Što je „Job shadowing“?
„Job shadowing” je stručno usavršavanje kada nastavnik promatra i prati rad kolege iz neke europske škole. Nastavnik prati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi.
Nastavnica njemačkoga jezika Gordana Dragušica iz I. gimnazije Osijek provela je tjedan dana na Erasmus+ Job shadowing programu u Danskoj, u Borupgaard Gymnasium u Ballerupu, gradiću 20tak kilometara udaljenom od glavnog grada Kopenhagena. Borupgaard Gymnasium je partner škola I. gimnazije Osijek u Erasmus + projektima. Nakon suradnje u mnogobrojnim aktivnostima škola je prihvatila da nam bude domaćin za realizaciju programa Job shadowing.
Nastavnik domaćin bio je Karsten Faurholt, nastavnik povijesti i medijske kulture te koordinator za Erasmus projekte na toj školi. Nastavnica Gordana Dragušica je tijekom tjednog Job shadowing programa imala mogućnost pratiti rad divnih, inspirativnih i kompetentnih učitelja na njihovim vrlo zanimljivim nastavnim satima povijesti, engleskoga jezika, njemačkoga jezika, španjolskoga jezika, glazbene umjetnosti i biologije. Također je imala priliku razgovarati s učenicima i ostalim nastavnicima te prezentirati svoju školu i razmijeniti iskustva.
Borupgaard Gymnasium je nova škola i moderno opremljena laboratorijima s najnovijom tehnologijom. Imaju posebnu zgradu za nastavu glazbe, kazališta, specijalizirane učionice za STEM predmete, nekoliko dvorana za sport. Jedna zgrada je posebna po tome što se u njoj smije biti samo u čarapama (nastavnici, učenici, gosti svi se moraju na ulazu izuti i biti cijelo vrijeme u čarapama). Školu pohađa oko 1200 učenika i radi oko 100 nastavnika. Nastava počinje svaki dan u 8:00 sati i završava u 15:20.
Nastava je organizirana u blokovima (90 min) između kojih su odmori od 20 min, a nakon drugog bloka je veliko odmor (30 min) za ručak. Iako je veliki broj učenika u školi u isto vrijeme, nema gužve zahvaljujući prostranim hodnicima i funkcionalnim predvorjima.
Učenici nastavnike zovu osobnim imenima. Atmosfera u razredu je vrlo opuštena, učenici napuštaju učionice bez da pitaju nastavnike za dozvolu, nemaju udžbenike. Učenici ne pišu u bilježnicu, svatko ima svoj laptop (sami ga moraju kupiti) i sve rade na laptopu umreženo te mogu vidjeti online bilješke drugih učenika i dokumente koje nastavnici dijele s njima. Na satu engleskoga jezika učenici su nakon dobivenih uputa za pisanje eseja na završnom ispitu radili u grupama. Kada dobiju zadatke, grupe mogu otići na brojna mjesta po školi ili izvan škole namijenjena za grupne radove. Učenici uglavnom dobivaju zadaće da nešto istraže, napišu eseje o tome, a na nastavi detaljno raspravljaju o tome.
Borupgaard Gymnasium je velika škola s puno aktivnosti kako tijekom tako i izvan redovnih školskih sati. Jedna od aktivnosti je dodjela Boscara (B-Borupgaard + Oscar). BOSCAR je vlastiti filmski festival Borupgaard Gymnasium. U Kući glazbe (posebna školska zgrada) postavljen je crveni tepih, prikazani su nominirani filmovi s različitim medijskim temama. Dodijeljene su nagrade za najbolji film, najboljeg glumca i nagradu publike.
Ravnatelj škole Thomas Jørgensen i njegova savjetnica Birgitte Lind primili su gošću te upoznali s organizacijom nastave u gimnaziji i programima. Učenici mogu birati između četiri područja (STEM, društveno , jezično i umjetničko usmjerenje). Škola traje tri godine, nakon drugog razreda mogu također završiti školu. Nakon svake godine polažu nacionalne završne ispite iz nekoliko najvažnijih ispita koje određuje ministarstvo pojedinačno za svakog učenika.
Bilo je ovo sjajno iskustvo koje je omogućilo upoznavanje kulture i danskog obrazovnog sustava.
Tijekom provedenog tjednog programa Job shadowing dogovorena je daljnja buduća suradnja između dvije gimnazije.