prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “Design a World” u Osnovnoj školi Hugo Badalić

Početkom školske godine 2019./2020. škola se uključila u jednogodišnji eTwinning međunarodni projekt „Design a World“, u kojem sudjeluju škole iz Italije, Turske, Portugala, Rumunjske, Njemačke, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Emine Irmak Ersin i Figen Eğin iz Turske, a koordinator projekta u školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić.

Ciljevi projekta su:

  • razvijanje istraživačkog tipa nastave, poboljšanje vještina programiranja, poboljšanje mogućnosti 3D dizajna, osposobljavanje učenika za rješavanje problema:
  • razvijanje kreativnosti, razvijanje digitalne pismenosti upotrebom različitih digitalnih alata
  • razvijanje tolerancije, timskog rada i prijateljstva, poboljšanje osjećaja odgovornosti i tolerancije, odgoj pojedinaca koji poštuju različite kulture.

Projekt je realiziran kroz različite zanimljive aktivnosti. Prva je aktivnost bila upoznavanje učitelja tj. koordinatora projekata u školama sudionicama projekta na TwinSpaceu u digitalnom alatu Padlet i predstavljanje učenika na Twinspaceu prilikom kojeg su učenici izrađivali avatare u digitalnom alatu Avatar Maker. U navedenoj aktivnosti učenici naučili voditi računa o prikazu osobnih podataka na internetu. Jedna od prvih aktivnosti bila je i označavanje lokacije škola na karti, koje je izradila učiteljica informatike.
Na samom početku rada na projektu odrađena je uvijek važna aktivnost – biranje loga projekta. Svaka je od škola sudionika predložila svoj dizajn logotipa pomoću digitalnog alata LogoMakr ili alatom po svom odabiru. Škola ističe kako je njihov logo odabran kao službeni logo projekta (glasovanjem svih sudionka projekta).
Obzirom da je jedan od ciljeva projekta rješavanje problema i osnove programiranja, u sklopu projekta škola je brojnim aktivnostima obilježila Europski tjedan programiranja, kao i Sat programiranja za svakog učenika. 

Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Na mrežnoj stranici digitalnog alata Lightbot, učenici petih razreda, programirali su robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nemogući za rješavanje, većina je učenika završila i uspješno odradila zadane zadatke. Cilj je aplikacije Little Dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su učenici šestog razreda vješto uspijevali. Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Učenici osmih razreda su, kroz zanimljive zadatke, upoznali kako izraditi jednostavnu igru u JavaScriptu. U prosincu je obilježen Sat programiranja za svakog učenika. Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati.

Programiranje pomaže učenicima da njeguju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Ukoliko krenu na vrijeme, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u školi,učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili  su Sat programiranja. Ove su školske godine učenici petih razreda uživali programirati robota da uzgoji cvijeće tj. da ga pravilno zalijeva. Isto su tako pomagali i veselom dabru da sagradi branu i u tome su svi bili uspješni. Učenici šestih razreda su u informatičkoj učionici imali Dance Party (birali su glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete) i usmjeravali malog robota da stigne cilja, pazeći pri tome da to učine u što manje uputa. Učenici sedmih i osmih razreda su u online inačici Escape Rooma u kreativnim zadacima pokušavali otvarati vrata i izaći iz sobe. 
Aktivnost koju su učenici jedva čekali bila je izrada virtualne šetnje školom (predstavljenje škole ostalnim sudionicima projekta) u alatu Vtility. Kadrove škole učenici su poslikali, stvorili račun u alatu i krenuli u izradu. Kako im je uspjelo, pogledajte na poveznici (pomoću virtualne šetnje školom učenici su nakon dva mjeseca online nastave za Dan škole bar na kratko (virtualno) posjetili školu).
U sklopu projekta, učenici su u informatičkoj učionici škole imali priliku vidjeti kako radi 3D printer i što je sve potrebno učiniti prije nego što printer započne s radom. Nakon kratkog uvodnog predavanje o mogućnostima 3D printera i programa Blender, gospodina Mladena Damjanovića iz Zajednice tehničke kulture Slavonski Brod, učenici su sami instalirali na računala besplatan program Blender i krenuli s osnovama rada u tom programu. Za to vrijeme gospodin Damjanović je već priređeni model zviždaljke započeo printati na 3D printeru. Učenici su bili vidno iznenađeni kako za tako mali model treba toliko vremena da ga isprinta. Na radionici su nam se pridružili i učenici Osnovne škole Antun Mihanović, koje smo upoznali s aktivnostima u našem eTwinning projektu „Design a World“.
U sklopu projekta učenici su izrađivali i 2D model dijela škole u Scratchu. Odlučili su se za školsku knjižnicu, budući da su projektni partneri već odabrali računalnu učionicu.

Zadatak posljednje aktivnosti je izrada jednog dijela škole u tri dimenzije, a škola se odlučila izraditi kutak za odmor i igrice koji su izradili u online alatu TinkerCAD.
Većina aktivnosti projekta su rađene kroz ishode novog predmetnog kurikuluma informatike. Kroz aktivnosti projekta odradili su i radionice o sigurnom Internetu. Aktivnosti koje će odraditi do kraja školske godine su: izrada zajedničke e-knjige u digitalnom alatu Book Creator (koji je pokrenula učiteljica informatike) i završna evaluacija projekta. Nakon završnih aktivnosti, škole će prijaviti projekt za oznaku kvalitete na platformi eTwinning, jer smatraju da projekt to svakako zaslužuje.