Pozivaju se svi zainteresirani za ovu temu, posebno studenti i odgojno-obrazovni djelatnici (kojima se mogu izdati i potvrde o sudjelovanju) da se prijave putem obrasca. Prijave će biti otvorene do 4. svibnja u 20 sati, ili do popunjenja mjesta, a svi prijavljeni dobit će poveznicu za pristup događaju putem e-pošte.
U temu će nas uvesti i događaj moderirati dr.sc. Iva Nenadić, asistentica na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, članica Europskog opservatorija za digitalne medije – europske multidisciplinarne istraživačke platforme za borbu protiv dezinformacija, i suautorica edukativne brošure “Dezinformacije”, objavljene u sklopu 4. Dana medijske pismenosti.
Danski filozof Vincent F. Hendricks održat će predavanje pod naslovom “Ekonomija pažnje i lažne vijesti“.
“U 21. stoljeću vrijednost ne predstavljaju mikročipovi, vjetrenjače ili solarni paneli, već pažnja čovječanstva. Već davne 1971., američki profesor psihologije i dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju 1978., Herbert Simon prorekao je što će postati najveće bogatstvo i najvrjedniji resurs u informacijskom dobu: ‘U svijetu bogatom informacijama, bogatstvo informacija znači nedostatak nečega drugog: oskudica onoga što informacije konzumiraju. Ono što informacije konzumiraju prilično je očito: one konzumiraju pažnju svojih primatelja.’ Pažnja je oskudan i vrijedan kognitivni resurs – ali i potencijalno visoko profitabilna imovina. Uvid Herberta Simona osnova je na kojoj je skovan pojam “ekonomija pažnje”. Na informacijskom tržištu kojim vlada ekonomija pažnje postoji tržište drugorazrednih informacijskih proizvoda koji dobivaju mnogo pažnje, a ne moraju nužno biti istiniti – cvjetajuće tržište lažnih vijesti”, kaže Hendicks u najavi svog predavanja.
Vincent F. Hendricks je profesor formalne filozofije na Sveučilištu u Kopenhagenu. Direktor je Centra za informacije i istraživanje mjehurića (Center for Information and Bubble Studies – CIBS) koji financira Zaklada Carlsberg. Hendricks je autor više knjiga o logici, metodologiji, formalnoj epistemologiji, ekonomiji pažnje, teoriji informacija i studijama mjehurića. Dvije knjige vezane za temu dezinformacija mogu se besplatno preuzeti u elektroničkom formatu: Reality Lost: Markets of Attention, Misinformation and Manipulation iz 2019. i Infostorms: Why do we ‘like’? Explaining individual behavior on the social net iz 2016. U svibnju mu izlazi i nova knjiga The Ministry of Truth: BigTech’s Influence on Facts, Feelings and Fictions. Za svoja istraživanja nagrađen je nizom uglednih nagrada, a bio je i glavni urednik Međunarodnog časopisa za epistemologiju, metodologiju i filozofiju znanosti Synthese između 2005. i 2015.
Danska vojna analitičarka Jeanette Serritzlev nakon toga će održati predavanje pod nazivom “Dezinformacije na društvenim mrežama i rat u Ukrajini”, koje ovako najvljuje:
“Dezinformacije i misinformacije (pogrešne informacije) nisu novost, ali su društvene mreže učinile da se distribuiraju brže i lakše dopru do šire publike nego ikad prije. Svijest o dezinformacijama i misinformacijama stoga nije od značaja samo za medijske profesionalce ili znanstvenike, već i za sve građane. U ovoj predavanju ispitat ćemo dezinformacije i misinformacije iz danske perspektive, prvenstveno u vezi s ratom u Ukrajini.”
Jeanette Serritzlev je vojna analitičarka na Kraljevskom danskom fakultetu za obranu, specijalizirana za informacijski rat. Magistrirala je komunikacije na Sveučilištu u Kopenhagenu i vojne studije na Kraljevskom danskom obrambenom fakultetu.
Na kraju će Ana Dokler, glavna urednica portala medijskapismenost.hr i koordinatorica projekta Dani medijske pismenosti, predstaviti obrazovne materijale o dezinformacijama, besplatno dostupne za preuzimanje na portalu medijskapismenost.hr.
Prijavite se za sudjelovanje na online događaju “Ekonomija pažnje i lažne vijesti”
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.