prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt “Sustainable Solutions”

Dana 17. rujna u Srednjoj školi Ban Josip Jelačić iz Zaprešića održana je druga online radionica koja je okupila oko 200 učenika i 490 učitelja iz partnerskih zemalja: Latvije, Litve, Hrvatske, Grčke, Rumunjske, Portugala i Turske.

Škola provodi projekt “Sustainable Solutions (S&S) (Facebook)”, koji traje od rujna 2023. do kolovoza 2025., okuplja škole i obrazovne organizacije iz sedam europskih zemalja s ciljem rješavanja gorućih izazova klimatskih promjena. Projekt nastoji osnažiti mlade s ekološkim znanjima i digitalnim vještinama, omogućujući im aktivno sudjelovanje u oblikovanju održive budućnosti. Kroz suradnju između škola, organizacija mladih i poduzeća, učenicima se pružaju mogućnosti za osobni i profesionalni rast, dok učitelji razmjenjuju inovativne metode poučavanja i najbolje prakse.

Kako bi se potaknula kreativnost i inovativno razmišljanje, radionica je organizirana kao tiha debata korištenjem digitalnog alata KialoEdu. Učenici su bili podijeljeni u šest međunarodnih timova, a svaki tim sadržavao je grupe koje su argumentirale za i protiv zadane teme.

Prije radionice, učenici su, uz pomoć svojih učitelja, upoznali alat za debatu i pripremili se za obranu svojih zadanih pozicija. Ova metoda ne samo da je potaknula učenike na razmišljanje o ekološki prihvatljivom ponašanju, već im je pomogla razviti transverzalne vještine poput kritičkog mišljenja, timskog rada i argumentacije.

U početku su učenici dobili kratke upute o korištenju alata, a zatim su sudjelovali u tihoj debati, čiji rezultati su dostupni ovdje: Team 1, Team 2, Team 3, Team 4, Team 5 i Team 6. Nakon faze argumentacije, učenici su podijelili svoja razmišljanja, ideje i uvide kroz tzv. conversation circles.

Analizirajući rezultate ankete koju su učenici ispunili nakon radionice, može se zaključiti da je većina njih smatrala da im je radionica bila iznimno korisna za produbljivanje razumijevanja ekoloških pitanja i pružila im praktične alate za njihovo rješavanje. Učenici su izvijestili da su sada puno svjesniji važnosti održivosti i imaju dublje razumijevanje njezinog utjecaja na okolišna pitanja. Ova povećana svijest potaknula ih je da pažljivije razmišljaju o održivosti i prepoznaju važnost održivih praksi u njihovim svakodnevnim životima.

Ova radionica, kao dio priprema za nadolazeći događaj na otoku Kos u Grčkoj, doprinijela je kvaliteti intelektualnih rezultata projekta i proširila njegov ukupni utjecaj.