Od 5. do 12. studenoga 2022. godine učiteljice su sudjelovale na edukaciji “Projektno usmjerena nastava” u Reykjaviku u organizaciji “Smart teacher play more”. Edukacija je održana u sklopu Erasmus + projekta “Škola koja uči”, vrijednog 38.474,00 eura i u potpunosti je financirana sredstvima iz Europske unije preko Agencije za mobilnost i programe EU-a.
Tijekom sedmodnevne edukacije, sudionici iz čak sedamnaest europskih zemalja: Hrvatske, Slovenije, Finske, Španjolske, Grčke, Italije, Rumunjske, Srbije, Austrije, Njemačke, Mađarske, Estonije, Latvije, Poljske, Australije, Francuske i Islanda, imali su priliku razmijeniti iskustva poučavanja u različitim školskim sustavima, razgovarati o motivaciji učenika i naučiti nove metode koje se odnose na uporabu kreativnih pristupa poučavanja u nastavi.
Poseban dojam na učiteljice ostavio je sam proces planiranja projektnog učenja i poučavanja koji se temelji na sljedećim smjernicama:
- Postaviti ključno pitanje koje će ujedno biti temelj projektnog učenja
- Odrediti ishode učenja koji se žele ostvariti s učenicima
- Izabrati koje vještine se žele razvijati kod učenika
- Zabilježiti sve ideje koje učenici mogu smisliti u svezi s ključnim pitanjem, a koje će kasnije služiti kao mogući izbor tema i koje su prioritetne za učenike
- Učenici svojim glasovanjem izabiru jednu od ponuđenih tema koju će istraživati. Moguće je provesti nekoliko uzastopnih glasovanja kako bi se došlo do konačnog zajedničkog izbora teme
- Učitelj navodi ideje, a učenici sami predlažu potrebne materijale, izvore i reference koje će učenici koristiti prilikom istraživanja
- Osmisliti pisane smjernice za učenike
- Učitelj predlaže ideje, a učenici odlučuju na koji način žele prezentirati svoj projekt (video, radioemisija, novinski članak, gluma, poster, igra na ploči, pisanje priče, podcast, lapbook, intervju, pjesma…)
- Izabrati odgovarajući način evaluacije:
a) učitelj formativno ocjenjuje učenike
b) učenici se međusobno ocjenjuju
c) učenici ocjenjuju sam projekt
Tijekom edukacije učiteljice su posjetile dvije islandske škole te su se upoznale s njihovim obrazovnim sustavom. Najviše ih se dojmila Dalskóli, jedna od najsuvremenijih i najopremljenijih islandskih škola. Škola posjeduje vlastitu knjižnicu, sportske terene i bazene, koji su, osim učenicima i djelatnicima škole, dostupni i ostalim građanima. Suvremenost škole dokazuju i bogato opremljeni kabineti za domaćinstvo, likovnu i glazbenu kulturu, obradu drveta i rad s tekstilom. U školi je zaposlena medicinska sestra koja je učenicima na raspolaganju tijekom njihovog boravka u školi.
Islandski sustav obrazovanja svima može biti primjer suvremenog načina učenja i poučavanja u brojnim projektima koji uključuju neizostavnu primjenu IKT-a. Učenici, ali i učiteljice će zasigurno dodatno razvijati vještine 21. stoljeća koje su vrlo važne, a kod učenika obuhvaćaju kreativnost, kritičko mišljenje, suradnju, komunikaciju, građanstvo i povezanost te će na taj način potaknuti učenike na aktivnije sudjelovanje u nastavnom procesu.
U sklopu edukacije, učiteljice su imale priliku upoznati prošlost, tradiciju, kulturu, gastronomiju i nevjerojatnu prirodnu ljepotu Islanda, kroz organizirane izlete. O ljepoti prirodne baštine Islanda ne treba puno ni pisati, jer ni jedan putnik koji kroči na islandsko tlo ne može ostati ravnodušnim.