prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt Nauči. Primijeni. Koristi!

Učenici Ekonomsko-birotehničke škole u Slavonskome Brodu su ove godine stručnu praksu odradili u Poljskoj u sklopu Erasmus+ projekta Nauči. Primijeni. Koristi! Projekt je odobrila Agencija za mobilnost i programe EU u iznosu od 30.912,00 € za mobilnost 15 učenika u trajanju od 15 dana.

Partner primatelj, odnosno domaćin u gradu Wroclawu, u Poljskoj je organizacija Futurum. Domaćin je dogovorio stručnu praksu u tvrtkama te se pobrinuo oko smještaja, kulturoloških aktivnosti i svih praktičnih detalja za vrijeme boravka naših učenika. Mobilnost se održala u razdoblju od 10. do 24. studenoga 2018. godine.

Školskim natječajem s jasno propisanim kriterijima odabrani su učenici iz zanimanja ekonomist, upravni referent, poslovni tajnik i hotelijersko-turistički tehničar. Od svih zanimanja za koja se učenici školuju u Ekonomsko-birotehničkoj školi, jedino zanimanje ekonomist u svom nastavnom planu i programu nema propisanu obveznu stručnu praksu, tako da je ova mobilnost učenicima bila jedinstvena prilika da sva znanja i vještine koje su stekli u školi primijene na stvarnom radnom mjestu.

Učenici su raspoređeni u odgovarajuće tvrtke u skladu s planom stručne prakse. Učenici 3. razreda zanimanja ekonomist stručnu praksu su odradili u tvrtki koja se bavi marketingom i oglašavanjem, a učenici 4. razreda u računovodstvenoj tvrtki. Upravni referenti radili su u odvjetničkom uredu, a poslovni tajnici u tajništvu tvrtke. Hotelijersko-turistički tehničari 3. razreda radili su na recepciji hotela, a učenici 4. razreda u putničkoj agenciji.

Učenici su u tvrtkama imali svoje mentore koje je iznenadila stručnost i odgovornost kojom pristupaju radu, kao i dobro znanje engleskog jezika kojim su se pretežno služili na stručnoj praksi. Uz unapređenje strukovnih znanja i vještina, učenicima je ovo iskustvo bilo izrazito važno i za osobni razvoj.

Preuzimanje odgovornosti, jačanje samopouzdanja, upoznavanje novih kultura i širenje pogleda samo su neke od vrijednosti koje se nastoje potaknuti ovakvim oblikom mobilnosti.

Uz stručnu praksu, učenici su imali priliku i za kulturološke aktivnosti. Obišli su Crkvu mira u Swidnici, drvenu crkvu iz 17. stoljeća koja se nalazi na UNESCO-vom popisu mjesta svjetske baštine u Europi, Dvorac Ksiaz u Walbrzychu, Podzemni grad Osowka te Zoološki vrt u Wroclawu.

Nadamo se da će učenici stečena iskustva uspješno primijeniti u daljnjem školovanju, a nakon toga i u svojim poslovnim karijerama. Također, ovo je primjer budućim generacijama da se učenje i trud isplate i pružaju im mogućnost sudjelovanja u raznim aktivnostima škole koja će utjecati na njihov profesionalni i osobni razvoj.