U ovaj projekt uključene su škole u kojima se školuju učenici s teškoćama: Thornfield House School & Outreach Services, Belfast, Sjeverna Irska, Schulzentrum im FIDS Quellenstraße, Beč, Austrija, Friedrich-Elvers-Schule, Heide, Njemačka, St. Joseph’s Special School, Galway, Irska, OŠ dr. Ljudevita Pivka, Ptuj, Slovenija i Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin, Hrvatska. Cilj projekta je osigurati podizanje razine vještina ranjivih skupina učenika.
Prvog dana mobilnosti projektni partneri okupili su se u St. Joseph’s Special School, a u ime domaćina pozdravila ih je i školu predstavila ravnateljica Sarah McGinley. Većina učenika škole su djeca s Down sindromom, slijede djeca s poremećajima is spektra autizma i djeca s motoričkim teškoćama. Učitelji i pomoćnici tijekom rada koriste geste, TEACCH (strukturirano poučavanje) i PECS (sustav komunikacije koji se temelji na razmjeni sličica). Tijekom obilaska prostora škole prjektni partneri bili su u “lovu na blago”, trebali su uočiti pojedine slike, vizualne rasporede, radne kutiće koji prikazuju PECS i TEACCH strukturu. Po završetku obilaska škole projektni partneri mogli su uživati u tradicionalnom irskom gulašu. Radni dio dana završio je u Black Box teatru u kojem se održavao koncert “Good news” WhistleBlast kvarteta. Ovaj kvartet u svoje koncerte uključuje učenike iz raznih škola diljem Irske i promiče socijalnu uključenost pa su u koncertu “Good news” sudelovali i učenici St. Joseph’s Speecial School.
Drugog dana mobilnosti projektni partneri prisustvovali su nastavi te promatrali primjenu PECS i TEACCH strukture. Razredi broje do šest učenika, a uz učitelja u svakom razredu je dvoje do troje pomoćnika. Nakon boravka u razredima, projektni partneri su sudjelvali u radionicama: glazbenoj, kuharskoj, sportskoj i radionici obrade drva. Obišli su i St. Joseph’s Training Centre u kojem borave osobe s teškoćama nakon završene srednje škole. No, s obzirom da je vrijeme bilo sunčano i toplo, prostorije Centra bile su prazne. Svi korisnici i djelatnici bili su u šetnji i boravku na otvorenom. Poslije ručka projektnim partnerima je prezentiran nacionalni sport GAA (Gaelic Games), a dvojica igrača podučila su ih osnovnim udarcima i potezima ove nacionalne igre. I drugi dan završio je glazbom. Projektni partneri uživali su u tradicionalnoj irskoj glazbi i plesnim koracima uz Trad on the Prom.
Treći dan mobilnosti bio je rezerviran za izlet u nacionalni park Connemara, regiju uz Atlantski ocean. Projektni partneri prošetali su Cong šumom koja obiluje biljem iz cijelog svijeta, ulicom u kojoj je 1952. sniman film “The Quiet Man” i Aasleagh slapom.
Četvrtog dana mobilnosti projektni partneri, podijeljeni u grupe, posjetili su redovne škole u gradu u kojima su integrirani učenici s teškoćama. Ravnatelj i učitelj Dejan posjetili su osnovnu školu Claddagh National School. Učiteljice Ines i Renata posjetile su srednju školu Jes (Coláiste Iognáid) u kojoj je jedan razred za učenike s teškoćama. Razred broji šest učenika. Oni pohađaju nastavu s ostalim učenicima, a u posebni razred dođu kada im je potreban predah i relaksacija. Uz neke od njih na nastavi boravi pomoćnik, a neki su samostalni. U Irskoj učenici u srednju školu (Senior School) kreću s 13 godina. U popodnevnim satima projektni partneri razgledali su Galway u pratnji vodiča. Galway je grad bogate prošlosti, a 2020. je uz Rijeku bio Europska prijestolnica kulture.
Petog dana mobilnosti ravnateljica St. Joseph’s Special Scool je uz pomoć učenika koji komunicira glasovnim porukama na mobitelu podijelila potvrde o sudjelovanju. Nakon podjele porvda za projektne partnere je upriličen “Céilí Mór” – događaj koji slavi tradicionalnu irsku glazbu, jezik i ples, a nakon demonstracije plesača, sudionici se uključuju i uče plesne korake. Uz riječi “Farewell agus Slán Abhaile, a chairde!” domaćini su se oprostili od gostiju.