Cilj projekta, s naglaskom na stjecanja iskustava međunarodne prakse i osnaživanja stručnih i osobnih kompetencija učenika, u potpunosti je ostvaren. Učenici u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije Karlo Bikanec, Matej Puzak, Stjepan Vujeva, Noa Brtan, Nikola Ugarković, Tomas Jurišić, Leon Marinčić, Ivan Ercegovac, Zvonimir Zirdum i Dino Badić te učenici u zanimanju tokar Tomislav Grljak, Ivan Zvonimir Barišić i Jasmin Drobnjak kao i učenici u zanimanju bravar Ivan Canido Čuček, Jusuf Lutviji i Petar Horvatić, proveli su tri nezaboravna tjedna u Španjolskoj u pratnji nastavnika Ive Bojčić i Mate Sabola.
Učenici i nastavnici su po dolasku posjetili katedralu Pilar. Riječ je o važnom vjerskom hramu baroknog stila koji je zbog svojih osobina i ljepote jedna od glavnih destinacija u Španjolskoj. Razgledali su i ostale znamenitosti Zaragoze i tako su se na najbolji mogući način pripremili za trotjedni boravak. Svi učenici su se prvi radni dan upoznali s mentorima iz Španjolske te su zajedno s njima stigli do svojih radnih mjesta.
Učenici u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije u realnom su radnom okruženju pratili kojim se tehnologijama i opremom služe španjolski radnici koji održavaju sustave grijanja i klimatizacije kako bi ispunili očekivane odgojno-obrazovne ishode:
- poboljšanje vještina kao što su organizacija rada i racionalno korištenje materijala i energije
- čitanje i razumijevanje tehničko-tehnološke dokumentacije
- pravilan izbor materijala
- pravilan izbor i primjena tehnologija obrade i montaže (izbor alata, uređaja i naprava te tehnologija spajanja)
- ispitivanje kvalitete izvedenih radova
- kooperativna komunikacija s radnim kolegama i klijentima
- izrada jednostavne kalkulacije troškova
- korištenje računala, interneta, različitih baza podataka i računalnih programa iz područja struke
- izrada crteža jednostavne instalacije s trošilima
- primjena estetskih vrijednosti – specifičnosti struke
- poznavanje svojstava medija za prijenos topline, poznavanje vrsta i svojstava energenata.
Učenici u zanimanju tokar imali su zadatak da, uz svoje mentore na radnim mjestima, odrade sve predviđene točke programa stručnog usavršavanja:
Priprema alata i materijala:
- primjena odgovarajućih materijala
- priprema materijala i rezanje materijala
- pozicioniranje materijala na tokarskom stroju
- primjena odgovarajućeg alata
- prepoznavanje elemenata pozicioniranja
- primjena relativnog i apsolutnog pozicioniranja.
Upravljanje CNC tokarskim strojem:
- primjena adekvatnog postupka za tokarenje i pokretanje CNC tokarilice
- prepoznavanje i razlikovanje mehaničkih i električnih dijelova CNC stroja
- objašnjavanje strukture CNC strojnog programa i čitanje programa
- primjena različitih načina upravljanja CNC strojem (digitalno, analogno).
Učenici u zanimanju bravar također su imali mnogo zadataka kako bi ostvarili planirane ishode učenja:
Planiranje i priprema rada:
- mjerenje i kontrola konstrukcijskih dijelova
- prepoznavanje i razlikovanje postupaka obrade prema zahtjevima tehničkog crteža
- izrada tehnoloških postupak za ručnu izradu jednostavnih dijelova
- odabir odgovarajućeg alata.
Izrada i montaža konstrukcijskih dijelova:
- primjena odgovarajućih postupaka obrade (piljenje, rezanje, bušenje, zavarivanje)
- primjena postupaka obrade lima, profila i cijevi
- primjena odgovarajućih postupaka montaže.
Svi učenici sudionici Erasmus+ mobilnosti primjenjivali su pravila za rad na siguran način te su imali priliku za usporedbu vještina na europskoj razini, unaprjeđivali su vještine rješavanja problema, kreativnost kao i bolje razumijevanje timskog rada jer su imali mogućnost za promicanje suradnje i stvaranja poveznica između učenja na radnom mjestu i obrazovanja u školi.
Neosporno je da program Erasmus+ omogućuje mladima da uvide različitost i bogatstvo kulture Europe, a učenjem na radnom mjestu učenici razvijaju svoje samopouzdanje i motivaciju. Najbolji pokazatelj sjajnog iskustva boravka u Zaragozi izjave su trojice učenika sudionika mobilnosti.
Učenik Nikola Ugarković ovako je opisao svoje španjolsko iskustvo: “Erasmus mobilnost obogatila me jer sam upoznao novu kulturu i način življenja. Erasmus nije samo stručna praksa i drugačiji način pristupa radu, Erasmus je i uvid u način obrazovanja u Španjolskoj, ali i otkrivanje novih okusa hrane, šetnje Zaragozom i obilazak znamenitosti. Erasmus me potaknuo da shvatim kako učiti moram cijeli život jer tehnologija neprestano napreduje. “Učenik Stjepan Vujeva također smatra da ga je Erasmus obogatio i promijenio nabolje: “Moje Erasmus iskustvo bilo je predivno. Doživio sam novi grad u društvu kolega i prijatelja. Svidjelo mi se boraviti u inozemstvu, ali sad još više cijenim način života i rada u svojoj domovini. Erasmus mi je omogućio da mi Europa djeluje bliže i potaknuo me da istražujem druge kulture. Nadam se da ću imati još prilika za stručno usavršavanje u inozemstvu, ali vjerujem da ću se uvijek vratiti doma”.
Učenik Noa Brtan također je podijelio svoje viđenje mobilnosti u Španjolskoj: “Svidjelo mi se upoznati novu zemlju i u tri tjedna boravka stekao sam novo i drugačije radno iskustvo i zbližio sam se s kolegama iz škole. Erasmus me naučio strpljivosti i toleranciji u dijeljenju životnog i radnog prostora. Rado bih ponovio to iskustvo i sad sam siguran da ću barem neko vrijeme živjeti i raditi u inozemstvu”.
S obzirom na to da je škola u posljednjih nekoliko godina omogućila odlazne mobilnosti za 75 učenika, koordinatorica Erasmus+ projekata Meri Ružević, nastavnica u zvanju savjetnice vjeruje da će još mnogi učenici imati priliku za stjecanje iskustava međunarodne prakse i osnaživanja stručnih i osobnih kompetencija. Koordinatorica Ružević navedeno potkrepljuje činjenicom da je Agencija za mobilnost i programe Europske unije 2022. godine školi 2022. godine dodijelila Erasmus akreditaciju u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju. Erasmus akreditacija omogućuje:
- pojednostavljeni pristup financijskim sredstvima
- proširenje partnerske mreže u inozemstvu
- stalni izvor financiranja za ostvarivanje dugoročnih ciljeva škole
- poboljšanje kvalitete učenja i poučavanja u školi.
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje koji već više od 30 godina obogaćuje živote i širi vidike milijunima građana svih generacija. Njime se podupiru projekti mobilnosti i suradnje s domaćim i stranim partnerima u svrhu boljeg obrazovanja i uključivijeg društva, osmišljavanja inovativnih rješenja za izazove današnjice te stjecanja vještina budućnosti. Novim se Programom za razdoblje do 2027. godine nastoji ostvariti veća uključivost, dostupnost i održivost. Među važnim su ciljevima Programa potpora digitalnoj tranziciji u europskom obrazovanju i pomoć u izgradnji europskog prostora obrazovanja. Stoga je novi Program osmišljen tako da se ustanovama i organizacijama što više olakša sudjelovanje. Erasmus akreditacija presudna je za ostvarenje tog cilja jer nudi nov način za pristup aktivnostima mobilnosti u okviru novog Programa. Erasmus akreditacija je poput članske iskaznice za dio Programa kojim se podupire mobilnost te će učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole do 2027. godine na europskoj razini moći stjecati dragocjene vještine i iskustava te doprinositi modernizaciji svog obrazovanja, osposobljavanja i rada.