Razvoj globalnog informacijskog društva utjecao je na porast potrebe za kontinuiranim cjeloživotnim usavršavanjem koje se u različitim oblicima učenja odvija od početka pa sve do završetka radne karijere svakog nastavnika. Potreba za razvojem novih kompetencija nastavnika proizlazi iz činjenice da statična nastava ne može odgovoriti na sve kompleksnije zahtjeve suvremenog odgoja i obrazovanja i u konačnici tržišta rada. Svjesni navedenih činjenica u Gimnaziji Vukovar 10.06.2016. godine održana je radionica u sklopu projekta „Tehnologija budućnosti za školu budućnosti“. Radi se o projektu koji je osvojio prvo mjesto na HT-ovom natječaju Zajedno smo jači 2015/16. g. Cilj radionice bio je predstaviti rezultate projekta te prezentirati zanimljive primjere kako pomoću informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) možemo unaprijediti kvalitetu nastave.
Teme predavanja i radionica bile su: „Gimnazija Vukovar kao dio pilot projekta e-Škole” predavanje koje je održala Kristina Kristek, prof., “Primjena Informacijsko komunikacijske tehnologije u funkciji motivacije, obrade i ponavljanja”, predavanje prof. Karoline Dvojković, “Upotreba sustava za glasanje (“klikera”) u nastavi” radionica koju su vodile Suzana Osička, prof. i Sandra Savičić, prof. te “Online aplikacije primjenjive u nastavi i za nastavu” radionica koju je provela Sanja Pavlović Šijanović, prof.
Profesorice su održale predavanja i radionice svojim kolegama iz škole čime su pokazale kako se iskustva i znanja trebaju međusobno prenositi unutar školskog kolektiva. Na taj način škola jača a samim tim raste i kvaliteta nastave koja se u školi provodi. Dinamičnom izmjenom navedenih sadržaja, svi sudionici imali su priliku čuti i razjasniti sve nepoznanice vezane za projekt e-Škole, vidjeti različite načine i metode primjene IKT-a u funkciji podizanja razine motivacije učenika u svim etapama nastavnog procesa te konkretno primjeniti “klikere” i izraditi vlastite tematski ciljane edukativne sadržaje koristeći online aplikacije Kahoot, Animoto, Testmoz i Socrative.
Kako je Gimnazija Vukovar jedna od 150 e-škola u pilot projektu CARNeta, krajem 2016. g. započet će opremanje škole brzom bežičnom mrežom, prijenosnim i hibridnim računalima, tabletima i pametnim učionicama. Naglasak u pilot projektu e-Škole je na STEM skupinu predmeta, a to su matematika, kemija, biologija i fizika. Nastavnici ovih predmeta dobit će hibridna računala dok će ostali nastavnici biti opremljeni tabletima. Stečena znanja nastavnici STEM skupine predmeta trebat će prenijeti na ostatak kolektiva. Implementaciju svega novoga što projekt e-Škole donosi olakšali su djelatnicima škole time što su vrijednu HT-ovu donaciju za osvojeno 1. mjesto (90.000 kn) usmjerili na kupovinu prijenosnih računala svim nastavnicima kako bi njihovom primjenom u nastavnom procesu obogatili nastavne metode i sadržaje što u konačnici rezultira zanimljivijom, interaktivnijom i dinamičnijom nastavom koja učenicima olakšava usvajanje i povezivanje nastavnih sadržaja čime sadržaji postaju trajno uporabljivi.
Sva dobivena i stečena znanja nakon provedene edukacije mogu se kvalitetno primjenjivati što će utjecati na podizanje digitalne zrelosti škole i rezultirati još boljom pripremom učenika za nastavak školovanja i za samo tržište rada.
„ICT vještine i stručno usavršavanje trebaju biti dostupni svim učenicima i nastavnicima, a ne samo nekima. Želimo da naši mladi ljudi budu izloženi ICT-u u školi od samog početka i želimo nastavnike koji žele dijeliti svoja znanja“ (Neelie Kroes, nizozemska političarka koja je od 2010. do 2014. obavljala posao potpredsjednice Europske komisije i povjerenice za digitalna pitanja.)