Autorice projekta su Ivana Bašić i Lidija Hatadi. Učenici su upotrebom i primjenom digitalnih alata u nastavi, suvremenim metodama poučavanja, aktivnim i istraživačkim učenjem u raznim projektnim aktivnostima htjeli usmjeriti pozornost javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu.
Ciljevi projekta su:
- promicanje jednakosti djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom, njihovo socijalno uključivanje u redoviti odgojno-obrazovni proces i zajednicu s vršnjacima:
- obogatiti programe Dječjeg tjedna i Međunarodnog dana djeteta i drugih događaja vezanih za djecu određenim programskim aktivnostima s djecom i za djecu.
Predloženi dani za realizaciju projekta bili su: Dječji tjedan, Međunarodni dan nenasilja, Međunarodni dan djevojčica, Dan ljubaznosti, Međunarodni dan djeteta, Međunarodni dan zagrljaja, Svjetski dan sindroma Down, Međunarodni dan odgoja bez batina i Međunarodni dan obitelji.
Zadatak projektnih partnera bio je izabrati nekoliko datuma, obilježiti dane s učenicima u razredu i postaviti radove na Twinspace. Kako bi se olakšala komunikacija sudionika projekta, autorice su kreirale Facebook grupu. Komunikacija partnera odvijala se putem Twinspacea i Skype videokonferencije.
Projekt je realiziran putem raznih aktivnosti. Na samom početku projektni partneri trebali su se ukratko predstaviti fotografijom razreda i kratkim opisom. To je učenicima bilo jako zanimljivo. Nakon toga, učenici su započeli s izradom stranice i albumom razreda. Prva aktivnosti bila je Dan ljubaznosti. Slijedio je razgovor o tome na koji način se trebamo odnositi prema osobama s posebnim potrebama, kao i jedni prema drugima. Jedna od aktivnosti je bila da su djevojčice izabrale, izvlačeći iz kutije, ime jednog dječaka i njihov je zadatak bio da jedni napišu pismo na temu ljubaznosti. Omotnice pisama bile su različitih boja što je kod učenika izazvalo vedru i veselu atmosferu.
Druga aktivnost bila je obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom. Osvijestili su činjenicu da trebaju voditi brigu o osobama s invaliditetom u zajednici i šire. Zatim su učenici crtali i bojali različite predloške na temu invalidnosti, a ispod predložaka pisali lijepe poruke prijateljstva i solidarnosti prema osobama s invaliditetom.
Povodom Međunarodnog dana djeteta, kao treću aktivnost ostvarili su suradnju s mlađim razredom tj. S učenicima prvog razreda i zajedničkim snagama sudjelovali u sportskim igrama. Cilj zajedničkih sportskih igara, kroz natjecateljski duh, bio je što bolje međusobno upoznavanje, pomaganje i suradnja prilikom izvođenja igara i razvijanje empatije.
Došašće ili advent je u srcima probudilo želju da razvesele drugu djecu, da nauče darivati druge i činiti dobra djela. Organizirana je razredna humanitarna akcija naziva „Daruj igračku potrebitima“ koja je trajala kroz četiri tjedna i na taj način su realizirali četvrtu aktivnost.
“Pet do šest zagrljaja na dan učinit će Vam život dužim i ljepšim” riječi su to kojima su petu aktivnost točnije Međunarodni dan zagrljaja odradili šireći ljubav, sreću i zagrljaje.
Šesta aktivnost bila je Global School Play Day 2020. godine, kojom su učenici kroz različite igre osvijestili činjenicu da ponekad mogu pobijediti, ali i izgubiti. Škola je imala i videokonferenciju s 3. razredom Osnovne škole Hinka Juhna Podgorač, Područna škola Budimci uz pomoć kojih su realizirali sedmu aktivnost Dan sigurnijeg interneta 2020. godine.
Učenici su učili o pozitivnim i negativnim stranama interneta i društvenih mreža, ali i razgovarali o zaštiti osobnih podataka na internetu (ime i prezime, adresa, broj telefona, lozinka).
Dan ružičastih majica je bila osma aktivnost. Dan je bio u znaku podrške inicijativu – stop nasilju među vršnjacima. Obilježili su dan nizom aktivnosti: razgovorom, pisanjem poruka, izradom kreativnih majica, pjesmom i zabavom.
Zbog novonastale situacije izazvane pandemijom Covid-19 virusa, nastavili su projekt na daljinu i realizirali Svjetski dan sindroma Down, Majčin dan i Međunarodni dan obitelji. Učitelji i učenici bili su svjesni činjenice da je zdravlje i ljubav obitelji najveće zadovoljstvo i bogatstvo.
Završnu evaluaciju projekta izradili suu digitalnom alatu WordArt. Škola je zadovoljna projektom i provedenim aktivnostima, i motivirani su da i iduće godine sudjeluju u sličnim projektima eTwinninga.