Autorice ovog projekta su Ivana Bašić i Lidija Hajtadi. “Mjesečeve zgode” naziv je za međunarodni projekt, čiji je cilj upoznati učenike s prvim letom ljudi na Mjesec i njegovim posljedicama na cijeli ljudski rod. Od davnina je Mjesec predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali o Mjesecu, izmišljali različite priče o njemu, slikali Mjesec i pjevali o njemu. Mjesec je pojam koji se spominje u svim dijelovima ljudske povijesti. Upravo zbog svega toga, ljudi od davnina pokušavaju doći na Mjesec. Apollo 11 je bila svemirska misija koja je 20. srpnja 1969. godine ostvarila čovjekov san i dovela prve ljude na Mjesec. Po prvi puta ljudska noga je kročila površinom Mjeseca. Budući da se 20. srpnja 2019. godine navršilo točno 50 godina od toga događaja, vrlo motivirajuće i zanimljivo im je bilo uključiti se u projekt i naučiti mnogo o dalekom i neotkrivenom nebeskom tijelu koji je najbliži Zemlji.
Učenici su se u projekt uključili u rujnu 2019. godine. Učiteljica ih je upoznala sa nazivom, ciljem i zadacima u projektu, a sve ostale aktivnosti učenici su pratili putem mrežne stranice razreda. Radom na ovom projektu, učenici su promatrali, fotografirali, istraživali činjenice o Mjesecu i dolasku prvih ljudi, naučili su što su Perzeidi (suze sv. Lovre) i kada ih se može najbolje vidjeti. Učenici su upoznali različita prometna sredstva i neka od najvažnijih ljudskih postignuća, a kreativnim idejama i maštovitošću su izradili vlastitu raketu i prezentirali radove na dječjoj izložbi. Prezentacije i videozapise su prikazali unutar razreda, škole i lokalne zajednice u kojoj žive. Motivirani željom da otputuju u raketi na Mjesec, sudjelovali su i u likovnom natječaju “Nacrtaj svemir iz svojih snova”. To je likovni natječaj kojeg je raspisala Europska komisija za djecu mlađe školske dobi koja žive u Hrvatskoj, Norveškoj i Švicarskoj. U likovnom natječaju učenici su na kreativan način oslikavali svoje rakete za put u Svemir, a pobjednički likovni rad omogućit će autoru da lansirani satelit iz sustava Gallileo nosi njegovo ime.
Aktivnosti unutar ovog projekta su odabrane s ciljem usklađivanja aktivnosti s nastavnim planom i programom i godišnjim izvedbenim kurikulumom. Projektni rad uključili su u ciljeve i sadržaj školskog i pojedinačnog razrednog kurikuluma. Projekt “Mjesečeve zgode” planiran je školskim kurikulumom i njime su ostvareni ishodi međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije. Tehnologija je korištena za komunikaciju projektnih partnera (videokonferencija organizirana putem Zoom aplikacije), a za prezentaciju projektnih zadataka učenici su koristili suvremene digitalne alate.
U projektu učenici su razvijali suradničke i komunikacijske vještine i poticali liderstvo. Provođenjem projektnih aktivnosti, učenici su razvijali pozitivnu sliku o sebi, samopouzdanje i samopoštovanje, upravljali emocijama i ponašanjem, prihvaćali različitosti, razvijali socijalne i komunikacijske vještine, suradnju i timski rad, strategije rješavanja problema i uspješno suočavanje sa stresom. Učenici su se izražavali kreativno, razmišljali i stvarali ideje, razvijali psihomotorne i kognitivne vještine koristeći različite materijale, postupke i medije. Razvili su organizacijske i upravljačke vještine kao i sposobnost odlučivanja, postavljanje ciljeva i prioriteta. Završnom evaluacijom dobili su povratnu informaciju učenika o iznimnom zadovoljstvu sudjelovanjem u projektu, kao i želju za novim sličnim aktivnostima u idućoj školskoj godini.