Polaznici tečaja iz Češke, Njemačke, Slovenije, Mađarske, Belgije i Hrvatske, naučili su razumjeti razvojne izazove za učenike u digitalnom dobu, prijetnje digitalne tehnologije, ulogu tehnologije i društvenih medija u izgradnji društvenih odnosa i učenja, koristiti društvene medije u učionici kako bi povećali zalaganje učenika i ojačali komunikaciju, te načine na koje učenici mogu pozitivno koristiti tehnologiju u privatnom životu i izraziti svoje talente.
Poseban naglasak stavljan je na zlostavljanje novim tehnologijama, osobito mobilnim telefonima i internetom, te mogućnostima i zakonskoj obvezi njihova prijavljivanja nadležnim institucijama. Po dolasku, sudionici su kratkim filmovima predstavili sebe, države i škole iz kojih dolaze. Voditelj edukacije Iacopo Falciani predstavio je plan i program edukacije te je dogovoren način rada s polaznicima.
Na tečaju su polaznici dobili znanja i odgovore o važnim aspektima koje treba uzeti u obzir kada se istražuje IKT alat. Na primjer, kako pronaći već stvoreni materijal, koliko je jednostavan i je li dobar. Privatno ili javno: možemo li edukativni sadržaj držati privatnim besplatno? Koje platforme koristiti za objavu i na koji način. Koje su nam opcije dijeljenja: kako se edukativni sadržaj može podijeliti s učenicima i kolegama? Trebaju li učenici račun za pristup edukativnom sadržaju ili ne? Koje su razlike.
Polaznici su zatim podijelili iskustva vezana uz upotrebu mobilnih telefona – koje su prednosti, nedostatci, opasnosti i prijetnje, te izradili prijedlog njihovog korištenja u školi i kod kuće (za roditelje). Tijekom edukacije polaznici su pogledali nekoliko video materijala. Osobitu pažnju obratili su na poruke Simona Sineka i Nicholasa Carra.
“Zaglupljuje li nas Google?” kada je Nicholas Carr postavio to pitanje, u slavnoj naslovnoj priči za Atlantic Monthly, iskristalizirao je jednu od najvažnijih rasprava našeg vremena: dok uživamo u blagodatima interneta, žrtvujemo li svoju sposobnost čitanja i dubokog razmišljanja? U videu i knjizi Carr tvrdi da se naši mozgovi mijenjaju kao odgovor na naša iskustva. Tehnologije koje koristimo za pronalaženje, pohranjivanje i dijeljenje informacija mogu doslovno preusmjeriti naše neuronske puteve.
Također objašnjava kako nam je tiskana knjiga usmjeravala pažnju, potičući duboku i kreativnu misao. Nasuprot tome, internet potiče brzo, rastreseno prihvaćanje malih dijelova informacija iz mnogih izvora. Njegova etika je etika brzine i učinkovitosti, optimizirane proizvodnje i potrošnje. Ono što gubimo je sposobnost koncentracije, kontemplacije i refleksije. O navedenom polaznici su poveli debatu i donijeli zaključke. Obradili su potom sustave za upravljanje učenjem (LMS – Learning Management Systems), Office 365, Google Suite, Moodle, National Systems: e-register, programe za video lekcije: EdPuzzle, Ted.ed, H5P, programe za obradu zvuka i glazbe, ikone i ilustracije te online fotografije.
Prilikom obrade teme zlostavljanja na Internetu, polaznici su naučili značenja novih riječi kojima opisujemo primjerice čin govorenja zlobnih stvari na internetu, obično VELIKIM SLOVIMA, a često i na javnom forumu s namjerom ponižavanja, ili korištenje internetskih medija za uspostavu odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta i odrasle osobe, s ciljem vrbovanja i iskorištavanja maloljetnika, te mnoge druge. Naglašena je potreba očuvanja mentalnog zdravlja.
Na tečaju su polaznici dobili preporuke za čitanje i promišljanje o temi:
- Nicholas Carr: The Shallows – What the Internet Is Doing to Our Brains
- Maggie Jackson: Distracted – The Erosion of Attention and the Coming Dark Age
- Luke Fernandez, Susan J Matt: Bored, Lonely, Angry, Stupid – Changing Feelings about Technology, from the Telegraph to Twitter
- Sherry Turkle: Reclaiming Conversation – The Power of Talk in a Digital Age
U program edukacije bilo je uvršteno i kulturno upoznavanje Valencie, pa su polaznici imali priliku upoznati veći dio znamenitosti. Dobivene informacije i stečena znanja pedagoginja će koristiti u svakodnevnom radu s učenicima i učiteljima, a u suradnji s knjižničarkom održat će roditeljske sastanke u svim razrednim odjelima škole.