Aktivnosti će se sastojati od odlazaka na seminare u inozemstvo, job shadowinga (praćenje nastave u drugoj školi) i mobilnosti učenika u svrhu suradničkog učenja. Projekt također obuhvaća dva pripremna posjeta.
Partneri u ovom projektu su Osnovna škola dr. Janeza Mencingerja iz Bohinjske Bistrice (Slovenija) i Osnovna škola Selasskoli iz Reykjavika (Island).
U projekt je uključeno osam nastavnika: učiteljica razredne nastave Liana Mur, učiteljica Engleskog jezika i povijesti Lena Cvenić Lijić, učiteljica Engleskog jezika Vedrana Čerina, učitelj povijesti Benjamin Lamza, pedagoginja Ana Vukojević, učiteljica informatike Anamarija Buzgo i psihologinja Martina Ivandić. U projekt su također uključeni učenici 2. i 6. razreda koji će ići na mobilnost u Sloveniju. Koordinatorica projekta je školska knjižničarka dr. sc. Irena Bando.
Do sada su se realizirala tri odlaska na stručne seminare u inozemstvu. Na seminaru “Integrating Creativity and Innovation into Teaching”, koji se održavao od 26. rujna do 1. listopada 2022. godine u Dublinu u Irskoj, sudionica tečaja Lena Cvenić Lijić dobila je praktična iskustva povezana s kritičnim i kreativnim razmišljanjem, naučila je nove metode korištenja IKT u obrazovanju te dobila ideje o tome kako koristiti projektnu nastavu i vizualne strategije poučavanja.
Seminar “Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students”, koji se održavao od 26. do 30. rujna 2022. godine u Dublinu, u Irskoj, pohađala je Vedrana Čerina. Sudionicima seminara predstavljeni su razni načini dramskih tehnika i igara koje se mogu primijeniti u nastavi. Cilj seminara bio je naučiti potaknuti učenike na aktivnije sudjelovanje u nastavnom procesu, slobodnije izražavanje vlastitog i kreativnog mišljenje te na koji način osnažiti učenike za prepoznavanje i artikuliranje vlastitih emocija.
Treći seminar zvao se “Pathways to become digitally competent educator”, koji se održavao od 07. do 12. studenog 2022. godine u Berlinu u Njemačkoj na kojem je bio Benjamin Lamza. Seminar je obrađivao teme o primjeni različitih digitalnih alata, o evoluciji tehnologije, Bloomovoj taksonomiji, Jigsaw metodi, vještinama 21. stoljeća, digitalnim kompetencijama, video i audio produkciji te izradi podcasta.
Stečene kompetencije sudionici projekta primijeniti će u radu s učenicima i u dijeljenju znanja s drugim djelatnicima škole. Pored toga, realizirana su i dva pripremna posjeta jedan u Sloveniju, a drugi na Islandu.
Na pripremni posjet OŠ dr. Janeza Mencingerja iz Bohinjske Bistrice u Sloveniji išla su 4četiri djelatnika: ravnatelj škole Franjo Vukelić, koordinatorica projekta Irena Bando, učiteljica Liana Mur i školska pedagoginja Ana Vukojević. Posjet se odvijao od 12. do 14. listopada 2022.godine, a cilj odlaska bio je dogovor oko osmišljavanja mobilnosti s učenicima koja se planira realizirati u ožujku 2023. godine. Ova škola je odabrana jer je vrlo uspješna u provedbi nastave na otvorenom (Outdoor activities), ima kvalitetne projekte iz područja ekologije, poticanja čitanja, razvoja kreativnosti te provodi brojne aktivnostima o mentalnom zdravlju učenika.
Na drugi pripremni posjet išle su tri djelatnice (Irena Bando, Vedrana Čerina i Ana Vukojević) od 8. do 12. studenog 2022. godine u osnovnu školu Selásskóli u Reykjavik na Islandu. Sa školom je sklopljeno partnerstvo za provedbu job shadowinga koje će se realizirati u svibnju 2023. godine. Moto škole je “neka procvjeta tisuću cvjetova”, misleći pri tome da djecu treba podupirati u njihovom osobnom razvoju. Karakteristike rada škole su organizacija edukacije učenika na otvorenom s ciljem učenja iz općih zakona prirode te ovladavanje životnim vještinama, koje se provode kroz satove domaćinstva, obrade drveta, razvoja fine motorike pletenjem i raznim drugim umjetničkim vještinama.
Usporedno s realizacijom mobilnosti u školi se u okviru projekta provodio proces istraživanja digitalnih kompetencija učenika i nastavnika pomoću EU alata “SELFIE” (eng. Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies). Cilj testiranja je praćenje razvoja digitalnih kompetencija i napretka digitalizacije škole.
Ono što je najznačajnije u ovom projektu je primjena stečenih znanja i provedba aktivnosti s učenicima pa su učenici 2. b s učiteljicom Lianom Mur, u okviru programa Naturavita, 15. rujna 2022. godine sudjelovali na izvanučioničkoj nastavi u edukativno-posjetiteljskom centru Hrvatskih šuma u Podravlju, blizu Osijeka. Nastava se odvijala na 4 poučno rekreativne staze, gdje su učenici u prirodnom okruženju naučili o važnosti šume, o očuvanju biološke raznolikosti i o važnosti kvalitete vode.
Sve navedene aktivnosti govore o važnosti apliciranja i sudjelovanja u Erasmus projektima, koji ne samo da omogućuju stjecanje novih znanja i kompetencija, nego i šire svijest o drukčijim pristupima učenja i poučavanja, daju priliku upoznati druge kulture i svjetove, kao i nepregledne kreativne mogućnosti suvremene edukacije.