Cilj projekta bio je motivirati učenike za STEM predmete, približiti im sadržaje, učiniti učenje lakšim i zanimljivijim korištenjem novih, drugačijih i inovativnih metoda. Također su željeli povezati sadržaje STEM područja s društveno-humanističkim i jezičnim područjima kako bi učenje bilo svrhovito i kako bi učenici uvidjeli i shvatili da je učenje cjelovit proces i da, ako se želi dobiti cjelovito znanje, treba učiti u korelaciji s drugim predmetima te povezivati gradivo.
Osnovna škola Nikole Tesle iz Zagreba kontinuirano sudjeluje u Erasmus+ projektima od 2014. godine. Dobitnici su i Erasmus akreditacije koja im je aktivna do 2027. godine. Trenutno su u tijeku tri projekta, a projekt koji završava je Let’s STEM: Solve, Think, Explore and Make. Cilj projekta bio je motivirati učenike za STEM predmete, približiti im sadržaje, učiniti učenje lakšim i zanimljivijim korištenjem novih, drugačijih i inovativnih metoda. Također su željeli povezati sadržaje STEM područja s društveno-humanističkim i jezičnim područjima kako bi učenje bilo svrhovito i kako bi učenici uvidjeli i shvatili da je učenje cjelovit proces i da, ako se želi dobiti cjelovito znanje, treba učiti u korelaciji s drugim predmetima te povezivati gradivo.
U Let’s STEM projektu sudjeluje osam učiteljica, dvije učiteljice razredne nastave, dvije učiteljice engleskoga jezika, učiteljica biologije, učiteljica fizike i tehničke kulture, učiteljica hrvatskoga jezika i pedagoginja škole. Učiteljice su mobilnosti provele u Njemačkoj (Berlin), Turskoj (Istanbul), Francuskoj (Pariz) i u Švedskoj.
Učiteljica hrvatskoga jezika ostvarila je suradnju s učiteljicom likovne kulture te prirode i biologije. Naučene metode implementirala je u redovnu nastavu i u rad Dramske grupe rabeći novootvorenu učionicu bez zidova u školskom vrtu. Povezala je znanstveno područje biologije, dramski odgoj/materinji jezik i književnost i likovni izričaj tako što su sadržaji navedenih predmeta prvo obrađeni znanstvenim putem, zatim su oživljeni dramskim tehnikama, a naposlijetku su učenici izradili kostime.
Učiteljica razredne nastave pokrenula je izvannastavnu aktivnost Feel the STEM u kojoj je projektima poput izrada padobrana i čitanja skrivenih poruka pomoću Cezarovog kotača učenike osnaživala u stjecanju digitalnih kompetencija i komunikacijskih vještina. Sudjelovala je i u obilježavanju EU Code WEEK-a te u međunarodnom eTwinning projektu Let’s STEM.
Učiteljica engleskog jezika pokrenula je izvannastavnu aktivnost CLIL u sklopu koje su učenici izradili video uratke kojima su promovirali projektne aktivnosti. Također su, po uzoru na švedske škole, u hodnicima uređena mjesta za odmor, čitanje i interaktivne igre, a učenici su sami preuzeli odgovornost za njihovo održavanje.
Učiteljice fizike i biologije osmislile su i s učenicima uredile STEAM SPOT kutak u školi namijenjen samostalnom istraživanju učenika u kojem učenici mogu koristiti alate, tablete, računala i drugu opremu za svoje kreativno izražavanje. Organizirale su Festival znanosti TeslaFest na kojem su učenici eksperimentima, Uradi sam radionicama, robotikom i dramsko znanstvenim uprizorenjima približili znanost posjetiteljima sajma.
Druga učiteljica engleskog jezika projektne aktivnosti provodila je u sklopu dodatne nastave engleskog jezika koristeći interdisciplinarni pristup uz integriranje tehnologije. Učenici su uz razvoj jezičnih kompetencija razvijali tehnike rješavanja problema, koristili nove web 2.0 alate, dijelili iskustva s vršnjacima iz europskih zemalja te usvajali korake u planiranju i provedbi projekata. Osmislila je i provela međunarodni eTwinning projekt Let’s STEAM together koji je nagrađen europskom oznakom kvalitete. Unutar projekta učenici su praktično primjenjivali i povezivali vještine STEM područja te samostalno radili na projektima koji ih zanimaju u sklopu Genius hour-a. Učenici su sudjelovali na radionici izrade holograma koristeći pametne telefone. Uvela je metodu obrnute učionice u nastavu engleskog jezika u sedmim razredima.
Učiteljica razredne nastave pokrenula je u školi izvannastavnu aktivnost Mali cvjećari te aktivno s učenicima sudjelovala u stvaranja školskog vrta. Administratorica je međunarodnog eTwinning projekta Let’s STEM kroz koji su učenici naučili da je znanost dio njihovoga svakodnevnog života te su zanimljivim aktivnostima u četirima STEM područjima otkrivali i rješavali probleme razvijajući kritičko mišljenje i logičko razmišljanje. Navedeni projekt, osim što je nagrađen Oznakom kvalitete, prepoznat je kao izuzetno uspješan te je nagrađen i Europskom oznakom kvalitete. U nastavu je implementirala metode igrifikacije koje su pridonijele povećanju motivacije za učenje i rješavanje problema igrom.
Pedagoginja je usvojila najnoviju nastavnu metodu obrnute učionice koju je eksperimentalno integrirala u školski kurikulum. Istu metodu koristila je za održavanje roditeljskih sastanaka što je uvelike olakšalo rad učiteljima na početku školske godine, a roditeljima je omogućilo stalan pristup korisnim materijalima.
Projekt Let’s STEM doprinio je poboljšanju kvalitete nastave STEM područja, boljem međupredmetnom povezivanju i popularizaciji znanosti.
Korisne materijale nastale u projektu možete pronaći u digitalnom priručniku i na internetskoj stranici projekta.
autor: Jasminka Možgon Jarić, prof.