prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “101 lice glagoljice (5)”

Učenici Osnovne škole Vrbovsko s učiteljicom hrvatskog jezika Manuelom Valenčić uključili su se s velikim entuzijazmom u međunarodni eTwinning projekt “101 lice glagoljice (5)”.

Cilj ovog projekta je upoznati mlade s glagoljicom – prvim hrvatskim pismom – i njenom važnom ulogom u povijesti hrvatske kulture i identiteta.

Projekt donosi spoj tradicije i modernih pristupa, a učenici ga doživljavaju ne samo kao edukaciju, već i kao kreativnu avanturu. Kroz brojne aktivnosti, učenici su učili glagoljična slova, pisali svoja imena glagoljicom, izrađivali glagoljične privjeske, straničnike, memory kartice. Također su izradili digitalni glagoljski azbukarij te interaktivnu digitalnu kartu glagoljaške baštine u Hrvatskoj.

Osim što su naučili povijest glagoljice i važnih spomenika poput Bašćanske ploče i Misala, učenici su kroz projekt razvijali timski duh, kreativnost, međusobno pomaganje i suradnju. Poseban naglasak bio je na povezivanju škola diljem Europe, razmjeni iskustava i korištenju digitalne tehnologije.
Projekt nije samo približio glagoljicu mladima, već ju je oživio kroz njihovu maštu, istraživački duh i radost stvaranja. Na taj način učenici OŠ Vrbovsko ne samo da čuvaju kulturnu baštinu, već je aktivno prenose u budućnost.

Osim stjecanja znanja o jeziku i pismu, projekt je učenike poticao na zajedništvo, poduzetništvo i timski rad. Kroz suradnju s učenicima iz drugih zemalja, upoznali su različite obrazovne sustave te razvijali europski i svjetski duh suradnje.

Učenjem glagoljice učenici ne samo da upoznaju prvo hrvatsko pismo, već razvijaju i važne jezične, povijesne i kulturne kompetencije. Povezuju se s bogatom hrvatskom baštinom, uče o važnosti očuvanja jezika i tradicije, te razvijaju osjećaj ponosa i identiteta.

Kroz kreativne aktivnosti potiču svoju maštovitost, a korištenjem digitalnih alata jačaju svoje informatičke vještine. Suradnjom s vršnjacima iz drugih škola i zemalja razvijaju timski duh, toleranciju i međukulturno razumijevanje. Glagoljica tako postaje most između prošlosti i budućnosti, učenja i stvaranja, igre i znanja.
Projekt 101 lice glagoljice (5) u OŠ Vrbovsko još je jednom pokazao kako se baština može učiti na suvremen, zanimljiv i djeci blizak način – kroz igru, stvaranje i zajedništvo.