Stjecanjem znanja o različitim životinjama, načinu na koji se pravilno brinuti o njima, kroz projekt nastoje utjecati na povećanje svijesti učenika da i životinje imaju osjećaje. Životinje nisu igračke i ne mogu se odbaciti kada dosade učenicima. Po završetku projekta, učenici ću razumjeti odnos između životinja i čovjeka, kao i važnost kvalitetne međusobne interakcije.
Projekt osigurava ostvarivanje kurikularnih ishoda iz svih nastavnih područja, te ostvarivanje 1. ciklusa međupredmetnih tema. Kako se radi o prvom razredu, bilo im je izuzetno važno potaknuti unutarnju motivaciju za rad koja će biti pokretačka snaga za aktivno sudjelovanje u projektnim aktivnostima. Učiteljica je odabrala za početak slikovnice primjenih dobi učenika i temi projekta. Slikovnice su razigrale učenike, zainteresirale i potaknule na aktivnosti. Učenici bi nakon priče posezali za ginjol lutkicama psa, mačke, ribica i improvizirali scenski nastup. Na taj način su započeli priču o kućnim ljubimcima.
Učenici su naučili razlikovati kućne ljubimce od ostalih životinja. Nakon razgovora i učenja osnovnih značajki pojedinih vrsta, svaki je učenik izvlačio iz vrećice crtež jedne životinje, opisivao ju je, bojao i smjestio na plakat na kojem su tri stupca (kućni ljubimci, domaće životinje, divlje životinje). Učenik bi pri tome objašnjavao zbog kojeg je razloga životinju smjestio u određenu kategoriju, odnosno stupac. Sljedeća aktivnost je bila smišljanje i zapisivanje rečenice o svakoj životinji. Nakon toga, učenici su zajedno s učiteljicom izradili grafikon.
Neki učenici imaju kućne ljubimce, a neki bi ih voljeli imati. Svaki je učenik dobio listić (Moj kućni ljubimac ili Želim imati kućnog ljubimca) kroz koji smo bolje upoznali kućne ljubimce ili želje učenika. Iako je svaki učenik rješavao samostalno svoj listić, svaka je pomoć u pisanju dobrodošla jer još nisu naučili sva slova. Rezultate rada možete pogledati na sljedećoj poveznici.
Ispunjavajući listić o kućnom ljubimcu ili ljubimcu kojeg bi željeli imati kao i dijeleći svoja iskustva s drugima, učenici su zauzimali stav, proširivali spoznaje, povezivali ih sa situacijama iz svakodnevnog života i otkrivali nešto novo. Osjećaji povezani s procesom otkrivanja povećavali su znatiželju i motivaciju za nove aktivnosti. Učenici su i uz pomoć fotografija predstavljali kućne ljubimce. Opisivali su ih i iznosili zanimljivosti. Bolje su se međusobno upoznali jer su saznali kako koriste svoje slobodno vrijeme.
Naučili su pjesmicu Pas Bingo, oponašali glasanje i hodanje psa u različitim ritmovima. Slijedilo je problemsko pitanje: Je li dobro imati kućnog ljubimca? Zašto? Prvi put su izvodili raspravu.
Osmislili su i zadatke iz matematike u koje su se uvukli kućni ljubimci. Kućni ljubimici jedne učenice bile su inspiracija za sat likovnog. Utvrdili su znanja o osnovnim i izvedenim bojama kombinirajući ih na likovnim radovima.
Učenici su posjetili i azil za pse na Viškovu. Ljubav prema životinjama i osjećaj humanosti doveli su ih do mjesta gdje su svoj novi dom našli mnogi napušteni psi. O njima vode brigu volonteri čija je jedina plaća sreća u očima životinja i čija ljubav prelazi sve zapreke ljudskog nemara. Čuli smo mnoge tople priče slatkih njuškica koje traže ljubav. Nadamo se da će naš prilog makar malo pomoći psima koji su ovdje završili ljudskom nebrigom. Njihovo zahvalno mahanje repom izmamilo je osmijeh na lica i nadu da su osjetili dječju dobrotu.
Učenici su kroz projekt proučavali i istraživali kućne ljubimce iz različitih perspektiva. Učiteljica smatra najvažnijim da spoznaje do kojih su učenici došli, utječu na ponašanje djece u svakodnevnim situacijama, potiču društvenu aktivnost i angažiranost, s jasnim stavovima koje će bez ustručavanja izraziti i obrazložiti. Usvojili su pojam volonterizma i važnosti volontiranja za lokalnu zajednicu i pojedinca.
Raspravljali su o tome što bi se moglo dogoditi zbog ljudskog nemara prema kućnim ljubimcima. Izvodili su pretpostavke, predviđali na temelju spoznaja koje imaju i osvještavali problem koji ima društvo zbog nemara prema kućnim ljubimcima. Biti odgovoran član razreda i zajednice smatram važnim dijelom odrastanja učenika.