Tema i aktivnosti ovog projekta su vezane uz mitove i legende pa se tako tijekom ove Erasmus+ mobilnosti odvijaju različite radionice poput dramskih igrokaza, glazbenih radionica, izrada digitalnih priča i mnogih drugih aktivnosti koje uključuju razne metodologije poput učenja kroz iskustvo – Learning by doing, pokazivanje, rad u paru/grupi, gluma i sl. Projekt uključuje oko 2 000 učenika škola partnera u dobi od 11 do 15 godina i oko 200 učitelja. Svi oni sudjeluju u mobilnostima u razdoblju od 1. rujna 2020. do 31. kolovoza 2023.godine. Tijekom toga vremena mobilnosti projekta se ostvaruju u svakoj od zemalja škola partnera.
Ovaj je projekt započeo susretom svih učenika i učitelja škola partnera djelomičnim online susretom a djelomično uživo prilikom čega je škola domaćin bila OŠ br. 6 iz Kolobrzega u Poljskoj, a potom se preselio u Rovinj, u travnju 2022. godine, kada je škola bila domaćin te se njegova realizacija nastavila u svibnju 2022. godine susretom u portugalskom gradu Fafe gdje je škola domaćin bila Ecola Básica de Montelongo te potom u Istanbulu sa školom domaćinom Fide Okulari. Završnicu ovog projekta obilježit će Instituto XXV Luglio – Bettolo iz talijanskog grad Taranta.
Prvog dana boravka, po dolasku u azijski dio Istanbula, roditelji domaćini srdačno su dočekali učenice a uzbuđenje zbog ponovnog susreta bilo je vidljivo s obiju strana. Toga su dana učenice rovinjske osnovne škole i učenice domaćini istambulske škole Fide Okulari provele u druženju. Drugi dan boravka započeo je svečanom ceremonijom u školi koja okuplja učenike viših razreda a nakon toga razgledavanjem školskih prostorija i učionica. Zgrada nižih razreda smještena je 15-tak min vožnje od spomenute te smo posjetili i nju. Tamo su učenice s ostalim učesnicima sudjelovale u umjetničkoj drvodjeljskoj radionici izrađujući drvene lutkice, naravno pod budnim okom voditelja radionice. Škola domaćin Fide Okulari je privatna škola koja broji ukupno ne više od 250 učenika te je uočljiv blizak i osobni pristup svakom pojedinačnom učeniku.
Program sljedećeg dana započeo je posjetom Gradskog odjela za obrazovanje prilikom kojega su učitelji gosti razmijenili iskustva i osnovne informacije o školskom sustavu sa zamjenicom ravnatelja, pritom pijući neizostavan i ukusan turski čaj. Potom je slijedio posjet gradonačelniku dijela Istanbula Maltepea koji je uvelike razveselio djecu poklonima; naime, svaki je učenik dobio od gradonačelnika tablet. Učenici su, nakon povratka u školu, prionuli na posao i započeli sa razradom dodijeljenog projektnog zadatka vezanog uz mit o Meduzi. Raspoređena u grupe, djeca su imala zadatak predstaviti mit o Meduzi na različite načine: dramatizacijom, oblikovanjem skulpture ili pisanjem kratke priče. Dječja je kreativnost ovdje nesumnjivo došla do izražaja a ni njihovo dobro znanje engleskoga jezika kojim su se služili ne smije se zanemariti. Srijeda je bila dan planirana za cjelodnevni izlet u europski dio Istanbula prilikom kojega su posjetili nekoliko povijesnih znamenitosti poput Basilice Cistern, istanbulskog arheološkog muzeja te Gülhane park. U arheološkom su muzeju učenici imali zadatak pronaći podatke o izloženim artefaktima te izraditi plakat.
Ako je posjet istambulskim znamenitostima bio predivan doživljaj svakako se ne može zanemariti i dvosatni povratak u azijski dio Istanbula prilikom čega smo se vozili ispod Bospora podzemnom željeznicom u udarno vrijeme povratka s posla. Naime, treba pripomenuti da Istanbul broji više od 15 milijuna stanovnika. Sljedećeg su dana tijekom jutarnjih sati učenice sudjelovale u glazbenim radionicama i pritom naučile pjevati pjesmu poznatog istambulskog pjesnika. Nakon uloženog truda učenici su nagrađeni odlaskom u kuglanu i restoran.
U petak su se zaputili na još jedan izlet u europski dio Istanbula, točnije rečeno cilj im je bio Galata toranj koji se nalazi u vrlo posjećenom dijelu grada nazvanom Beyoglu u kojem se nalazi i svjetski poznati Taksim. Sagrađen u 14. stoljeću, Galata toranj je nekoć služio kao stražarska kula da bi nedavno bio preuređen u muzej te se mnoge legende vežu uz sam toranj. Popevši se na nj, djeca su imala priliku vidjeti dobar dio Istanbula i diviti se vizurama grada. Nakon Tornja Galata uživali su u vožnji brodom preko Bospora. Budući da je to bio zadnji dan posjeta, domaćini su im priredili ukusan roštilj u dvorištu škole a mora se priznati da je pala i pokoja suza zbog skorašnjeg rastanka.
Ovim se neprocjenjivim projektom realiziralo nekoliko raznih ciljeva:
- Upoznati učenike s mitovima i legendama u zemljama sudionicima
- Obogaćivanje obrazovnog procesa učenika upoznavanjem s mitovima i legendama
- Doprinijeti osobnom razvoju sudionika
- Prihvaćanje društvenim normi i pravila putem upoznavanja mitova i legendi
- Pridonijeti razvoju svijesti o važnosti zaštite okoliša i prirode kroz obradu tema mitova i legendi
- Razvijanje kreativnog razmišljanja učenika
- Stvaranje kulturološke povezanosti među sudionicima na temelju porijekla različitih kultura
- Poboljšanje jezičnih kompetencija učenika
- Razvijanje sposobnosti učenika za zajednički rad i suradnju
Mitovi i legende sadrže razna obilježja od prijenosa tradicijskih vrijednosti, mudrosti, suprotstavljenih ideja te se Erasmus+ projektom “Mitovi i legende” ostvaruje još jedan ključni ishod: usvajanje društvenih vrijednosti i osobnog napretka učenika putem kulturološke povezanosti. Erasmus+ projekt poput ovog rezultira mnogostrukim pozitivnim učincima budući da uporaba tematike mitova i legendi u obrazovne svrhe pridonosi društvenom, kulturološkom i obrazovnom razvoju učenika te se može slobodno reći da škole sudionici ovim projektom ostvaruju značajnu ulogu u društvenom i obrazovnom kontekstu i pridonose ukupnom razvoju zajednice. Stoga, ponosni su što smo dio ove raznovrsne i korisne Erasmus+ priče! Teşekkürler Erasmus!