prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ AgroEurope – povezivanje Europe kroz poljoprivredu

Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci tijekom ove školske godine sudjeluje u svom prvom Erasmus+ projektu pod nazivom AgroEurope i nakon dvije provedene mobilnosti polako projekt privodi kraju. AgroEurope projekt osmišljen je s ciljem prvenstveno stručnog usavršavanja učenika u poljoprivredi.

Putem eTwinning platforme ostvarena je suradnja sa Srednjom poljoprivrednom školom Todor Rachinski iz mjesta General Toshevo u bugarskoj regiji Dobrudja, poljoprivredno najrazvijenijem dijelu Bugarske. Škola domaćin primila je 21 učenika 2. i 3. razreda smjera agrotehničar i fitofarmaceut  i tri nastavnika koji su provodili stručnu praksu i “job shadowing” iz područja zaštite bilja, stočarstva i upravljanja školom.

Provedena su dva razdoblja mobilnosti, u listopadu 2018. i u travnju 2019. godine. Tijekom dva tjedna učenici su obavljali stručnu praksu u tvrtkama i gospodarstvima u regiji, i na školskom dobru. Upoznali su načine uzgoja novih kultura, ponajprije lavande, po čijoj je proizvodnji Bugarska vodeća u Europi, provodili su mehaničko uklanjanje korova i podsađivanje, prepoznavali štetnike i vrste korova, naučili o prednostima uzgoja lavande, prinosima i načinima zaštite.

Radili su s najmodernijom tehnologijom u poljoprivrednoj mehanizaciji, upoznali različite načine obrade tla i problematiku u proizvodnji, posjetili su Poljoprivredni institut Dobrudja, upoznali se s načinom rada postrojenja za sušenje, doradu i selekciju sjemena, vršili kukuruz, uzorkovali zrna, sudjelovali u sjetvi pšenice. Upoznali su se i s cjelokupnim procesom i tehnologijom za proizvodnju ulja od lavande. Osim u polju, radili su i sa životinjama, prije svega sa mliječnim kravama, na različitim tipovima izmuzišta i upoznali princip rada jednog od najveći i najmodernijih roto-laktora te učili o procesu proizvodnje sira.

Svaki je učenik i nastavnik bio pod nadzorom mentora koji je pratio njegov rad i napredak, te su svi učenici ocijenjeni kao izrazito marljivi i zainteresirani, izvrsni u svom području struke, sposobni donositi samostalne zaključke i usporedbe, te postavljati relevantna pitanja.

Učenike se najviše dojmila moderna poljoprivredna mehanizacija i kvaliteta tla (črnozem). Sa stručne prakse su se vratili puni dojmova i motivirani za daljnji rad na svojim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Nastavnici su svoj program „job shadowing“ obavljali u školi i na terenu, gdje su se pratili metode i način organizacije rada svojih kolega (iz fitofarmacije i stočarstva) u nastavi i prilikom obavljanja stručne prakse učenika, svatko iz svog relevantnog područja struke. Jedna je nastavnica (zamjenica ravnatelja) provodila “job shadowing” ravnateljice, sudjelovala na regionalnom sastanku ravnatelja srednjih poljoprivrednih škola, na kojem se razgovaralo o aktualnoj problematici koja povezuje obje države, a to je sve manji broj učenika, te nedostatak motivacije za obrazovanje u poljoprivrednim zanimanjima, iako su obje škole u izrazito poljoprivrednom kraju.  

Dodana vrijednost ovom projektu svakako je povezivanje vršnjaka iz škola sličnog profila, budući da su dva tjedna proveli zajedno u Bugarskoj, a potom dva tjedna u Hrvatskoj, jer je naša škola bila domaćin sličnom projektu partnerske škole. Tijekom svih mobilnosti intenzivno se poticalo formalno i neformalno druženje učenika u slobodno vrijeme, kao i u njihovim domovima tijekom večeri bugarsko-hrvatske tradicije, kako bi što bolje upoznali drugu kulturu i običaje.

Osim toga, vikend su proveli na Crnom moru, gdje su posjetili Balchik dvorac i botanički vrt, delfinarij u Varni, rt Kaliakru i ručali na farmi dagnji.

Svi su se sudionici vratili puni pozitivnih dojmova, s novim stručnim iskustvom koje prenose na svoje kolege, ali i prijateljstvima koja se nastavljaju i nakon projekta. Iskustvo koje će se svakako primijeniti u daljnjem radu Škole, ali i na vlastitim OPG-ima.

Sve aktivnosti opisali su na mrežnoj stranici projekta, provodi se i eTwinning projekt s partnerskom školom, a u izradi je i hrvatsko-engleski rječnik stručnih pojmova iz područja poljoprivrede. Svi se raduju novim sličnim projektima.