Učenici u zanimanju prehrambeni tehničar Valentina Podnar, Irena Skretić, Klara Rakonić, Barbara Barić, Ivana Arić, Barbara Jelić, Adriana Tadić te učenici u zanimanju pekar Mihajel Volaš, Alen Dragić, Josipa Kelemović, Iva Miličević, Josipa Nemešković, Gabrijela Valter i Vanesa Mudri su u pratnji nastavnica Tonke Šarić i Barbare Krpota sretno doputovali u Bragu 23. studenog 2019. godine te tako započeli dvotjednu mobilnost.
Tijekom mobilnosti učenici su bili raspoređeni u šest različitih tvrtki. Stručnu praksu odrađivali su u pekarama, sirani, pivovari te pogonu za proizvodnju čokolade i likera. Zahvaljujući Erasmus+ programu koji je usmjeren jačanju znanja i vještina, učenici su proveli 10 radnih dana u portugalskim tvrtkama gdje su učili o proizvodnji i finalizaciji posebnih vrsta čokolade, proizvodnji piva od fermentacije, njege i finalizacije, proizvodnji sira te proizvodnji pekarskih i slastičarskih proizvoda. Učenici su radili pet dana tjedno, od ponedjeljka do petka, osam sati dnevno. Kompetencije koje su stekli u ovom razdoblju povećale su njihovo samopouzdanje i preusmjerile znanje u inozemna poslovna okruženja.
Učenici su imali priliku primijeniti stečena znanja na konkretnim aktivnostima u stvarnom kontekstu, uključujući upoznavanje s modernim trendovima u području pekarstva, pivarstva, mljekarstva i konditorstva. Osobito je bilo zanimljivo pratiti i sudjelovati u tehnologijama i inovacijama koje predstavljaju spoj klasičnog i modernog, što tehnologiju, odnosno proizvod, čini jedinstvenom i poželjnom svakom potrošaču. Uspjeh tvrtke u kojoj su učenici odrađivali stručnu praksu mjeri se u njezinoj usluzi posvećenoj ugostiteljstvu, savršenoj gastronomskoj raskoši kolača, kruhova, čokoladnih proizvoda, sireva i piva, savršene simbioze tradicionalnog i modernog.
Radeći kao dio multidisciplinarnog tima, podržavajući i prateći rad drugih stručnjaka, učenici su analizirali i razvijali nove proizvode, proizvode za specifične skupine potrošača te nutritivno i vizualno obogaćene proizvode. Sudjelovali su u sustavu kontrole i nadzora proizvodnje od sirovine do konačnog proizvoda što je osobito povećalo strukovne kompetencije prehrambenih tehničara zbog nedostatka stručne prakse u navedenom zanimanju. Strukovne kompetencije pekara osobito su značajne u pogledu razvoja vještina vizualnog dojma proizvoda, ali i u stvaranju dodane vrijednosti tradicionalnom proizvodu, primjeni različitih tehnika te nadzoru proizvodnje, kroz kontrolu, od sirovina do konačnog proizvoda, učeći kroz različite metodologije rada i ideje. Razvijanje radnih navika, poduzetničkog duha i osjećaja profesionalne odgovornosti uz razvoj strukovnih vještina su prvi korak samoaktualizacije za buduće poduzetničke pothvate ovih učenika.
Osim rada u tvrtkama, bilo je mjesta i za upoznavanje portugalskog načina života. Za sudionike je pripremljen program s kulturološkim aktivnostima te su učenici i nastavnice posjetili prekrasne povijesne gradove i znamenitosti Portugala: Bragu, Lisabon, Fatimu, Vianu do Castelo, Guimarães i Porto.
Učenici su proširili osobne vidike, unaprijedili stručna znanja i vještine te primijenili naučeno u školi u stvarnim poslovnim situacijama. Zadovoljni su naučenim i novim iskustvom te upravo njihovo zadovoljstvo sugerira da je projekt mobilnosti bio vrlo uspješan!