prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekti = učeničko veselje

Kako se i zašto provode Erasmus+ projekti u Gimnaziji “Fran Galović” Koprivnica? Koje aktivnosti učenici vole i što su rezultati provođenja?

Gimnazija provodi međunarodne projekte (iz programa Comenius, Erasmus+ i INTERREG) od 2012. godine. Projektni timovi nastavnika koji su osmislili aktivnosti tijekom projekata osmislili su ih kako bi u njima aktivno sudjelovali učenici. Dva, upravo završena projekta, “CEMLO” (Connect-enjoy mountains & learning outdoors) i “MA(R)TH” (MATH, MUSIC AND ART WILL KEEP YOU SMART!) omogućila su učenicima da otputuju u Tursku, Litvu, Italiju, Grčku, Sjevernu Makedoniju i Sloveniju te da usvoje nova znanja iz različitih predmetnih područja.

Projekt “CEMLO” je sa središnjom temom planine povezao povijesna i geografska znanja o planinama iz regije gradova partnerskih škola, informatiku – korištenje aplikacija za orijentaciju i snalaženje u prirodi, mjerenje nadmorske visine i praćenje rute kretanja te obradu videa i fotografija, materinji jezik – legende iz regije, matematiku – mjerenje i računanje nagiba pri planinarenju i usponu te visinu stabla u prirodi, likovnu umjetnost – land art i slikanje u prirodi, biologiju – flora i fauna te bioraznolikost sustava šuma i planina, TZK – hodanje, orijentacijsko trčanje, planinarenje i engleski jezik kao službeni jezik projekta. Pri provedbi projekta nastala je digitalna knjiga legendi (poveznica na knjigu), digitalni muzej učeničkih radova (poveznica na e-muzej), metodičke preporuke za terensku nastavu iz matematike (poveznica na pripremu), digitalna knjiga o stijenama (poveznica), velik broj prezentacija i videa (video mobilnosti u Sloveniju). Učenici su intervjuirali šumara, pčelara, geodetu, planinare, poznavaoce planinskih sustava… (više o tome pročitajte na mrežnoj stranici projekta). Članovi projektnog tima su bili Zoran Pintarić, projektni koordinator, Marina Njerš, Lidija Novosel, Danijel Kolarić, Jasna Kraljić – Cmrk, Marina Tomac – Rojčević, Vjekoslav Robotić, Iva Bolfek i Miroslav Samardžić.

Učenici su u projektu MA(R)TH istraživali vezu između matematike i umjetnosti (likovne i glazbene). Tijekom projekta održano je mnogo radionica. Dio radionica održali su sami učenici svojim projektnim partnerima, a dio radionica vanjski suradnici (slikari, vezilje, profesori plesa i glazbe, kustosi, plesači modernog i folklornog plesa). Učenici su se bavili string artom, kirigamijem, proučavali su tangrame, Sierpinski tetraedar i Pitagorino stablo, logičke zadatke, program GeoGebru (e-knjiga radova u GeoGebri – poveznica), slikali su proučavajući perspektivu, fotografirali su optičke iluzije, plesali i pjevali, programirali LEGO robote i 3D printere. Sve aktivnosti objavljene su na projektnom blogu i na školskom online portalu FRANzine.

Zadatke za učenike su postavljali povezujući nekoliko predmetnih područja i opću kulturu te su ih pričama u zadacima učili o gradu i kraju. Kako to izgleda pogledajte u digitalnom Escape roomu kojeg su učenici rješavali na mobilnosti u Koprivnici (poveznica). Članovi projektnog tima koji su osmislili aktivnosti te ih provodili s učenicima su bili Marina Njerš, projektni koordinator, Martina Grgac, Darija Kivač, Iva Bolfek, Bojana Habek, Igor Fulir i Marina Furkes.

Svakog nastavnika raduje kreativnost učenika pri provođenju aktivnosti, njihova zainteresiranost za projektne zadatke te lakoća rješavanja istih. Projektni rad u školi pokazuje da učenici mnogo nauče tijekom projektnog rada i da s lakoćom usvajaju nove pojmove i rješavaju zadatke.

Kako je škola 2021. godine dobila Erasmus+ akreditaciju za sedmogodišnji period, nastavlja se provođenje Erasmus+ projekata financiranih od strane EU u Gimnaziji.