prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ TITLE: poticanje čitalačke pismenosti

Uspješan LTTA tjedan u Osnovnoj školi Fran Kocelak Drnje održao se od 14. do 18. ožujka 2022. godine. Radi se o projektu za razvoj čitalačke pismenosti naziva “TITLE – Teaching, Improving and Training Literacy Education”, koji je započeo u rujnu 2020. godine.

Školu su posjetili učenici i učitelji iz Estonije, Portugala i Italije. Tjedan posvećen Ivani Brlić-Mažuranić i Šumi Striborovoj započeo je predstavljanjem škola i zemalja. Uz upute učitelja Vedrana Jankovića učenici su na satu Tehničke kulture od lima izrađivali stalak za mobitel. Potom su ga ukrašavali kožom, plastikom ili spužvom, koja štiti uređaj od ogrebotina. Posjet Rastokama

Učiteljica matematike Izabela Zvonar Horvat je za učenike pripremila zanimljive matematičke zadatke vezane za Ivanu i njezine bajke. Primjerice, rješenje jednog od zadataka bio je broj 1916, koji predstavlja godinu prvog objavljivanja Priča iz davnina. Sat Engleskoga jezika učenici su proveli razgovarajući s učiteljicom Vlatkom Horvat o biografiji Ivane Brlić-Mažuranić i sadržaju Šume Striborove. Sat je završen gledanjem istoimenog kratkog animiranog filma.

Na radionici blackout poezije učenici su na postojećim tekstovima stvarali nove, svoje tekstove ili pjesme te na taj način izražavali kreativnost. “U blackout poeziji radi se i o vizualnoj umjetnosti. Sav suvišan tekst se zacrnjuje ili se na tom prostoru crtaju oblici, linije ili drugi crteži. Radionica je na učenike djelovala poticajno i relaksirajuće. Nastale su odlične nove pjesme, mudre rečenice te zanimljivi crteži”. – učiteljica Martina Hrastić Farkaš.

Jedna od radionica bila je i “Comic Book – Stribor’s forest”, koju je vodila informatičarka Adela Stilin. Učenici su u online digitalnom alatu Canva izrađivali strip na temu Šume Striborove. Saželi su važnost i bit poruka i prizora same bajke. Neke radove možete vidjeti ovdje: Hana & Kaarel Erik, Juhan & Lana, Lea & Issam, Leon & Lara te Vanesa & Arina. Prvi dan je završen radionicom “Scary Creatures”, koju je održala učiteljica Andrea Pandurić. Sljedeći dan započeo je rješavanjem kviza “Stribor’s forest quiz”. Svi učenici sudionici su prije Erasmus tjedna imali zadatak pročitati Šumu Striborovu. U digitalnom alatu Quizizz učiteljice Ana Tustonjić Dombaj i Martina provjerile su čitalačke sposobnosti i vještine sudionika.

Nakon kviza, učenici su odigrali igru “Guess me!”. Stvarajući vunenu mrežu, uz svoje ime i prezime učenici su navodili i svoj hobi. Oni koji su hvatali klupko vune su navedeno morali ponoviti i pri stvaranju mreže i pri njezinom rasplitanju. “Ideja vježbe je izgraditi vunenu mrežu koja povezuje sve učenike. Važno je i da na simboličkoj razini učenici vide jasno povezivanje kroz niti vune koje spajaju sve učenike“. – učiteljica Ksenija Varović

Igrajući igru “Striborette card game” učenici su na primjeru prizora morali izreći asocijaciju na taj prizor u obliku riječi, rečenice ili pjesme. Bodove su skupljali na temelju pogođenih karata. Žetone za igru je izradila učiteljica Adela Stilin uz pomoć 3D printera, koja možete pročitati ovdje.

Veliko iznenađenje za sudionike bilo je dolazak glumca Svena Šestaka u školu. Istovremeno su se odvijale dvije radionice – “Drama Lama” i “Behind the scenes”. Na jednoj su učenici s učiteljicom Nevenkom Pivar pripremali scenografiju, a na drugoj su sa Svenom uvježbavali tekst za međunarodnu predstavu. Predstava “Case of Stribor’s forest” je uspješno izvedena u školi zadnji dan. Učitelji gosti su imali priliku posjetiti koprivnički bibliobus, koji im se posebno svidio. U kratkom razgovoru s knjižničarkom Valentinom saznali su na koji način rade s korisnicima na koprivničkom području.

Osim na radionicama, učenici su sudjelovali i u slatkom izazovu “Cookie Challenge”. Podijeljeni u skupine, morali su napraviti različite kolače prema dobivenim receptima. Nakon hlađenja slastica, prezentirali su pripremljene kolače žiriju, koji je nagradio pobjedničku ekipu. “Čitajući i slijedeći upute uvježbavali su čitanje s razumijevanjem i snalaženje u mjernim jedinicama. U svemu tome, vježbali su komunikaciju na engleskom jeziku”. – učiteljica Ksenija Marić

U sklopu programa “Ride and write” učenici su obišli Đurđevačke pijeske i Posjetiteljski centar Đurđevački pijesci. Nakon toga su imali zadatak kreativnog pisanja. Informacije koje su zapamtili u obilascima, učenici su u skupnom radu trebali uvrstiti u različite tipove tekstova. Od bajke, humorističnog ili tragičnog teksta, teksta s dijalogom ili u formi neke novinske vrste do teksta sa znanstvenofantastičnim elementima.Đurđevački pijesci

S obzirom na temu cijelog tjedna, sudionici projekta su posjetili Ivaninu kuću bajke u Ogulinu. Ondje su sudjelovali na radionici Bazl. Zadatak je bio pažljivo slušati sadržaj priča te nakon toga složiti puzzle za određenu bajku. Izlet je završio obilaskom Rastoka uz stručno vodstvo.

Zadnji dan boravka u školi, školska knjižničarka Stjepana Kadić održala je radionicu poetskog kolaža. Učenici su na papiru dobili pjesmu, a izrezivanjem riječi ili dijelova stihova stvarali su novu, svoju pjesmu. Izrezane riječi lijepili su na novi papir te na taj način izrađivali poetski kolaž. Čitajući, razmišljajući i maštajući, stvorili su stihove vrijedne čitanja.

Posljednja aktivnost “Treasure hunt” održana je na Šoderici. Radi se o zabavnoj igri u kojoj su učenici tražili određena mjesta i rješavali različite zadatke, da bi na kraju došli do škrinjice blaga i nagrade. “Podjelom certifikata uspješno je završen LTTA tjedan te su među partnerima dogovorene nove mobilnosti. Uz pregršt odlično odrađenih aktivnosti, posebno treba pohvaliti domaće učenike i njihove roditelje, koji su ugostili učenike iz partnerskih zemalja. Naši učenici su još jednom pokazali da su pouzdani, fleksibilni i odgovorni te da im svakodnevno služenje engleskim jezikom ne predstavlja problem”. – koordinatorica projekta Stjepana Kadić. Predavanja i radionice financirane su sredstvima Erasmus+ projekta.