U listopadu prošle godine išli smo na svoju četvrtu mobilnost u sklopu projekta. Osim što je cijeli projekt bio izuzetno zanimljiv, a učenici su marljivo radili i puno naučili, ovo je bila mobilnost koju nitko od učitelja i učenika neće zaboraviti. Na put smo krenuli Iz Osijeka te letjeli preko Istanbula za Gaziantep na jugoistoku Turske. Tamo su nas dočekali učitelji iz Osnovne škole u Nizipu i prevezli nas do smještaja.
U ponedjeljak ujutro, učitelji iz škole su došli po nas u hotel i odvezli nas u školu gdje smo se kroz igru upoznali s ostalim učenicima i učenicama iz škola partnera. Obišli smo školu, upoznali djelatnike škole, ravnateljicu te posjetili nekoliko razreda. U razgovoru s učiteljima upoznali smo njihov način rada te njihove udžbenike. Nakon ručka smo otišli u obilazak tvornice maslinovog ulja i tvornice sapuna te tvornice za preradu pistacija. Dok smo se vozili, uočili smo da su stabla pistacija i maslina posađena na nepreglednim poljima uokolo grada.
Drugog dana ujutro posjetili smo drevni grad Zeugmu koji se nalazi uz rijeku Eufrat. Tamo smo vidjeli ostatke grada, mozaike i murale. Nakon izleta smo otišli u školu, a učenici su imali zadatak vezan uz najpoznatiji mozaik pronađen u Zeugmi. Po odrađenom zadatku su u školu stigle majke učenika i priredile tradicionalni ručak prije kojeg smo naučili kako se prave Çiğ köfte. Učenici su nakon ručka prezentirali svoje prezentacije na temu Junaci naše domovine.
Trećeg dana mobilnosti posjetili smo Gaziantep. Obišli smo Panorama muzej u kojem smo vidjeli prikaze borbe Turaka i oslobođenje od okupacije te solidarnost i povezanost turskog naroda.
Posjetili smo najveći muzej mozaika na svijetu, Muzej mozaika Zeugma u Gaziantepu. Vidjeli smo antičke mozaike od kojih se ističu “Posejdon”, “Dioniz” te najpoznatiji mozaik “Ciganke”. Karakteristika ovog mozaika je da oči djevojke “prate” promatrača s koje god točke promatrao zahvaljujući posebnoj tehnici njegove izrade o kojoj nam je prije toga govorila voditeljica radionice izrade mozaika. Na radionici smo upoznali način izrade mozaike i izradili vlastite.
U četvrtak smo posjetili Göbekli Tepe – arheološki lokalitet mezolitičkog svetišta na brdu u jugoistočnoj Anatoliji koji se nalazi na popisu svjetske kulturne baštine UNESCO-a. Uz sam lokalitet nalazi se i interaktivni muzej u kojem je prikazana povijest te način života ljudi u doba nastanka lokaliteta povezana s današnjim načinom života. Nedaleko posjećenog lokaliteta nalazi se grad Şanlıurfa u kojem je smješteno Riblje jezero – Balıklıgöl koje se veže uz priče iz Kurana i Biblije o proroku Abrahamu. Na tom smo mjestu u potpunosti bili “uvučeni” u islamski svijet jer je većina muškaraca odjevena u njihovu tradicionalnu odjeću koja uključuje maramu na glavi svezanu na poseban način, dimije, bijelu košulju te posebno krojene cipele. Na svakom koraku, mogli smo također vidjeti žene odjevene u tradicionalne narodne nošnje.
Za vrijeme posjeta Ribljem jezeru – Balıklıgöl učenici su dobili zadatak proučiti koje se sve legende vežu uz to jezero te su u petak prije ceremonije dodjele certifikata u skupinama napravili prezentacije i prikazali učiteljima što su naučili. Osim učeničkih izlaganja zabavili smo se igrajući Kahoot i otkrivajući tko je naučio najviše od svih gostiju. Nakon dodjele diploma, spremili smo se za večernji izlazak – tradicionalnu tursku večeru i jednom restoranu s dugom tradicijom. Bio je to šlag na tortu cijele mobilnosti jer smo zaista uspjeli doživjeti tradiciju, običaje, glazbu i ples njihova naroda.
Ovaj projekt nažalost završava, no radujemo se novim projektima i novim mobilnostima te uspomenama koje ostaju za cijeli život.