prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+projekt “Internacionalizirana škola – Prepoznata škola”

U okviru Erasmus+ projekta “Internacionalizirana škola – Prepoznata škola” tri nastavnice iz Srednje strukovne škole Makarska pohađale su mobilnost koja je trajala od 22. do 28. listopada 2023. godine.

Prvi dan su zajedno odradili uvodna predavanja, sudionici su bili iz 13 zemalja u četiri tečaja u okviru organizacije English Matters (Methodologies for Teaching and Learning, Activate Your English, English for Teachers i ICT Maximising). Cilj je bio naglasiti europsku dimenziju mobilnosti što je i ostvareno. Upoznali su se sa suvremenom metodom učenja Contexts4Content koja omogućuje da se svaki nastavni sadržaj obradi kroz stvarni život, potičući kritičko razmišljanje i rješavanje problema.

Drugi dan mobilnosti (English for Teachers) započeo je igrom upoznavanja svih članova grupe. Sudionici dolaze iz raznih zemalja poput Francuske, Bugarske, Njemačke i Slovačke. Nakon kratke pauze, fokus je bio na irskom društvu i kulturi, što mi je pružilo dublji uvid u lokalno okruženje. Najzanimljiviji dio dana bio je terenski zadatak koji je omogućio istraživanje grada. Putem QR kodova dobili su pristup različitim lokacijama na kojima su imali različite zadatke, kao što je fotografiranje određenog mosta, istraživanje specifičnih skulptura i građevina, te mnoge druge aktivnosti. Ovaj zadatak također je dodijeljen kao domaća zadaća o kojoj su sutradan skupa raspravljali. Kolege dolaze iz različitih zemalja, što ih je potaknulo na aktivnu komunikaciju na engleskom jeziku kako bi uspješno surađivali i učili jedni od drugih.
Treći dan su započeli igrom dodavanja loptice, uz istovremeno izgovaranje imena sudionika. Cilj je bio da se brže upoznaju i zapamte imena nastavnika u grupi. Kasnije su trebali izgovoriti ime nastavnika kojem se dodaje loptica. Metoda je bila jako dobra jer je nastavnica uspjela zapamtiti imena cijele grupe i sigurno će takvu metodu pokušati uvesti u nastavu. Nakon toga su se posvetili jučerašnjem zadatku, što je bilo posebno zanimljivo jer su pregledavali zajedničke slike i razgovarali o onome što su naučili o Dublinu, njihovim običajima i poviješću. Nastavili su s dubljim razumijevanjem Irske povijesti i glazbe, upoznali se s njihovim tradicionalnim glazbenim instrumentima, a nastavnica je sama pokušala i svirati. Na kraju dana su dobili upute za izradbu portfolia.
Četvrti dan su razgovarali o mitovima i legendama iz našeg mjesta. Natavnica je podijelila legendu o Mili Gojsalić, hrabroj djevojci koja je zapalila turski tabor i spasila Poljica, s kolegom Sonke iz Njemačke. On je njoj ispričao legendu o Varus Batlle. Isto tako su trebali napraviti svi sudionici tečaja. Na taj način je ponovno potaknuta aktivna komunikacija na engleskom jeziku između sudionika. Mentor je ispričao legendu o Land of Youth, podijelio ju je na tri dijela i grupa je dobila zadatak izraditi prvi dio legende kao predstavu. Trebali su koristiti  materijale poput selotejpa, aluminijske folije i štapića za ražnjiće kako bi stvorili svoje scenske rekvizite. To je bilo jako zanimljivo iskustvo jer su sa tako malo materijala a puno kreativnosti uspjeli. Nakon stanke su posjetili arheološki muzej, gdje su dobili interaktivnu mape i rješavali zadatke koristeći brojeve na njima, ponovno su aktivirali komunikaciju i vještine snalaženja u prostoru.
Peti dan su učili i razmjenjivali informacije o hrani, piću, hobijima i aktivnostima. Svatko od sudionika tečaja English for Teachers je trebao na engleskom jeziku ispričati nešto o tradicionalnom jelu iz svojih regija. Nastavnica se odlučila za soparnik, tradicionalno dalmatinsko jelo. Nakon opisa neke od kolege zapisale sastojke i način na koji se priprema. Nakon toga su se zabavili igrajući igru pogađanja određenog jela korištenjem engleskog jezika i pantomime. U zadnjem dijelu dana razgovarali su o hobijima i aktivnostima koje ih vesele. Još jedan kreativni dan je bio iza njih.
Šesti dan su se zabavljali ponavljanjem gradiva kroz kviz “Što smo naučili o Irskoj i Ircima?”. Svi su pokazali svoje znanje i strast prema ovoj predivnoj i zanimljivoj državi. Mentori su ih pripremili za izlet u Glendalough, saznali su mnoge zanimljive informacije i nakon pauze su krenuli prema Glendaloughu autobusima. Tamo su istraživali oba jezera, divili se prirodnoj ljepoti, posjetili njihovo groblje i naravno, imali grupno fotografiranje koje će ih uvijek podsjećati na ovo nevjerojatno iskustvo. Na izletu su saznali i za legendu o križu sv. Kevina – ako uspiješ obgrliti taj križ na najširem dijelu i dotaknuti ruke, bit ćeš blagoslovljen a ja sam u tome uspjela!
Zadnji dan su imali grupne prezentacije o tome što su naučili te na koje načine planiraju diseminirati stečena znanja. Primile su certifikate o prolaznosti, a ishodi su strukturirano zabilježeni u Europass dokumentima i Beneficiary Modulu. Nakon toga su imali grupno fotografiranje i oproštaj od dragih kolega, novih prijatelja.
Autorica smatra da je ovaj tečaj pridonio razvoju komunikacijskih vještina na engleskom jeziku, da je saznala o novim metodama obrade nastavnog sadržaja i stekla nova poznanstva. Možda u budućnosti ostvare i neke zajedničke projekte.