prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus “Wishes” u Francuskoj

Učenici četvrtog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova boravili su deset dana u francuskom gradu Rennesu s ciljem upoznavanja sa inkluzijom djece s posebnim potrebama u sportske aktivnosti. Tijekom desetodnevnog boravka posjetili su najvažnije kulturno povijesne destinacije Normandije među kojima su čuveni Mont saint Michel, St Malo, i Fourgeres.

Od 22. svibnja do 1.  lipnja 2024. godine četvero učenika četvrtog razreda i dvije učiteljice sudjelovali su na Erasmus aktivnostima na sjeveru Francuske. Mobilnost je odrađena u sklopu projekta Erasmus “Wishes”. Glavna zadaća projekta je uključivanje djece s posebnim potrebama u sportske aktivnosti.

U današnje vrijeme inkluzija je veoma bitan proces koji podrazumijeva uključivanje svih učenika u nastavne i izvannastavne aktivnosti. Maksimalno uključivanje sve djece je jedan od glavnih ciljeva modernog pristupa odgojno-obrazovnog sustava, a u tom kontekstu se na škole i sve sudionike odgojno obrazovnog procesa stavlja velika važnost i značaj na kvalitetnu provedbu inkluzivnog obrazovanja. Tijekom deset dana posjetili su pet privatnih katoličkih škola i vrtića u francuskim gradovima Rennesu, Bruzzu, Cessonu i Fougeresu. Učenici i učiteljice su upoznale rad francuskih škola i vrtića, sudjelovali na različitim sportskim događanjima i upoznali kulturnu baštinu Bretagne.

Prvog dana aktivnosti učenici su posjetili vrtić Ste Catherine – st Joseph gdje su se kroz jutro upoznali s radom vrtića, a popodne naučili igrati galski nogomet. Drugog dana aktivnosti posjetili su sportski park u Rennesu te sudjelovali na Yala igrama na kojim je sudjelovalo preko tisuću učenika francuskih katoličkih škola. Sama ceremonija otvaranja oduševila je njihove učenike i učiteljice. Nakon otvaranja igara, učenici su imali prilike sudjelovati na sportskim događanjima. Naučili su igrati ragbi, različite igre s loptom, hodanje po žici, nogomet, odbojku…

Trećeg dana su posjetili grad St Malo. U gradu su sudjelovali u lovu na blago, prošetali obalom i upoznali se sa kulturnim građevinama. Čuli su priču o “Iskrcavanju na Normandiji”, vidjeli bunkere i sreli lokalne ribare koji love velike rakove. Četvrtog dana su posjetili staru gradsku jezgru Rennesa uz stručno vođenje lokalnog vodiča te prošetali glavnim parkom. Vidjeli su parlament koji je prije 100 godina izgorio u požaru, ponovno obnovljen devedesetih te je još uvijek u funkciji.

Petog dana posjetili su Bruzz i boravili u školi. Na samoj ceremoniji dočeka predstavili su se učenici srednje škole koji borave u Bruzzu na razmjeni učenika te su im pričali kako su se snašli u Francuskoj. Upoznali su se sa učenicima iz SAD-a, Japana, Velike Britanije, Srbije, Kine i Švedske. U školi su sudjelovali na inkluzivnim radionicama u kojima su imali prilike osvijestiti pristup osobama sa invaliditetom. Pisali su Brajevim pismom, odrađivali zadatke samo sa jednom rukom i bez palca, prelazili kroz prepreke zavezanih očiju i uz pomoć štapa za slijepe, osjetilom dodira pronalazili odgovarajuće predmete…

Šestog dana posjetili su Fougeres, grad u sjeverozapadnoj Francuskoj koji leži na rijeci Nancon. U staroj gradskoj jezgri okruženoj njegovanim parkovima dominira utvrđena vojvodska palača iz srednjeg vijeka koja je bila jedna od ključnih obrambenih točaka u tom dijelu Francuske (najdulje pod vlašću bretonskih vojvoda). Završetkom Stogodišnjeg rata gubi strateški značaj, ali postaje središte staklarske industrije. Za Francuske revolucije jedno od glavnih središta chouana. Teško je stradao u II. svjetskom ratu, naročito za savezničkog iskrcavanja na Normandiju. Opisana palača je oduševila učenike koji su imali prilike vidjeti oružje iz srednjeg vijeka, jela i pića koja su se tada posluživala, te čuti legendu o dvorepoj sireni Melusini koju su povezali sa korčulanskom katedralom. U poslijepodnevnim satima sudjelovali su na radionicama engleskog jezika. Nakon održanih radionica imali su priliku upoznati profesionalnog košarkaša, reprezentativca Francuske koji ih je podučio košarci te su imali priliku razgovarati sa njime na engleskom jeziku. Zanimljivo im je bilo čuti kako je često imao priliku igrati sa hrvatskim košarkašima. Nakon košarke roditelji učenika su pripremili kolače i piće te su se učenici međusobno družili.

Sedmog dana boravka u Francuskoj posjetili su čuveni Mont Saint Michel kojeg su do tada gledali u dokumentarnim emisijama. Zanimljivo je bilo promatrati najveće razlike u razini vode pri morskim mijenama u Europi: razlika vodostaja između oseke i plime katkad bude i do 15 metara. Jaka struja ne povlači za sobom nakupljene mase pijeska i blata jer je morsko tlo pred obalom vrlo plitko. Pri oseci more se pažljivo povuče gotovo 15 kilometara i samo se zbog te velike udaljenosti mogu izmjeriti rekordne razlike između oseke i plime. Kada se plima dogodi u vrijeme velikih poplava, što se događa oko 50 dana u godini, Mont-Saint-Michel se pretvara u otok potpuno okružen morem. Učenici su se popeli i do najvišeg vrha otoka na kojem se nalazi katedrala. Cjelodnevno razgledavanje prirodnih i kulturnih ljepota obogatilo ih je za cijeli život.

Osmog dana boravili su u vrtiću u Rennesu gdje im je dobrodošlicu poželjela delegacija gradske uprave na čelu sa gradonačelnikom. U vrtiću su igrali igre sa vršnjacima, upoznali se sa olimpijskim igrama koje se održavaju u Parizu, slagali puzzle i igrali kingball.

Devetog dana posjetili su školu u Cessonu. U školi su slušali koncert učenika te obišli nekoliko razreda i upoznali se sa načinom rada škole. Nakon toga otišli su u obližnji park na piknik i pogledali demonstraciju kajaka na umjetnim brzacima. Nakon piknika imali su priliku odigrati stolni tenis u dvorani sa dvadesetak stolova. U večernjim satima domaćini su organizirali ceremoniju zatvaranja u kojoj su sudjelovale sve projektne škole. Učenike je oduševio ples grupe Konga Company poznatoj po svome hip-hop, breakdance slobodnom stilu. Nakon zatvaranja ceremonije svi projektni partneri su se pozdravili i izrazili želju sudjelovanja u još jednom sličnom projektu.

Deseti dan predviđen je za povratak kući. Učenici su tijekom putovanja koristili nekoliko prijevoznih sredstava što im je dugi put kući učinilo zanimljivim. Koristili su podzemnu željeznicu, vlak, autobus, zrakoplov, kombi i trajekt. Pri povratku kući, puni dojmova prepričavali su desetodnevne doživljaje. Posjet učiteljica i učenika Francuskoj bio je iznimno uspješan, omogućivši učenicima i učiteljima razmjenu znanja i iskustava, te produbljivanje prijateljskih veza između desetak škola. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi i dodatnim aktivnostima, doprinoseći svojim iskustvom i idejama uspješnost ovog projekta.
Ovaj projekt dokazao je važnost međunarodne suradnje u obrazovanju i kulturnoj razmjeni, obogaćujući sve sudionike novim spoznajama i novim doživljajima.