Kroz multidisciplinarni pristup, učenici razvijaju ekonomske, kulturne i digitalne kompetencije te razvijaju svijest o europskoj integraciji i suradnji.
Ovaj međunarodni projekt je započeo početkom 2022./2023. školske godine, a osmislile su ga nastavnice Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš i nastavnica Ekonomske škole Šibenik kojemu su se pridružili partneri iz srednjih škola diljem Hrvatske, Slovenije, Litve te broji ukupno 52 člana od toga 8 nastavnika. Škole koje su sudjelovale su u projektu su Druga srednja škola Beli Manastir, Prva srednja škola Beli Manastir , Ekonomska i trgovačka škola Dubrovnik, Strojarska i tehnička škola Fausta Vrančića Zagreb , Gimnazija Garliava Luksa Progimnazija Ktu vaizgantas i Dijaški dom Nova Gorica.
Projekt je pokrenut s namjerom uključivanja učenika u aktualnu problematiku – prijelaza s dosadašnje hrvatske nacionalne valute kune na jedinstvenu europsku valutu euro. Učenici su osim razvijanja svijesti o dobrobitima Europske unije, pristupili ovoj temi na interaktivan i zanimljiv način kroz zajednički međunarodni timski rad radi proučavanja aktualne ekonomske situacije i utjecaja uvođenja eura na ekonomiju i na društvo. Uz brojne digitalne alate kojima su se učenici koristili, radom u projektu učenici su razvili i unaprijedili svoje istraživačke i analitičke vještine te vještinu kritičkog mišljenja.
Jedna je od projektnih aktivnosti za učenike bila izračunavanje osobne stope inflacije radi boljeg razumijevanja utjecaja inflacije na svakodnevni život pojedinca, a osobito na njihovu kupovnu moć. Učenici su nakon dobivenog uvodnog objašnjenja o inflaciji i njezinom utjecaju na gospodarstvo i cijene proizvoda i usluga, pristupili izračunavanju osobne stope inflacije. Na taj način učenici su prvo kroz teoriju naučili o inflaciji i njezinim negativnim utjecajima, a potom su na vlastitom primjeru mogli uočiti i zaključiti kako inflacija djeluje na opadanje kupovne moći. Na temelju prikupljenih podataka, učenici su izračunali promjenu cijena za svaki odabrani proizvod ili uslugu u odnosu na početno razdoblje. Izračunali su prosječnu promjenu cijena svih proizvoda ili usluga koje su pratili, a ta promjena izražena kao postotak predstavlja njihovu osobnu stopu inflacije. Koristili su i osobni kalkulator inflacije te razmatrali kako inflacija može utjecati na njihovu sposobnost kupovine određenih proizvoda ili usluga te kako mogu prilagoditi svoje financijske navike kako bi se mogli bolje nositi s inflacijom. Ova je aktivnost omogućila učenicima razvijanje financijske pismenosti, kritičko razmišljanje i analitičke vještine. Osim toga, bolje razumijevanje negativnih utjecaja inflacije na njihov osobni život, može potaknuti učenike na kupnju proizvoda i usluga koji odgovaraju njihovim željama i potrebama kako bi postali bolji i odgovorniji potrošači.
Tijekom projekta, učenici su proučavali povijest i razvoj eura kao zajedničke valute u Europskoj uniji. Kroz projekt su upoznali povijesni tijek europskih integracija koje su započele 1957. godine kada je osnovana Europska ekonomska zajednica s ciljem slobodnijeg kretanja ljudi, kapitala i usluga među državama članicama. Nadalje, učenici su tijekom projekta proslavili/obilježili Svjetski/Europski tjedan novca kroz koji su realizirali brojne aktivnosti kao što su rješavanje edukativnih kvizova i sudjelovanje u online predavanju predstavnika Hrvatske narodne banke. Učenici su na tom predavanju upoznali sve važne činjenice o euru kao jednoj od najvažnijih valuta u svijetu. Upoznali su izgled novčanica i kovanica eura koji je zajednički svim članicama europodručja, kao i raznolika sigurnosna obilježja na novčanicama. Kovanice eura na jednoj strani su uvijek jednaka, a druga strana kovanice sadržava element specifičan za pojedinu zemlju. Učenici su usvojili i proširili svoja znanja o prednostima koje donosi euro, a to su stabilnost valute, niska inflacija, niže kamatne stope, transparentnost cijena, izostanak troškova mijenjanja valuta, bolje ekonomske rezultate, prednost u međunarodnoj trgovini, okvir za zdravije javne financije, prepoznatljiv simbol europskog integriteta i veći utjecaj Europske unije u svjetskom gospodarstvu. Cilj integracije u europodručje se ogleda u tome da gospodarstva budu uspješnija i učinkovitija u svim područjima.
Prilikom realizacije aktivnosti projekta Euro naša nova valuta i njen utjecaj na društvo i ekonomiju učenici su primjenjivali različite ICT alate, a na kraju su projekta i alat Memecam.io kroz koji su na šaljiv način prikazali Euro u zajednici, školi i na osobnom planu.
Projekti poput ovog pružaju priliku za međunarodnu suradnju i razmjenu ideja među učenicima te pridonose razumijevanju i jačanju europskog integriteta.