Ciljevi projekta:
- razvijati hrabrost za preuzimanje odgovornosti i inicijative kod izazova.
- utjecati na učenike da se manje boje neuspjeha. Stvoriti poticajno okružje u školi i domu.
- poučavati ih kritičkom razmišljanju. Dati im slobodu u donošenju odluka.
- planirati s djecom rješavanje različitih problema u razredu.
- razvijati upornost, marljivost, radne navike.
- shvatiti da bez rada nema ničega te da je svaki rad jednako vrijedan ako se obavlja pošteno.
- utjecati na razvoj cjelovite osobe koja će se moći brinuti o sebi, drugima i društvu u cjelini.
Na taj način formirala će se samopouzdana, zadovoljna, aktivna i odgovorna osoba koja se brine o sebi i drugima. Učenici su usvojili opće kulturne i civilizacijske vrijednosti koje su preduvjet za život u multikulturalnom svijetu.
Radni postupak:
- izrada plana aktivnosti,
- uvodna anketa učenika,
- sigurnost na internetu,
- izrada osobne iskaznice odgovornog građanina,
- predstavljanje škole,
- izrada videa,
- izrada slikovnice dječjih radova,
- prezentacija projekta.
Očekivani ishodi:
- OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje
- OŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
- OŠ HJ C.1.2. Učenik razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu
- PID OŠ A.1.3. Učenik uspoređuje organiziranost različitih prostora i zajednica u neposrednome okružju
- PID OŠ C.1.1. Učenik zaključuje o sebi, svojoj ulozi u zajednici i uviđa vrijednosti sebe i drugih
- PID OŠ C.1.2. Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj prava, pravila i dužnosti na pojedinca i zajednicu te preuzima odgovornost za svoje postupke
- OŠ GK B.1.2. Učenik pjeva/izvodi pjesme i brojalice
Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:
- goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava
- osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem
- osr A.1.3. Razvija svoje potencijale
- osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije
- osr C.1.3. Pridonosi skupini
- uku A.1.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema
- uku A.1.4. 4. Kritičko mišljenje
- B.1.2.A Prilagođava se novome okružju i opisuje svoje obaveze i uloge
- B.1.3. A Prepoznaje igru kao važnu razvojnu i društvenu aktivnost
- C.1.1.A Opisuje kako se oprezno i sigurno kretati od kuće do škole
- kit A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima
Aktivnosti provedene na projektu:
- Međunarodni dan mira (21. rujna 2021. godine)
- pisanje poticajnih poruka o miru
- slikanje ili crtanje najboljeg prijatelja
- Dječji tjedan (od 2. do 6. listopada 2021. godine)
- upoznati dječja prava
- pjevanje pjesama o prijateljstvu
- Međunarodni dan ljubaznosti (13. studenog 2021. godine)
- poželi dobro jutro svojim susjedima, prijateljima…
- nazovi baku i djeda te im reci da ih voliš
4. Međunarodni dan djeteta (20. studenog 2021. godine)
- Videokonferencija s partnerskim školama
5.Blagdani
- izrada prigodnih čestitki za Božić i Uskrs
6. Dan zagrljaja (21. siječnja 2022. godine)
- igre povjerenja
7. Dan plesa
- ples po izboru učenika
Očekivani razultati
Učenik:
- uči promatranjem i istraživanjem
- uči samostalno i kroz suradnju s drugima
- prepoznaje osobitosti svojeg razreda
- koristi web alate u daljnjem učenju
- koristi izvornu stvarnost i literaturu kao izvore informacija.
U ovom projektu, učenici su unaprijedili su svoje digitalne, jezične i interkulturalne vještine. U sigurnom mrežnom okruženju komunicirali su s drugim učenicima i učiteljima. Upoznali su mnogobrojne digitalne alate te učili na materijalima koji su im pripremili učenici drugih škola.
Ovakav međunarodni projekt potiče učenje i poučavanje te podržava međunarodnu suradnju učenika i nastavnika. Bio je to još jedan uspješan način predstavljanja škole, grada Opuzena, Republike Hrvatske, kao i upoznavanja drugih europskih zemalja.