Ove školske godine 2020./2021. učiteljice Ivana i Renata pokrenule su međunarodni projekt “Igrom do znanja i zabave”. U projekt su se uključili sudionici iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Grčke, Italije, Rumunjske, Sjeverne Makedonije, Srbije i Turske. Zašto igra u nastavi? Višestruka je važnost igre: motivira učenika za aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, razvija dječju znatiželju, poboljšava koncentraciju i pažnju, potiče istraživanje, razmišljanje, rješavanje problema i svakako, kreativnost. Kroz igru, učenici lakše ostvaruju svoje osobne potencijale.
Cilj projekta je da se igra implementira u nastavi. Putem videokonferencija i eTwinninga, učenici su prezentirali i razmjenjivali ideje. Stvarali su se nova prijateljstva s učenicima iz partnerskih škola. Učenici su razvijali svoje socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi. Provođenjem projekta djeca su uživalau igri, što ih je motiviralo za aktivno sudjelovanje u nastavi, a pozitivno raspoloženje se prenosilo i na učenje. Igra je učenicima najzabavniji oblik učenja. Znanje stečeno kroz igru je trajnije od znanja stečenog na neki drugi način. Kako bi partneri i učenici sudionici u projektu što lakše pratili planirane aktivnosti, autorice su pokrenule mrežnu stranicu projekta i na početku svakog mjeseca objavile jasne upute kao mali podsjetnik na planirane igre za taj mjesec. Svaki mjesec, tijekom rada na projektu, fokusi su bili na drugačijem tipu igre u nastavi. U rujnu, zajednički Padlet se uistinu popunio! Učenici su napravili prekrasne, vesele, razigrane bedževe. Nakon virtualnog glasanja, odabran je i pobjednički logo projekta. Učenici su prezentirali koje su im najdraže društvene igre i sami osmišljavali nove igre i neka nova pravila. Sve su to predstavljali putem videokonferencija i stvaranjem Wakelet kolekcije. Tijekom projekta, provedene su igre na otvorenom, natjecateljske i dramske igre. Posebnost projekta upotpunila je Wakelet kolekcija starih, zaboravljenih igara koje su učenici istražili od djedova i baka, zapisali i sami odigrali i pritom se odlično zabavili.
U prosincu sve je sudionike povezano i nasmijao “Pokvareni telefon”. Bila je poslana skrivenu poruku koju je zadnji u skupini morao odgonetnuti. Provedene su i igre za razvijanje logičkog zaključivanja, pamćenja i učenicima posebno zanimljive, digitalne igre. Sve igre bile su u svrhu učenja, ponavljanja i utvrđivanju gradiva, stjecanju vještina i naravno, radi zabave. Učenici posebno ističu veselje što su se upoznali, (Slavonija i Zagorje) čak su virtualno birali tajnog prijatelja, darivali se, putem videokonferencija se družili i pisali pisma. Sudionici projekta redovito su objavljivali korisne materijale, prikaze provedenih aktivnosti i iskazivali zadovoljstvo primjene projekta u nastavi. U Webučionici autorice su održale i predavanje o projektu i prikazali ga kao primjer dobre prakse u nastavi. Na kraju školske godine vrijeme je evaluacije i prijava projekta za oznaku kvalitete. Već je jedna učiteljica iz Sjeverne Makedonije prijavila projekt IDZIZ i dobila oznaku za kvalitetu za svoje aktivno sudjelovanje. Tako je projekt već nagrađen.
Zbog odličnog odaziva brojnih sudionika diljem Lijepe naše i šire, pozitivnih i poticajnih poruka učenika koji su aktivno sudjelovali u projektu, plan je da se projekt nastavi i sljedeće školske godine. “Igra je golema, lagana, nježna kroz koju se životni tok ideja i koncepata o svijetu okoline ulijeva u djetetov duhovni svijet. Igra je iskra koja pali iskru radoznalosti i znatiželje.” – A. Suhomlinski.