prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt ME THE A.I #2.0

Učenici šestog razreda II. osnovne škole Čakovec tijekom školske godine 2019./2020. sudjelovali su u eTwinning projektu ME THE A.I #2.0 čije su autorice učiteljice Georgia Lascaris (Grčka) i Iva Naranđa (Hrvatska). Uz Školu u projektu su sudjelovale škole iz Grčke, Španjolske, Turske, Latvije, Litve, Cipra i Italije.

Učenicima su predstavili tehnologije poput umjetne inteligencije i strojnog učenja, pomažući im da shvate kako djeluje umjetna inteligencija, koja su ograničenja, kako umjetna inteligencija može pomoći ljudima u suočavanju sa svjetskim izazovima, ali i koja su etička pitanja povezana s ovom temom. Projekt se temelji na pet velikih ideja umjetne inteligencije koje su učenici upoznali kroz zabavne i suradničke aktivnosti. Nastojali su demistificirati umjetnu inteligenciju i prepoznati uobičajenu uporabu tehnologije i razvijati vještine 21. stoljeća temeljene na Europskom referentnom okviru ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje (kompetenciju višejezičnosti i digitalnu kompetenciju). Aktivnosti su predstavljene na Twinspaceu i školskoj mrežnoj stranici. Materijali i primjeri dobre prakse bit će preneseni u eTwinning grupu Artificial Intelligence in Education.

Slijedi kratak pregled aktivnosti. U rujnu 2019. godine učenici su pogledali nekoliko videozapisa s code.org,  ponovili naučeno u petom razredu i upoznali plan projekta. Rješavali su LearningApps igre i sudjelovali u izradi slikovnog rječnika. Tijekom listopada 2019. godine aktivnosti su bile usmjerene na Europski tjedan programiranja u sklopu događanja „ME THE AI: Let’s experience the Machine Learning!“. Učenici su istraživali primjere, raspravljali o umjetnoj inteligenciji, pozitivnim utjecajima i rizicima. Upoznali su pojmove neuronska mreža i strojno učenje i istražili primjere na Experiments with Google, zbirku AI Experiments i AI + Drawing. Učenici su odigrali igru Quick, Draw!. Završne aktivnosti obuhvaćale su samovrednovanje uz LearningApps igre. Provedena je inicijalna procjena, a na kraju sata učenici su ispunili izlaznu karticu. Aktivnosti smo prijavili za dobivanje certifikata Code Week Certificate of Excellence koji nam je dodijeljen u siječnju 2020. godine.

 U studenom 2019. godine, učenici su sudjelovali u aktivnosti Make me happy prema vodiču sa stranice Machine Learning for Kids, verziji za Scratch. Osim toga, ispunili su upitnik Quality Data and Biases koji su napravili partneri iz Grčke. U prosincu 2019. godine tijekom Sata kodiranja učenici su sudjelovali u aktivnosti AI for Oceans. U siječnju 2020. godine, rješavali su izazov koji su pripremili učenici iz Grčke, Break the Code Challenge. Nadalje, učenici su u alatu bubbl.us izradili umne mape o primjeni umjetne inteligencije u svakodnevnom životu. Povodom Dana sigurnijeg interneta provedene su neke od aktivnosti iz kurikuluma Be Internet Awesome (Share with Care i Secure Your Secrets). Učenici su upoznali Interland, online igru s postavljenim izazovima putem koje se upoznaju razni aspekti sigurnosti na internetu, odigrali Mindful Mountain i Tower of Treasure. Učenici su upoznali i Pan European Game Information (PEGI ocjenjivački sistem). Predstavljanje projekta u školi održano je povodom Integriranog dana robotike i informatike 27. veljače 2020. godine. Početkom ožujka 2020. godine, zajedno s partnerima radili su na zadatku temeljenom na materijalima s Machine Learning for Kids Car or Cup?, verziji za Scratch. Učenici iz raznih država pripremili su slike koje su koristili za uvježbavanje modela strojnog učenja.

Tijekom nastave na daljinu surađivali su s partnerima na tri zadatka. Prvi zadatak bila je izrada chatbota o koronavirusu pomoću Machine Learning for Kids i vodiča Chatbots. Učenici iz više država pripremili su tekstove (pitanja i odgovore) o koronavirusu koje smo dodali u zajednički model i izradili chatbot. Učitelji su surađivali i pomoću MindMeistera. Drugi zadatak bila je izrada priče o tome kako je pandemija koronavirusa promijenila naše živote za što smo koristili dijeljeni Google Slides. Treći zadatak sastojao se od dijeljenja primjera primjene umjetne inteligencije u borbi protiv koronavirusa, a naši su učenici izradili postere kojima su predstavili chatbot Andriju. U tijeku je evaluacija projekta.