prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt “Put do uspjeha/Pathway to success”

Učenici Srednje škole Donji Miholjac smjer strojarsko računalni tehničar, CNC operater i turističko-hotelijerski komercijalist, te nastavnica kuharstva Ivana Pleša imali su izuzetnu priliku sudjelovati u Erasmus+ projektu pod nazivom “Pathway to Success/Put do uspjeha”.

Ovaj inovativni projekt, odobren od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije, donio je vrijedno iskustvo mobilnosti pojedinaca u svrhu učenja, obogaćujući njihove živote kroz strukovno obrazovanje. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije u visini od  68.951,00 EUR. Projekt je trajao ukupno 18 mjeseci, a završio je 29. veljače 2024. godine.

Prije samog odlaska na mobilnost, učenici su prošli temeljite pripremne radionice u školi. Ove radionice obuhvatile su jezične, kulturološke i strukovne pripreme, a poseban naglasak stavljen je na financijsku i medijsku pismenost. Ovaj pristup omogućio je učenicima da budu dobro pripremljeni za ono što ih čeka na mobilnosti. Tako su u potpunosti mogli iskoristiti svoje vrijeme tijekom boravka u inozemstvu za učenje i osobni rast i razvoj. Sudjelovanje u pripremnim radionicama bilo je obavezno. Tijekom priprema učenici sudionici programa Škola ambasador Europskog parlamenta su održali i radionicu Upoznaj EU, te Uloga EU u svakodnevnom životu. Ove su radionice bile dobar primjer vršnjačkog poučavanja. Tijekom jezičnih priprema poseban je naglasak stavljen na strukovni jezik. Radni jezik projekta bio je engleski.

Tijekom mobilnosti učenici su imali priliku stjecati strukovna iskustva u stvarnim radnim okruženjima. Učenici strojarskih računalnih tehničara i CNC operateri radili su u Njemačkoj. U mjestu Schkeuditz su uz praktičnu nastavu sudjelovali i u problemskoj nastavi. Zajedno s CNC operaterima izradili su električno vozilo, demonstrirajući praktičnu primjenu stečenog znanja.

S druge strane, hotelijersko-turistički komercijalisti imali su priliku raditi u restoranima i hotelima na Tenerifima i Malti. Osim stjecanja vještina u svojim strukama, učenici su bili izloženi i bogatstvu španjolske tradicionalne kuhinje. Također su naučili i načinu na koji se restorani prilagođavaju potrebama gostiju. Na Malti su stjecali iskustva u hotelima. Rad na recepciji boutique hotela pružio im je uvid u rad malih obiteljskih hotela. Nastavnica kuharstva Ivana Pleša imala priliku istražiti posebnosti malteške i mediteranske kuhinje. Znanje koje je nastavnica stekla vješto primjenjuje u redovitoj nastavi. Neke od specijaliteta predstavili su tijekom Dana otvorenih vrata, te proslave Dana Europe. Tijekom rada i boravka na obje vrlo popularne destinacije učenici su stekli uvid u održivi turizam, te smanjenje otpada i CO2 u kuhinji.

Osim strukovnih iskustava, učenici su imali priliku upoznati kulturu i običaje zemalja domaćina. Unaprjedili su tako i svoje međukulturalne kompetencije. Slobodno vrijeme iskoristili su za druženje s vršnjacima iz drugih europskih zemalja, stvarajući prijateljstva koja će im služiti kroz cijeli život.

Navedeni projekt nije samo obogatio strukovno obrazovanje učenika nego je pridonio i njihovom osobnom razvoju. Sudjelovanje u mobilnosti potaknulo je učenike na kontinuirano učenje, istraživanje i prilagođavanje novim situacijama, što su ključne vještine za dinamično tržište rada.

Odaziv učenika za sudjelovanjem u ovom projektima bio je iznimno velik. To ukazuje na veliki interes i potrebu za ovakvim oblicima učenja među mladima. Ovi mladi ljudi nisu samo stekli strukovna znanja, već su i obogatili svoje živote kroz neprocjenjiva životna iskustva. Tijekom projekta razvijali su se u odgovorne, samostalne i međunarodno osviještene građane.

Kako je ovaj projekt sufinanciran, a odaziv učenika za sudjelovanje je bio daleko veći od dobivenih sredstava, škola je uložila dodatna sredstva. Tako su svi prijavljeni učenici imali priliku steći ova neprocjenjiva iskustva. Projekt je bio inkluzivan. U projekt je bio uključen veći broj učenika sa smanjenim mogućnostima. Važno je napomenuti kako je škola ove godine dobila i akreditaciju u području strukovnog obrazovanja za razdoblje 2024.-2027. Akreditacija će učenicima i djelatnicima škole olakšati strukovna usavršavanja diljem Europe. Time je  olakšano financiranje ovakvih projekata. Akreditacija otvara vrata kontinuiranom usavršavanju i prilagodbi potrebama tržištu rada. Ova akreditacija predstavlja ključnu prednost kako za učenike, tako i za nastavnike omogućujući im da ostanu u korak s brzim promjenama u industriji.

U konačnici, Erasmus+ projekt “Pathway to Success” nije samo put prema strukovnom uspjehu, već i ključan korak prema izgradnji bolje budućnosti za mlade generacije.