Sudjelovalo je 19 pozvanih učenica i učenika Republike Hrvatske, raspoređenih u dvije kategorije (A-učenici 1. i 2. razreda, B-učenici 3., 4. i 5. razreda srednje škole).
Učenik Emanuel Grbac iz Tehničke škole u Požegi osvojio je treće mjesto u A kategoriji. Tema njegova rada je “Inteligentna odjeća i modni dodaci”. Emanuelova mentorica je prof. Marina Mirković.
Emanuel je pri izradi svog rada imao i intervju s prof. dr. sc. Snježanom Firšt Rogale sa Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Znanstveno-istraživačko-inovativni tim pod vodstvom prof. dr. sc. Dubravka Rogalea ima ukupno preko 20 patenata i preko 30 inovacija. Za neke od njih su nagrađeni sa prestižnim nagradama u zemlji i svijetu. Zahvaljuju im se na suradnji kod izrade Emanuelova eseja. Elektronika se spaja s tekstilom kako bi stvorila moderna, funkcionalna i ugodna rješenja za naše svakodnevne potrebe; bilo da se radi o sportu, slobodnom vremenu, kućnoj njezi i zdravstvu. Koncepti pametne odjeće postaju stvarnost.
Prvo mjesto na natjecanju u kategoriji A osvojila je učenica Lucija Magaš iz Medicinske škole Ante Kuzmanića Zadar s radom “Čudesan svijet bakterija”. Mentorica je profesorica Gabrijela Marin. Drugo mjesto osvojila je učenica Nikolina Papić iz Prirodoslovne škole Split s radom “Utjecaj vremenskih prilika na ocjene i raspoloženje učenika”. Mentorica je profesorica Ivana Lipovac.
U kategoriji B prvo mjesto osvojio je učenik Leon Lenuzzi Šuper iz Gimnazije Karlovac. Tema njegova rada je “Razvoj ovisnosti na kofein kod Drosophile melanogaster”. Mentorica je profesorica Maša Mikšić. Drugo mjesto osvojila je učenica Dina Vojković iz Srednje škole Antun Matijašević Karamaneo Vis. Naziv rada je “Hermodice carunculata (Pallas, 1766.) – vatreni crv”. Mentorica je profesorica Josipa Poduje. Treće mjesto osvojio je učenik Jan Tonchia iz Srednje škole Vladimir Nazor Čabar, s radom “Tehnološki parkovi”. Mentorica je profesorica Valentina Tomac.
Na ovom natjecanju tema je uočavanje, opisivanje i razumijevanje sustava iz naše okoline. U projektu se primjenjuju predznanja iz prirodoslovlja, tehnike i društveno-humanističkih znanosti. Prvog dana natjecanja učenici su rješavali zadatak koji se sastoji od opisa sustava i pitanja vezanih uz opis. Drugi dan natjecanja slijedilo je javno izlaganje rada, a sastoji se od prezentacije i odgovora na pitanja. Ove godine učenici su izradili snimke prezentacije u trajanju do deset minuta. Kriteriji ocjenjivanja javnog izlaganja su: znanstveno razmišljanje, kreativna sposobnost, razumijevanje, jasnoća izražavanja, vrijednost prikazivanja te stručne i jezične norme.
Više o natjecanju možete saznati putem informacija na mrežnoj stranici Hrvatskog interdisciplinarnog društva. Organizatori Državnog natjecanja i smotre su Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje i Hrvatsko interdisciplinarno društvo.