prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus vodi Lucijanku u Madrid

Gimnazija Lucijana Vranjanina iz Zagreba posjetila je Španjolsku u sklopu Erasmus+ projekta “The soil under my feet”.

Nova školska godina donijela je sa sobom i nove izazove u Erasmus+ projektu “The soil under my feet” koji se bavi problemom migranata u Europi. Nakon Saarbruckena (Njemačka) i Vrachneike (Grčka) vrijeme je došlo da posjete i partnere u Španjolskoj. Las Rozas de Madrid simpatično je predgrađe Madrida, drugo najbogatije (prema BDP-u) mjesto u Španjolskoj, i uistinu ih je očaralo uređenošću. Škola domaćin poluprivatna je škola “Colegio Zola Las Rozas” u kojoj se školuju sve generacije osnovne i srednje škole. Učenici obavezno nose uniforme, a školu odlikuje vrhunska organizacija i estetska uređenost.

“Colegio Zola” ugostio ih je čak dva puta. U rujnu su Španjolci bili domaćini short-term staff traininga za nastavnike. Školski koordinator za Erasmus projekte, profesor Matija Pintarić, posjetio je Madrid i tri dana sudjelovao u brojnim radionicama i predavanjima koje su nam domaćini pripremili. Osim toga valjalo je dogovoriti i usuglasiti kalendar aktivnosti te ostale obveze za posljednju godinu projekta. Iskusni Erasmus koordinator, profesor Paul Granec iz Njemačke, održao je nekoliko vrlo korisnih predavanja o prijavama za Erasmus akreditacije te o prijavljivanju i vođenju projekata. Pet dana bilo je premalo za odraditi sve obveze i uživati u prekrasnom Madridu, no došlo je vrijeme rastanka.

Već mjesec dana kasnije u Španjolsku se zaputio tim učenika predvođenih profesoricama Anić, Rendulić i Strugar. U Španjolskoj su proveli sedam nezaboravnih, suncem obasjanih, dana. Prvi dan bio je posvećen upoznavanju učenika i profesora u pratnji uz “Meet and greet” aktivnosti za probijanje leda. U kantini škole domaćina poslužen je doručak i vrijeme je bilo posvećeno boljem upoznavanju prije službenih aktivnosti vezanih uz sam program. Prva aktivnost bila je razgovor s migranticom iz Venezuele. Razgovor je održan preko aplikacije “Zoom”. Učenici su imali priliku postavljati pitanja i promisliti o tome na koji način se migranti nose s teretom preseljenje u drugu državu, traženja državljanstva, posla i prilagođavanja na novi život. Razgovor je bio posebno zanimljiv jer se migrantica bavi fotografijom te je kroz fotografiju prikazala svoje putovanje i život u stranoj zemlji.

Nakon kratke pauze slijedila je druga aktivnost vezana uz razgovor. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine te su dobili zadatak da, koristeći kolaže, razne časopise ili samo crtež prikažu život i osjećaje migranata. Svoje radove su kasnije usmeno izlagali, a sami su radovi izloženi u školi. U poslijepodnevnim satima održano je predavanje predstavnika udruge “Madrid for Refugees” koja brine o integraciji migranata u Španjolskoj. Predavanje je bilo vrlo iscrpno i sadržavalo detalje rada udruge. Još su jednom učenici, osim timskog rada u multikulturalnom okruženju i usavršavanja stranih jezika, razvijali empatiju prema drugim skupinama ljudi.

Drugi dan projekta počeo je novim aktivnostima. Učenici su svaki za sebe morali zapisati što ih određuje kao osobu. Ova aktivnost isto je bila vezana uz razgovor sa migranticom i predavanjem udruge “Madrid for Refugees”. U crtež koji izgleda kao molekula zapisivali su što njih određuje kao osobu, npr. moj stil, moj hobi, moj nogometni klub, moja muzika. Sve molekule izložene su na ploči i učenici su nakon toga diskutirali što ih danas određuje, a što određuje migrante. U popodnevnima satima organiziran je susret s gradonačelnikom Las Rozas de Madrida i osobama koje u gradskom vijeću brinu o migrantima. U razgovoru s predstavnicima opisano je sve što je sam gradić napravio za migrante posebno iz Ukrajine i koje sve akcije planiraju. Učenici su zatim imali priliku postavljati pitanja i istaknuti primjere iz svoje zemlje. Nakon povratka u školu održana je još jedna aktivnost. Voditelj je naglas čitao što nas kao ljude određuje (obitelj, nacionalnost, etnička pripadnost, škola, jezik itd.) učenici su se dizali i ostajali stajati uz onaj pojam koji ih, po njima, najviše određuje kao osobu. Nakon toga morali su reći ako ima nešto čega bi se mogli odreći i zašto te kako bi se osjećali. Vrlo zanimljiva bila je rasprava oko jezika i je li moguće odreći se jezika te odričemo li se time i obitelji i prijatelja.

Treći i četvrti dan organizirani su izleti i razgledavanje Madrida i Segovie. Mali odmor od radionica i predavanja dobro je došao učenicima i profesorima, a domaćini su dobili priliku pokazati sve ljepote i kulturno-povijesne zanemnitosti svojega kraja.

Peti dan organizirane su posljednje aktivnosti u kojima su učenici bili podijeljeni u skupine. Skupine su kao i uvijek bile izmiješane učenicima iz različitih država. Dvije su skupine morale razmisliti i zapisati glavne činjenice vezane uz sam projekt “Soil under my feet”, sa sažecima aktivnosti sa svih mobilnosti, izleta, sve što su saznali vezano uz sam projekt. Tri skupine dobile su zadatak da razmisliti i zapisati o iskustvu i važnosti Erasmus projekata u globalu. Tijekom priprema i pisanja morali su odabrati fotografije sa ove ili prošlih mobilnosti koje su zatim isprintane i uokvirene te su ih učenici izvjesili u auli škole. Zajedno su napisali govor koji su zatim čitali na zatvaranju mobilnosti u Španjolskoj. Razvijali su pritom i vježbali kreativnost i likovno izražavanje te literarne vještine na engleskom jeziku. Posljednja aktivnost organizirana je u auditorijumu škole na kojoj su bili i prisutni roditelji domaćina te je čitanje završnih govora imalo posebnu važnost. Rastanak je, kao i svaki puta do sada, bio vrlo emotivan, pun tuge zbog rastanka, ali i sreće zbog novih prijateljstava i iskustava. Više fotografija možete pogledati na mrežnoj stranici te na Youtube kanalu. Gledaju ususret i vesele se novim iskustvima.