U projektu su sudjelovali učenici šestog razreda u sklopu nastave informatike i polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri a u jednom dijelu i školska robotička grupa. Bio je ovo još jedan izuzetno dinamičan projekt bogat raznim suradničkim aktivnostima koje su se provodile dijelom u školi, dijelom online. U projekt se uključilo više partnera iz raznih država, no zbog komplicirane pandemijske školske godine, neke škole su samo djelomično sudjelovale u projektnim aktivnostima, neke javile da odustaju. Ipak, uz II. osnovnu školu Čakovec, grupa partnera iz četiri grčke škole (2nd Primary School of Nea Erythraia, 8th New Filadelfeia Primary school, Aristotelio College Thessaloniki i 2nd High School of Ioannina Intercultural Education) odradila je izuzetan posao i kontinuirano surađivala tijekom cijele školske godine.
Projekt je započeo u rujnu 2020. godine predstavljanjem partnera i inicijalnim upitnicima za učenike i učitelje. Uslijedile su aktivnosti tijekom Europskog tjedna programiranja (CodeWeek). Zajedno s partnerima sudjelovali su u izazovu Code Week 4 All Challenge. U veljači 2021. godine, škola je nagrađena s dva CodeWeek certifikata Europske komisije, Certificate of Excellence in Coding Literacy, 2020 EU Code Week 4 All Challenge i Super Organiser Certificate. Mjesec studeni započeli su s eTwinning Live Eventom, online susretom za učiteljice na kojem su se analizirale aktivnosti provedene tijekom Europskog tjedna programiranja i dogovorile daljnje aktivnosti. Polaznici INA eTwinneri sudjelovali su u online aktivnostima u povodu Dana STEM-a (STEM Day). Radili su na temi pametna gradska rasvjeta, aktivnosti koju su tijekom Europskog tjedna programiranja podijelili partneri iz Grčke, a povezana je s globalnim ciljem održivog razvoja 12 (održiva potrošnja i proizvodnja) i rješavanjem stvarnih svjetskih problema pomoću tehnologije (tehnologija za dobro, Technology4Good). Zadaci za učenike sastojali su se od programiranja micro:bita da adekvatno odgovara na osvjetljenje. Tijekom studenog, učenici su zajedno s vršnjacima iz dvije grčke škole sudjelovali u aktivnostima u povodu Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj (World Science Day for Peace and Development). Bila je to prilika da se pokuša povećati zanimanje učenika za prirodne znanosti, razumijevanje njihove važnosti u ostvarivanju globalnih ciljeva održivog razvoja, posebice cilja 11 (održivi gradovi i zajednice) te primjeni tehnologije za rješavanje svjetskih izazova (Technology4Good). Za temu aktivnosti odabrali su potrese. Učenici su pomoću primjera nedavnih potresa u Hrvatskoj, Grčkoj i Turskoj osviješteni o prirodnim katastrofama i potresima te potrebi sigurnih, održivih i inkluzivnih gradova. Proveli su aktivnost u kojoj micro:bit simulira seizmograf.
Zatim su uslijedile dodatne aktivnosti i rad na izazovima koji su se sastojali od programiranja micro:bita da daljinski uključi alarm u slučaju potresa. Ovakva rješenja mogu biti korisna osobama s oštećenim sluhom ili vidom, a ove aktivnosti povezali su s Međunarodnim danom osoba s invaliditetom (International Day of Persons with Disabilities). Učenici su istražili teme povezane s potresima (seizmologija, seizmografi, seizmogrami, seizmolozi) i izradili postere u alatu PosterMyWall i pripremili pitanja za kviz o micro:bitu kao seizmografu.
Georgia Lascaris i Stavroula Skiada detaljno su razradile ove aktivnosti i izradile scenarij poučavanja Earthquakes and Safe cities 4 all with STEAM temeljen na aktivnostima provedenima u sklopu ovog projekta i predstavile ga na Panhellenic and International Conference “STE(A)M educators and education” u svibnju 2021. godine. U prosincu su za Sat kodiranja odabrali aktivnost AI for Oceans. Zajedno s partnerima kreirali su MindMeister umnu mapu s pregledom aktivnosti. eTwinneri su sudjelovali u aktivnosti Merry Micro:bits koja je održana online. Tijekom nastave na daljinu na nastavi informatike učenici su snimili kako micro:bit svira dvije poznate melodije, Jingle Bell i We wish you a Merry Christmas. U prosincu su održana dva online susreta, jedan za učiteljice, a drugi s učenicima. Tijekom online susreta učenici su pokazali micro:bit projekte napravljene tijekom ovog projekta, odslušali tradicionalne božićne pjesme i razmjenjivali virtualne darove putem micro:bit lutrije.
eTwinneri su samostalno radili na TwinSpaceu projekta (uredili profil, prenijeli radove, pisali objave na projektnom dnevniku, lajkali i komentirali). Tijekom siječnja istražili su temu Internet stvari (IoT) i izradili postere u alatu po vlastitom odabiru. Zatim je uslijedio rad na izazovima. U povodu Dana sigurnijeg interneta na nastavi informatike razgovarali su o računalnoj sigurnosti, zlonamjernom softveru, etičkom hakiranju i jakim zaporkama. Učenici su ponovili prethodno znanje o ovoj temi i naučili nešto novo, a upoznati su i s Centrom za sigurniji Internet. Učenici su provjerili svoje lozinke putem alata HowSecureIsMyPassword i stvorili nove lozinke pomoću generatora lozinki. Zajedno s učenicima iz Grčke i Latvije na Padletu Beat the hacker radili su s četiri scenarija o mogućim opasnim situacijama na internetu. Sljedeća aktivnost bila je stvaranje generatora lozinki pomoću micro:bita. Aktivnosti su se temeljile na lekciji Introduction to cyber security. Tijekom ožujka, održana su još dva online susreta, za učiteljice i za učenike. Učenici 6. b razreda sudjelovali su u online susretu s učenicima iz dvije grčke škole, putem eTwinning Live Eventa. Nakon predstavljanja škola, učenici su odigrali dva Kahoot kviza.
Na webinaru iz ciklusa Predstavljamo eTwinning škole u organizaciji AMPEU i eTwinningovih ambasadora 19. veljače 2021. u sklopu predstavljanja II. osnovne škole Čakovec opisane su dotadašnje aktivnosti projekta Micro circuits for Mega solutions. Tijekom ožujka, radili su na suradničkim aktivnostima čiji je fokus bio na globalnim ciljevima održivog razvoja i primjeni micro:bita za rješavanje problema iz svakodnevnog života. Na nastavi informatike, učenici su se upoznali s globalnim ciljevima održivog razvoja i radili su pomoću materijala do your :bit, aktivnosti Spot the species!, Light-up fishing nets i A sea turtle safe beach light. eTwinneri su aktivno radili na TwinSpaceu, pogledali objave od početka projekta i prisjetili se raznih provedenih aktivnosti, lajkali i komentirali. Sudjelovali su u TwinSpace forumu, kutku za učenike (Students’ Corner: Technology 4 Good Activities) i u aktivnosti Create our Teachology4Good pledge. Ostvarena je suradnja dvije iznannastavne aktivnosti u školi, robotičke grupe koju vodi učitelj Gordan Bartolić i eTwinnera koje vodi Iva Naranđa. Provedene su dvije aktivnosti u kojima je korišten Fischertechnik “Robotics Set micro:bit”. Prva aktivnost obuhvaćala je izradu semafora (semafora za vozila, semafora za pješake te semafora za vozila i pješake). Druga aktivnost bila je izrada simulacije pametne gradske rasvjete što je povezano s globalnim ciljem održivog razvoja 11 (održivi gradovi i zajednice). Učenik je u tu svrhu stvorio vlastiti programski kod.
Aktivnosti su prijavljene za STEM Discovery Campaign 2021 u postovima “Technology4Good – micro:bit and SDGs” (Iva Naranđa) i “Good Health and Well-being with the help of Artificial Intelligence and the BBC Micro:bit”(Georgia Lascaris). Eleni Kokkinou s učenicima je predstavila projektne aktivnosti na konferenciji u Grčkoj “The 13th Computer Science Student Conference” te je škola Aristotelio College, Thessaloniki dobila nagradu. Partneri iz Grčke sudjelovali su i u Bravo Schools natjecanju i podijelili aktivnosti iz ovog projekta kao primjer dobre prakse. U svibnju su proslavili Dan eTwinninga. eTwinneri su pripremili izazov za partnere u kojem je micro:bitom poslana poruka s Morseovim kodom. Dovršene su suradničke aktivnosti i uređeni zajednički dokumenti Technology4Good pledges i prezentacija Micro:bit and SDGs. U tijeku je evaluacija projekta i izrada završne prezentacije. Više o projektu može se pogledati na školskim mrežnim stranicama i na javnom dijelu TwinSpacea.