prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Edukacija “How are you, teacher?“

U kolovozu 2019. godine učiteljica Jasna Bartolović Rimac iz OŠ Pantovčak boravila je na edukaciji u sklopu Erasmus KA1 projekta “Resourceful school“. Cilj edukacije “How are you, teacher?“ u finskom gradiiću Ouluu je bio kako jednostavnim, i nažalost zaboravljenim, načinima smanjiti stres kod učitelja.

Prilikom odabira ove edukacije posebno joj je bilo drago i važno što je posvećena učiteljima. Vjerovala je da će ju podsjetiti na svo znanje i vještine koje je do sada stekla u području stresa te antistresnih tehnika i postupaka, a tih tjedan dana joj je zapravo donijelo i mnogo više. 

Prvi radni dan u dalekom finskom gradiću Oulu započeo je susretom svih sudionika tečaja “How are you, teacher?“. Došlo je trinaestoro učitelja iz sedam europskih zemalja (Italija, Slovenija, Grčka, Estonija, Slovačka, Francuska i Hrvatska). Domaćica finkinja Paula Saanio okupila ih je u jednom restoranu u kojem su proveli večer u međusobnom upoznavanju. 

Posjetili su Sveučilište u Ouluu koje je osnovano 1959. godine i ima studij informatike, humanistike, prirodnih znanosti, tehničkih znanosti i dr. Razgledali su zgradu i iznenadili se količinom studenata u kolovozu. Mnoga ergonomska rješenja u zgradi bila su sudionicima novost, kao npr. stolovi koje studenti dižu i spuštaju, a paralelno se mijenja osvjetljenje toga stola. Postoje prostorije (za 4, 6 ili više osoba) koje studenti rezerviraju za svoje potrebe u kojima su potpuno na miru, bez ometanja ostalih u zgradi. Ugodno ih je iznenadio prostor za mišljenje i relaksaciju gdje dolaze studenti s brigama i problemima. Skidaju obuću, lijegaju na ogromne jastuke i razmišljaju, pa čak i spavaju. Studenti si slobodno kopiraju materijale koristeći svoju studentsku karticu.

Cijeli jedan radni dan bio je u posvećen Fincima. Plesali su tango za kojeg Finci tvrde da je osnova svih plesova, kao i letkajenkku, pravi finski ples. Upoznavali su se s obilježjima finskog načina života i dramatizirali crtice iz njihovih života. Poznato je da Finci dosta samuju, na vole se družiti, a ponajmanje povjeravati se jedni drugima. Šutnja je kod njih izraz najvećeg poštovanja i odobravanja, Oni su točni, ne kasne na dogovore, pažljivi u prometu (poštuju prometna pravila), održe obećano i  poštuju autoritete. 

Otvorili su i tešku temu – finski kurikulum. Sudionici su zaključili da svi imaju problema s istim – nedostatkom nacionalnih testova u osnovnoškolskom obrazovanju, učeničkom samovrednovanju, preopsežnom kurikulumu, učenju činjenica, problemima s roditeljima, nedostatkom kritičkog mišljenja i dr. Svi kurikulumi su često kritizirani po medijima, ali i među učiteljima.

Program edukacije bio je pun umjetnosti – plesne, filmske, likovne. Stvarali su video uratke u tehnici Stop Motion Animation i izrađivali kartonski tisak nakon razgledavanja izložbi u oulskom Art Museumu. Važno je bilo posvetiti se sebi, dobrom osjećanju, Fincima i finskoj kulturi. U svim radionicama imali su odlične uvjete za rad, svu potrebnu tehniku, boje i vrste papira. 

Najviše vremena posvetili su se problemu zbog kojeg su biti na edukaciji, a to je stres. Voditeljica je održala kratko predavanje o simptomima, uzročnicima stresa te kako ga se pokušati riješiti. Spontano se razvila vrlo konstruktivna rasprava o toj temi. Velik dio predavanja Paula je posvetila finskom načinu rješavanja stresa, relaksaciji u prirodi, konkretno – u šumi. Kako Finci, posebno građani Oulua imaju ogromne šume u svojem vrlo bliskom okruženju, našli su u njima mjesto opuštanja, mjesto dobrog osjećanja. Finci vole parkove i koriste ih često i puno. Svako komadić travnate površine im služi za opuštanje, odmaranje. I sudionici edukacije su većinu vremena provodili vani, u parkovima i šumama, u dugim šetnjama te ubiranju različitog samoniklog bobičastog voća.

Prekrasna je bila dvosatna šetnja kroz šumu do plaže Nallikari, smještenu na ulazu rijeke Oulujoki u Botnički zaljev. Šume su pune različitih plodova koje Finci vole brati. Na putu kroz šumu brali su i jeli divlje maline i oskoruše. Plaža je pješčana, a s obzirom na niske temperature (16 stupnjeva) i mnogo vjetra, nije bila sezona kupanja koje se tamo prakticira u lipnju i srpnju. U kući na plaži, iznajmljenoj za sudionike, neki su se relaksirali boravkom sauni, neki šetnjom, a neki razgovorom.

Cijeli boravak u Finskoj približio je sudionicima kulturu finskog naroda koja je u mnogočemu vrlo različita od hrvatske.