Moto projekta je “Povežimo se i otkrijmo kulturne razlike u Europi!” Projekt im je omogućio povezivanje s drugim nacionalnostima, otkrivanje kulturnih razlika te ostvarivanje ishoda međupredmetnih tema. U suradnji s drugima, stvarali su nove sadržaje, preoblikovali postojeća digitalna rješenja, poticali kreativnost, promicali razvoj školske kulture, sudjelovali u ekološkim aktivnostima škole, analizirali utjecaj gospodarstva, državne politike i svakodnevne potrošnje građana na održivi razvoj. Obilježili su Svjetski dan štednje, Svjetski dan učitelja, Svjetski dan hrane, Svjetski dan GIS-a (Geograghic Information System), Tjedan vještina stečenih u strukovnom obrazovanju, World Kindness Day, Dan sjećanja na Vukovar, Međunarodni dan borbe protiv nasilja, World Tsunami Awareness Day, International Human Rights Day, Svjetski dan čaja, Svjetski dan carina, Dan obrazovanja, Noć muzeja, Dan planeta zemlje, Svjetski dan intelektualnog vlasništva, Svjetski dan informacijskog društva i Svjetski dan okoliša.
Škola se pridružila i obilježavanju Dana sigurnosti na internetu kroz aktivnosti nastavnika i aktivnosti učenika. Nastavnici su pristupili webinaru koji je organizirao CARNET-ov odjel za Nacionalni CERT u kojem su predstavljene svakodnevne teme u učionici koje nisu dio nastavnog programa: igre online, dijeljenje podataka, prevare u igrama, druga strana influencera i youtubera. Učenici su upoznati sa stranicom www.csi.hr (centar sigurnijeg interneta), te preuzeli aplikaciju DSI2020 i pristupili online kvizu.
Nedavno je obilježen Svjetski dan štednje. Korelacijom predmeta ostvareni su ishodi međupredmetnih tema. U sklopu nastavnog sadržaja Globalizacija koji se obrađuje kroz predmet Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja, učenici četvrtih razreda škole, putem Teamsa dobili su dodatni zadatak kako bi ostvarili ishode međupredmetne teme Održivog razvoja. Upućeni su na online izdanje časopisa Suvremena trgovina: Proizvodnja ekološke kartonske ambalaže odvija se u dvije faze. Početna je faza primarna prerada otpadnog papira. Druga je faza njegova sekundarna obrada. Primarna prerada uključuje sakupljanje starog papira i kartona, transport do otkupnih stanica i sortiranje te baliranje kako bi se isti mogao nazvati sekundarnom sirovinom. Sakupljanje starog papira u gradovima se obično odvija putem standardiziranih za to predviđenih kontejnera plave boje. Sakupljeni se papir zatim sortira po utvrđenoj europskoj klasifikaciji otpadnog papira kao na primjer bijeli miješani otpaci, jako štampani papir, lijepljene revije i časopisi, kraft papir, rabljene vreće itd. Na svijetu ne postoji stroj koji bi sortirao papir pa se sortiranje obavlja isključivo ručno te iziskuje fizički napor. Sortirani papir se zatim balira pomoću preša i kao bala postaje sekundarna sirovina za proizvodnju ekološke ambalaže. Bala kao sekundarna sirovina može se pronaći na burzi otpada.
Na stranicama HGK burza otpada središte je ponuda i potražnji svih vrsta otpada nastalih tijekom proizvodnje koje se međusobno povezuje ovisno o predmetu prijave. Organizirana je radi povezivanja pravnih i fizičkih osoba koje nude ili traže sve vrste korisnog otpada/ sekundarnih sirovina koji se mogu iskoristiti kao ulazne sirovine za daljnju proizvodnju. Osnovana je u Hrvatskoj gospodarskoj komori radi evidentiranja i izvještavanja o ponudi i potražnji sekundarnih sirovina na području Republike Hrvatske, kao dio ukupne državne strategije gospodarenja otpadom. Burza otpada je još uvijek aktivna te se na njoj može objavljivati, dostupna je na poveznici. Navedeni sadržaj motivirao je učenike za izradu poduzetničkog projekta “Reciklažno dvorište u našoj školi” kojeg su razradili na nastavnom predmetu Poduzetništvo u sklopu kojeg su uz ishode predmeta Poduzetništvo, ostvarili i sljedeće ishode:
- analizira načela održive proizvodnje i potrošnje
- svjestan je važnosti održive proizvodnje i potrošnje
- prepoznaje i koristi se proizvodima koji su proizvedeni bez štetnih utjecaja na okoliš
U nastavnom predmetu, učenici su upoznati s načelima i važnosti održive proizvodnje i potrošnje te im je na praktičnom primjeru isto i objašnjeno. Nakon toga učenici su istraživali u parovima proizvode koji se proizvode bez štetnih utjecaja na okoliš i analizirali ih. Učenici u grupama osmišljavaju reciklažno dvorište u prostoru škole i izrađuju PowerPoint prezentaciju na tu temu. Predstavnik svake grupe prezentirao je ideju grupe pred cijeli razredom. Nakon toga učenici su međusobno komentirali radove. Najbolje radove objavili su na Padlet ploči koju su podijelili s eTwinning partnerima. Projekt im je pomogao da poboljšaju školsku praksu uključujući zajedničke aktivnosti i ostale profesore u školi zbog čega je školi dodijeljena i oznaka eTwinning škole za šk.godinu 2021./2022. Na ovaj način, potiču i ostale da im se pridruže u navedenim aktivnostima.
Literatura:
- Prezzi, I.: Suvremena trgovina br.04/2020 (str. 84,85)