prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ mobilnost u Barbaranu

Učenici i učiteljice Osnovne škole Fran Koncelak Drnje su u sklopu Erasmus+ projekta “TITLE” i Erasmus+ akreditacije od 5. do 11. ožujka 2023. godine boravili u Barabranu Vicentinu u Italiji.

Mobilnost u Italiji bila je puna sadržaja te gastronomskog užitka. I učenici i učiteljice Adela Stilin, Ksenija Marić, Stjepana Kadić, Ana Tustonjić Dombaj i Martina Hrastić Farkaš uživali su u jelima koja potječu iz ove zemlje. Imali su prilike posjetiti škole u Albettoneu, Ponte di Mossanu i Barbaranu Vicentinu te gradove poput Vicenze, Trevisa, Bassano del Grape, Venecije i Cornude.

Ustroj talijanskog školskog sustava se ponešto razlikuje od hrvatskoga. Osnovno obrazovanje obavezno je i traje pet godina, a u dobi od jedanaest godina učenici započinju sa srednjoškolskim obrazovanjem. Mnoge škole pružaju dodatne aktivnosti u popodnevnim satima poput glazbenih, računalnih i sportskih aktivnosti.

Jedan od zanimljivijih posjeta bio je posjet Tipoteci, muzeju tipografije. U njemu su mogli saznati nešto više o povijesti tiskarstva i tiskanja tekstova pomoću pomičnih slova, vidjeti raznorazne strojeve, ali i okušati se u izradi postera s vlastitim imenom i sloganom. Učenike je posebno oduševio izlet u Veneciju gdje su u dvosatnom obilasku mogli čuti ponešto iz riznice bogate povijesti nekadašnjeg središta Mletačke Republike. Razgledali su kanale, knjižnicu, gondole i trgove jednog od po mnogima najljepših gradova na svijetu.Erasmus+ TITLE

Od predavanja koje su imali prilike slušati, izdvaja se ono psihologinje Jenny Poletti Riz naslovljeno „Italian writing and reading teachers“. Autorica je govorila o nizu istraživanja vezanih uz pismenost. Naglasila je važnost i utjecaj čitanja na ljudski mozak te koliko čitanje utječe na akademski uspjeh, mogućnost zapošljavanja i ekonomski status.

U online susretu učiteljice su upoznale i prijateljicu Maria Lodija, autora čiju su knjigu Storie di sassi učenici trebali pročitati za ovu mobilnost. U kratkom susretu saznale su nešto više o ovom poznatom talijanskom autoru i učitelju. Mario Lodi je utjecao na obnovu talijanskog školskog sustava u 20. st. Njegove priče krasi jednostavnost, ali i dubina i metaforičnost – stoga i ne čudi da je za sebe rekao da uči od djece.

U područnoj školi Scuola dell’Infanzia Egidio Pellizzari u Ponte di Mossanu učiteljice su s oduševljenjem proučavale učionice u kojima se primjenjuje inovativna strategija “Without a backpack for School Communities”. Učenici je pohađaju prvih pet godina, a u školu dolaze s polupraznim školskim torbama. Udžbenike ostavljaju u školi, a kućama nose samo zadaću za rješavanje. Učionice s mnoštvom materijala za rad su prilagođene skupnom radu, a pristup i rad učitelja neodoljivo podsjeća na Montessori metodu obrazovanja.

U ovoj mobilnosti sudjelovalo je čak trinaest učenika. U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovale su Alisa Kovačić, Vanessa Prekpalaj, Ilona Sataić, Margita Ivković i Zita Varga. U sklopu Erasmus+ projekta “TITLE” sudjelovali su Ema Eršeg, Tena Palaš, Leon Lončarić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Lana Požgaj i Josipa Lukunić. Učenici su u školi IC Ramiro Fabiani sudjelovali na radionicama i školskim satima.

“U sklopu Erasmus + mobilnosti posebno me se dojmila suradnja škole i lokalne zajednice. Škola djeluje na području tri općine i nas su primila sva tri načelnika. Djeca su na radionicama saznala kako na kreativan način prezentirati lektiru, izraditi kutije i letke. Također su se kreativno izrazili oslikavajući kamenje. Učitelji su imali prilike zaviriti u redakcije i uredništvo najvećih lokalnih novina u Vicenzi, a imali smo čast što nam je vodič bio glavni urednik novina” – vjeroučitejica Ksenija Marić.