Mobilnost u Italiji bila je puna sadržaja te gastronomskog užitka. I učenici i učiteljice Adela Stilin, Ksenija Marić, Stjepana Kadić, Ana Tustonjić Dombaj i Martina Hrastić Farkaš uživali su u jelima koja potječu iz ove zemlje. Imali su prilike posjetiti škole u Albettoneu, Ponte di Mossanu i Barbaranu Vicentinu te gradove poput Vicenze, Trevisa, Bassano del Grape, Venecije i Cornude.
Ustroj talijanskog školskog sustava se ponešto razlikuje od hrvatskoga. Osnovno obrazovanje obavezno je i traje pet godina, a u dobi od jedanaest godina učenici započinju sa srednjoškolskim obrazovanjem. Mnoge škole pružaju dodatne aktivnosti u popodnevnim satima poput glazbenih, računalnih i sportskih aktivnosti.
Jedan od zanimljivijih posjeta bio je posjet Tipoteci, muzeju tipografije. U njemu su mogli saznati nešto više o povijesti tiskarstva i tiskanja tekstova pomoću pomičnih slova, vidjeti raznorazne strojeve, ali i okušati se u izradi postera s vlastitim imenom i sloganom. Učenike je posebno oduševio izlet u Veneciju gdje su u dvosatnom obilasku mogli čuti ponešto iz riznice bogate povijesti nekadašnjeg središta Mletačke Republike. Razgledali su kanale, knjižnicu, gondole i trgove jednog od po mnogima najljepših gradova na svijetu.
Od predavanja koje su imali prilike slušati, izdvaja se ono psihologinje Jenny Poletti Riz naslovljeno „Italian writing and reading teachers“. Autorica je govorila o nizu istraživanja vezanih uz pismenost. Naglasila je važnost i utjecaj čitanja na ljudski mozak te koliko čitanje utječe na akademski uspjeh, mogućnost zapošljavanja i ekonomski status.
U online susretu učiteljice su upoznale i prijateljicu Maria Lodija, autora čiju su knjigu Storie di sassi učenici trebali pročitati za ovu mobilnost. U kratkom susretu saznale su nešto više o ovom poznatom talijanskom autoru i učitelju. Mario Lodi je utjecao na obnovu talijanskog školskog sustava u 20. st. Njegove priče krasi jednostavnost, ali i dubina i metaforičnost – stoga i ne čudi da je za sebe rekao da uči od djece.
U područnoj školi Scuola dell’Infanzia Egidio Pellizzari u Ponte di Mossanu učiteljice su s oduševljenjem proučavale učionice u kojima se primjenjuje inovativna strategija “Without a backpack for School Communities”. Učenici je pohađaju prvih pet godina, a u školu dolaze s polupraznim školskim torbama. Udžbenike ostavljaju u školi, a kućama nose samo zadaću za rješavanje. Učionice s mnoštvom materijala za rad su prilagođene skupnom radu, a pristup i rad učitelja neodoljivo podsjeća na Montessori metodu obrazovanja.
U ovoj mobilnosti sudjelovalo je čak trinaest učenika. U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovale su Alisa Kovačić, Vanessa Prekpalaj, Ilona Sataić, Margita Ivković i Zita Varga. U sklopu Erasmus+ projekta “TITLE” sudjelovali su Ema Eršeg, Tena Palaš, Leon Lončarić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Lana Požgaj i Josipa Lukunić. Učenici su u školi IC Ramiro Fabiani sudjelovali na radionicama i školskim satima.
“U sklopu Erasmus + mobilnosti posebno me se dojmila suradnja škole i lokalne zajednice. Škola djeluje na području tri općine i nas su primila sva tri načelnika. Djeca su na radionicama saznala kako na kreativan način prezentirati lektiru, izraditi kutije i letke. Također su se kreativno izrazili oslikavajući kamenje. Učitelji su imali prilike zaviriti u redakcije i uredništvo najvećih lokalnih novina u Vicenzi, a imali smo čast što nam je vodič bio glavni urednik novina” – vjeroučitejica Ksenija Marić.