prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Escape room povodom Svjetskog dana jabuka

U interaktivnoj igri ESCAPE ROOM, učenici OŠ Otona Ivekovića u Zagrebu istraživali su učionicu i druge prostorije te međusobnom komunikacijom i suradnjom organizirali predmete koje su pronašli, rješavali zadatke, zagonetke i slagalice. I sve to povodom Međunarodnog dana jabuka.

Učiteljica u produženom boravku u OŠ Otona Ivekovića, Zagreb učenicima je pripremila nezaboravnu igru. Riječ je o interaktivnoj igri ESCAPE ROOM, u kojoj učenici istražuju učionicu (ili neki drugi prostor) i sve što se tamo nalazi, te međusobnom komunikacijom i suradnjom organiziraju predmete koje su pronašli, rješavaju zadatke, zagonetke i slagalice.

Escape room učiteljica je za učenike osmislila kao motivaciju povodom obilježavanja Dana jabuka. Svladavajući izazove skupljali su tragove koji su ih vodili ka cilju. Tragovi su bili slova koja na kraju čine riječ jabuka.

Zadaci u toj igri bili su osmišljeni s ciljem da učenici ponove i utvrde nastavno gradivo iz Hrvatskog jezika, Matematike te Prirode i društva koje su prethodno obradili. U igri je sudjelovalo 10 učenika koji su morali raditi kao tim – surađivati, zajedno rješavati zadatke, zagonetke, razmišljati i zaključivati. Odredili su i uloge učenika (čitača zadataka, učenika koji piše odgovore, sakupljača tragova, mjerača vremena).

Na samom početku učenici su dobili uvodno pismo u kojem su bila opisana pravila igre. Tu se nalazila i zagonetka čija ih je odgonetka odvela do prozora, novog izazova. Ovdje su pronašli osmosmjerku i prvi trag slovo A. Čitajući neiskorištena slova u osmosmjerci učenici su se uputili prema ploči. Iza ploče nalazile su se četiri omotnice. Svaka je bila označena različitom rimskom brojkom. Učenici su smjeli otvoriti samo jednu, ali koju?

Prilikom dogovaranja, učenici su uočili da je i na ploči napisan jedan broj, ali arapskom brojkom, koji se slaže s jednim brojem na omotnici. Otvorili su omotnicu pod tim brojem. Unutra se nalazio kviz i novi trag slovo B. Slova koja su zaokružili u kvizu činila su riječ spužva, a tamo se nalazio novi izazov –  nepoznata riječ i pitanje gdje mogu pronaći značenje te riječi, te novi trag slovo A. Pošto često u razredu koriste Rječnik hrvatskog jezika, brzo su se dosjetili da tamo potraže značenje riječi.

U Rječniku je bio skriven novi izazov čije ih je rješenje (broj niječnica u rečenici) odveo do klupe na kojoj se nalazila kutija sa matematičkim zadatkom i tri omotnice označene brojevima. Rješenje zadatka upućivalo je na omotnicu koju smiju otvoriti. U njoj se nalazilo slovo K i slika mačke. Nisu znali što sa tom slikom sve dok jedan od učenika nije uočio da se na panou nalazi ista takva slika i novi trag slovo J. Sa stražnje strane te slike, nešto je bilo napisano Cezarovom šifrom koju je trebalo dešifrirati. Učenici su znali kako se čita šifra (a za to im je trebala abeceda napisana u bilježnici) te su za par trenutaka otkrili riječ čaša.

Primijetili su da se preokrenuta čaša nalazi na katedri, a ispod nje nalazili su se ključići i novi trag slovo U. Odmah pored nalazila se kutija zaključana lokotom. Otključali su kutiju u kojoj se nalazio posljednji trag slovo A i bomboni kao nagrada za uspješno rješavanje izazova. Kada su posložili sva slova, učenici su došli do konačnog rješenja JABUKA. Bila je to najava učenicima da će sutradan obilježiti Dan jabuka u školi.

 

Escape room igra zahtjeva nekoliko važnih vještina, a to su: timski rad, dobru međusobnu komunikaciju, raspodjelu poslova između članova tima, kritičko razmišljanje, zapažanje detalja i inovativno razmišljanje. Igrajući ovu igru učenici su se dobro zabavljali, otkrivali su vlastite sposobnosti te su dobili povratnu informaciju o svome znanju. Iskustvo koje su stekli se pamti i jedva čekaju sve ponoviti, naravno sa nekim novim izazovima!

Neke od izjava učenika:

„Meni se escape room svidio jer smo se smijali i družili.“

„Escape room mi je predobra igra, moraš se držati drugih da ne ispadneš iz igre.“

„Meni se igra svidjela jer smo svašta tražili.“

„Sviđa mi se escape room jer sam bila u timu s prijateljicama.“

„Jako mi se sviđa escape room i jedva čekam da učiteljica opet nešto smisli, samo joj dugo traje.“