Učenici 6. i 7. razreda škole u sklopu nastave Informatike pod vodstvom učiteljice mr. sc. Tamare Ređep sudjeluju u eTwinning projektu “Rastimo zajedno 2 / Let’s grow together 2″ koji traje od listopada 2021. do lipnja 2022. godine. Temeljni cilj projekta je potaknuti učenike na promišljanje o odabiru budućeg zanimanja ističući potrebne vještine i kompetencije za 21. stoljeće te im pomoći u usmjeravanju prema prikladnom zanimanju kroz alate za utvrđivanje njihovih i interesa i sposobnosti.
Nakon početnog predstavljanja partnerima putem Padlet ploče i izradom avatara, izvršeno je glasovanje na temelju kojeg su odabrane tri glavne projektne aktivnosti koje će svaki član projekta suradnički provoditi s učenicima tijekom trajanja projekta. Prva aktivnost je uključivala crtanje stroja iz snova. Učenici škole crtali su u programu Bojanje, a kako bi se što više potakla mašta i kreativnost učenika izbor svih elemenata i boja izvršili su sami. Kao rezultat nastali su crteži raznovrsnih robota: robot koji izrađuje domaće zadaće, robot koji daje posebne moći kao što je npr. znanje svjetskih jezika, robot koji tugu pretvara u sreću, robot koji otpad pretvara u novu odjeću, robot koji omogućuje da biramo svoje snove, robot koji kuha na temelju upisanog recepta, robot koji radi sve kućanske poslove, ali i poslove roditelja, robot koji liječi djecu, itd.
U drugoj aktivnosti učenici su izradili strip na temelju prethodno napisanog intervjua sa samim sobom u kojem zamišljaju da su odrasle osobe i da već obavljaju svoje željeno zanimanje. Prije same aktivnosti sudjelovali su u diskusiji jesu li zamišljali što će biti kad odrastu, zašto je važan izbor budućeg zanimanja te koja je uloga IKT-a u poslovnom svijetu obzirom da u brojnim zanimanjima tehnologija ne samo da olakšava rad, nego i otvora nove mogućnosti. Stripove su izradili u besplatnoj verziji programa Storyboard That, a neka od budućih željenih zanimanja bila su: programeri, znanstvenici, arhitekti, glumci ali i vodiči kroz Svemir.
U trećoj aktivnosti učenici su se prisjetili prethodno izrađenih stripova i svojih željenih zanimanja te su na temelju toga na Forumu sudjelovali u raspravi pod nazivom “Vještine za 21. stoljeće”. Nakon iznošenja svojih argumenata, u programu Mentimeter stvorili su oblak riječi o tome koje će to vještine i kompetencije biti potrebne za buduće poslove. Najčešće spominjane bile su: informatička pismenost, programiranje, logičko razmišljanje, snalažljivost, komunikacija, razumijevanje, preciznost, znatiželja, timski rad.
Iako je projekt još uvijek u tijeku, njegov temeljni cilj je ostvaren. Učenici su izradom digitalnih sadržaja spoznali važnost IKT-a i razvoja kompetencija potrebnih za obavljanje svojih poslova budućnosti. Kako bi upoznali umjetnu inteligenciju i njezinu ulogu u budućnosti čovječanstva i u raznim područjima djelovanja, učenici I. OŠ Varaždin sudjelovali su i u dodatnoj aktivnosti u kojoj su u programu Canva izradili Infografike o umjetnoj inteligenciji, njezinoj primjeni u svakodnevnom životu te srodnim zanimanjima. Također, učenici su sudjelovanjem u ovom projektu naučili surađivati u online okruženju, ali i razvijati kritičko mišljenje.