Tjedan je započeo obilaskom vrlo moderne i vrhunski opremljene škole, najbolje u Estoniji, ali i šire. Od teretane i saune, učinioca za šivanje i kuhanje, dvorane za izvođenje igrokaza do nekoliko sportskih igrališta. Veliku pažnju pridaju zdravlju, stoga učenici od 1. do 9. razreda svaki dan imaju sat Tjelesne i zdravstvene kulture. Aktivnost koju provode nekoliko puta tjedno jeste sat drame/glume, također važan element u školovanju njihovih osnovnoškolaca. “Osim korisnih radionica za poticanje čitanja, izdvojila bih neke zanimljivosti. Primjerice, Estonci nemaju glagolska vremena i imaju samo jedan rod. Posebno mi se sviđaju radi isticanja jednakosti na svakom koraku – i u školi i izvan nje, bez obzira na dob, spol, zanimanje… Što se tiče školske knjižnice, prostor je vrlo neobičan, nije ograđen zidovima. Učenici ondje rado borave. Njihovi šk. knjižničari nemaju program koji provode po razredima u osnovnoj školi, kao recimo hrvatski. U tom smislu, uistinu se možemo pohvaliti dobrim radom i organizacijom hrvatskih šk. knjižničara. Usudim se kazati da je to jedino podruje gdje smo mi primjer njima, a ne obrnuto” – koordinatorica projekta Stjepana Kadić.
S obzirom na to da je popularizacija čitanja jedan od glavnih ciljeva TITLE projekta, učenici su prisustvovali književnom susretu. Estonski književnik Contra, pravim imenom Margus Konnula, predstavio je svoju zbirku pjesma “Svi su najpametniji/Kõik on kõige targemad”. Zbirka pjesama o dogodovštinama školaraca je korištena tijekom cijeloga tjedna.
Prije dolaska u Estoniju, učenici su čitali spomenutu zbirku pjesama na temelju koje su izrađivali ilustrirane karte u Canvi. Na radionicama su koristili karte za stvaranje svojih priča, koje su potom ručno ilustrirali. Također, neke su priče kratkim igrokazima oživjeli na pozornici. Za učenike je organiziran i online susret s izdavačem te različite radionice poticanja čitanja. Tijekom tjedna su čitali, uređivali i prevodili tekstove te se okušali u pisanju različitim stilovima. Inspiraciju za ilustriranje novonastalih priča pronašli su u druženju s ilustratoricom Kadri Kosk.
Posjetili su AHAA znanstveni centar u kojem su, uz boravak u Planetariju, sudjelovali na radionici izrade čokolade. Najviše oduševljenja je izazvao posjet Naopakoj kući/Tagurpidi Maja i Nacionalnom estonskom muzeju. Posjet Vanemuine kazalištu sudionicima je omogućio pogled iza pozornice – od stvaranja scenografije, održavanja kostima do posla tonskog majstora. Učenici su na kratkoj radionici izrađivali “kazališne” kolače, čija je baza bila stiropor. U Estoniji kazalište zauzima vrlo važno mjesto te se njeguje tradicija redovitih odlazaka ne kazališne i baletne predstave.
Sudjelovali su i na vrlo zanimljivoj Stencil radionici, gdje su stencil tehnikom izrađivali svoje portrete. Radionicu je vodilo poznati estonski street art umjetnik Von Bomb. Radni tjedan je završio posjetom Muzeju papira, gdje su mogli vidjeti izradu papira od različitih materijala, proces sušenja i korištenja dobivenog papira te tiskanja. Na radionici je svaki učenik izrađivao svoju bilježnicu.
Učenici su bili smješteni u obiteljima, a slobodno vrijeme su provodili na klizanju, plovidbi brodom, u kinu, šetnji gradom i zajedničkim druženjima. Na putovanju su bili učenici Vanja Vidak Peić, Leon Lončarić, Ema Eršeg, Katarina Belec i Lana Požgaj. Baš kao i oni, njihove učiteljice u pratnji Andrea Pandurić, Adela Stilin i Stjepana Kadić s nestrpljenjem iščekuju nove radionice i putovanja.
“U svojem učiteljskom radu oduvijek me privlačio projektni način rada u nastavi. Bez razmišljanja sam prihvatila sudjelovanje u Erasmus+ projektu “TITLE”. Ovakva suradnja s drugim europskim državama i njihovim sustavom obrazovanja motivira me na rad i nadograđivanje znanja” – učiteljica informatike Adela Stilin. Predavanja i radionice financirane su sredstvima Erasmus+ projekta. Školu Tartu Raatuse Kool su posjetili i učenici i učitelji iz Portugala i Italije.