Na prvom JSTE-u (Joint Staff Training Event) Erasmus+ tim TITLE ugostio je po tri učitelja iz Estonije i Portugala te pet iz Italije. Tijekom boravka gostiju u matičnoj školi u Drnju organizirano je nekoliko predavanja i radionica, gdje su gosti i domaćini imali priliku izmijeniti svoja iskustva u poticanju čitanja. Također, razgovaralo se i o zajedničkom problemu popularnosti čitanja među učenicima. U sklopu Erasmus+ projekta, koji nosi naziv TITLE (Teaching, Improving and Training Literacy Education),a škola je kao glavni koordinator od 8. do 11. studenoga 2021. godine bila prvi domaćin mobilnosti učitelja.
Glavni ciljevi projekta su razvoj čitalačke i jezične pismenosti te popularizacija čitanja knjiga i znanstvenih članaka, a uključeni su učenici od petog do osmog razreda matične škole i Područne škole Josipa Generalića Hlebine. Predstavnici partnerskih zemalja su ostalim sudionicima predstavili svoje obrazovne sustave. Hrvatski obrazovni sustav predstavila je učiteljica njemačkoga jezika i povijesti Andrea Pandurić. Tijekom izlaganja moglo se zaključiti da su portugalski i talijanski sustav obrazovanja slični hrvatskom, kao i odnos prema učiteljima. Estonski je dosta drugačiji, gdje su i učitelji cjenjeniji. Učiteljica hrvatskoga jezika Ana Tustonjić Dombaj je organizirala radionicu transliteracije. Goste je upoznala s glagoljicom te im pripremila nekoliko zanimljivih igara poput klasičnog memorija te prepoznavanja slova putem alata Wordwall. Na kraju radionice svaka je skupina glagoljicom ispisala poruku o važnosti i ljepoti čitanja. Radovi su izloženi u drnjanskom kutku za čitanje.
Za sudionike je organizirano online predavanje Anite Peti-Statntić, redovite profesorice južnoslavenskih jezika i poredbene lingvistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i voditeljice Katedre za slovenski jezik i književnost. Govorilo se o nacionalnoj strategiji promocije čitanja, važnosti suradnje učitelja i knjižničara, stvaranju povjerenja s korisnikom/učenikom te rastu u vještog čitača.
Mário Miguel Pereira Guedes, prof. portugalskog i talijanskog jezika i eTwininning ambasador održao je eTwinning radionicu, kojoj su prisustvovali domaćini, gosti i online sudionici iz brojnih europskih država.
Koordinatorica projekta Renata Tišler, socijalna pedagoginja, održala je zanimljivu radionicu koristeći Dixit karte. Asocijativne karte poslužile su za poticanje kreativnog načina izražavanja emocija i problema učenika. Radionica je ujedno bila i priprema svih sudionika za daljnji rad s učenicima tijekom projekta.
Školu je posjetila i Ivana Bašić, profesorica hrvatskoga jezika i književnosti te predsjednica udruge Balans centar, koja se bavi promicanjem biblioterapije i poetske terapije. Svojom radionicom je uistinu pokazala da je književnost komunikacijski most koji povezuje ljude na razne načine. Nakon radionice, školska knjižničarka Stjepana Kadić je prezentirala primjere dobre prakse poticanja čitanja u školi. Uz preporuku knjiga, predstavila je radionice pod nazivom Emocijama kroz knjigu i Otključavanje teksta. Bibliotreapija je zainteresirala sve prisutne, stoga će takav način pristupa tekstu provoditi i u svojim zemljama.
“Vrlo sam sretna što sam danas dobila nove informacije i jako mi se sviđa kako u svojoj školi potičete čitanje. Kratko, ali prekrasno i intenzivno iskustvo, nadam se da sam doprinijela ljepoti ovog susreta. Htjela sam prenijeti duh biblioterapije, stoga sam odabrala neposredan pristup i kod predstavljanja i na radionici.” – Ivana Bašić
Sudionici su u suradnji s Općinom Peteranec posjetili Ergelu Galop u Peterancu, a zahvaljujući Općini Hlebine uz stručno vodstvo obišli su Galeriju naivne umjetnosti Hlebine. Također, gosti su posjetili i Knjižnicu i čitaonicu “Fran Galović” Koprivnica. Ravnatelj Knjižnice Karlo Galinec prisutne je upoznao sa svim odjelima, a zaposlenici su predstavili svoje usluge i različite aktivnosti – od TEDx-a do Makerspacea. Upravo su ondje sudionike dočekala glagoljična slova isprintana 3D printerom, koja je pripremila učiteljica informatike Adela Stilin.
Za posljednji dan boravka, organiziran je odlazak na Interliber, najveći domaći sajam knjiga. Posjet Zagrebu završen je noćnim turističkim obilaskom Gornjeg grada po znamenitim lokacijama s kostimiranim vodičem, Gornjogradskim coprnicama. U zabavnom programu gosti su upoznali mračnu stranu Zagreba od srednjeg vijeka nadalje.
“Vrlo uspješan tjedan završen je iznošenjem zajedničkog plana aktivnosti poticanja učenika na kreativno izražavanje i čitanje knjiga. Cijeli tjedan je bio iznimno produktivan, a suradnja koja je ostvarena bila je izuzetno motivirajuća za sve aktivnosti koje su pred nama.” – kooridnatorica projekta Renata Tišler.