On definira kako i zašto učimo; dopušta nam da uspostavimo prioritete; određuje većinu naših svakodnevnih akcija. Istraživanja pokazuju da ona određuje najmanje 80 % uspjeha u našim životima. (J. Freedman)
S toga su i u školskoj godini 2024./2025. učenici OŠ kraljice Jelene iz Solina nastavili s eTwinning projektom pod nazivom “Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovnih škola”.
1. O projektu
Projekt je međunarodnog karaktera jer osim škola iz Hrvatske sudjeluju i škole iz Sjeverne Makedonije, Bosne i Hercegovine i Turske. Autor projekta je stručni suradnik Martin Hadelan iz Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju „Podravsko sunce“. U školi kraljice Jelene projekt provodi učiteljica Anita Čupić s učenicima drugog razreda i pedagoginja Sanja Matić s učenicima osmog razreda.
2. Cilj projekta
Cilj projekta je poticanje razvoja emocionalne inteligencije kod učenika, prvenstveno empatije i prihvaćanja različitosti. Područja rada su: socijalne vještine, komunikacijske vještine, emocionalna pismenost, vještine rješavanja problema, motivacija učenika, sigurno korištenje interneta, popularizacija učenja i mentalno zdravlje učenika. Planirane teme odrađuju se kroz radionice, predavanja, izradu plakata, prezentacije itd. Učenici uče o važnosti prepoznavanja svojih i tuđih osjećaja s ciljem prevencije stigmatizacije i stvaranja školskog okružja prikladnog svim učenicima. Učenici se upoznaju s različitim emocijama, osvješćuju vlastite osjećaje, razgovaraju o načinu nošenja s određenim emocijama i rade na razvoju empatije. Radionice o emocijama omogućuju učenicima spoznaju da njihove emocije predstavljaju najosnovniji doživljaj sebe. Način na koji ih doživljavamo i pokazujemo čini nas onakvim kakvi jesmo. Tijekom radionica osvješćuju različite mogućnosti nošenja s neugodnim osjećajima te mogućnosti izbora koje imamo.
Novost u ovogodišnjem projektu jest suradnja u parovima ili manjim grupama. Sudionici će dogovoriti međusobnu suradnju i odlučiti o provedbi zajedničkih aktivnosti. Rezultate aktivnosti učenici će međusobno predstavljati jedni drugima tijekom dogovorenih sastanaka. Učenici će se na taj način uključiti u sam proces realizacije projekta.
3. Tijek aktivnosti
Sudionici su se u listopadu putem zoom sastanka upoznali i dogovorili o zajedničkim aktivnostima. Digitalni alat padlet pomogao je učenicima i učiteljima u predstavljanju i povezivanju. Krenuli su u provedbu prve aktivnosti povodom Međunarodnog dana tolerancije. Tako su učenici OŠ kraljice Jelene imali radionicu naziva “Sličnosti i razlike” s ciljem spoznavanja da je svaki čovjek jedinstven i drugačiji od ostalih ljudi. Tijekom radionice učenici su uočili da se međusobno se razlikujemo na različite načine. Ipak, svi imamo iste osjećaje i iste ljudske potrebe, jednako smo vrijedni i imamo ista prava. Na radionici su naučili da se ljudi međusobno razlikuju izgledom, osobinama i interesima te zaključili da nas različitosti obogaćuju.
Tijekom Mjeseca borbe protiv ovisnosti, pomoću digitalnog alata padlet, učenici su zajednički sudjelovali odgovarajući na pitanje što je za njih ovisnost i koje vrste ovisnosti poznaju. Ostali učenici komentirali su i davali prijedloge kojim zdravijim aktivnostima mogu zamijeniti navedene ovisnosti.
U prosincu, mjesecu darivanja, sudjelovali su u likovnoj radionici izrade božićnih ukrasa za Božićnu humanitarnu prodajnu izložbu. Ovom humanitarnom akcijom razveselili su članove Udruge Moje dijete i pomogli u njenom daljnjem radu.
Također, u prosincu su učenici osmog razreda imali radionicu pod nazivom „Slika o sebi“ s ciljem spoznaje sebe i svojih vrijednosti. Učenici su promišljali koje su njihove vrijednosti, kako vide sebe, kako ih vidi njihova obitelj i kako ih vide njihovi prijatelji. Radionica se provodila pomoću asocijativnih kartica. Birali su kartice vrijednosti koje su im u životu važne i u koje vjeruju. Nakon toga su odabrali karticu osjećaja koja ih najbolje predstavlja. Nedaleko su se nalazile asocijativne kartice koje su predstavljale kako ih vidi njihova obitelj. Nakon promišljanja i uzimanja odgovarajućih kartica odabrali su i karticu koja najbolje opisuje kako ih njihovi prijatelji vide. Sjeli su u krug i posložili kartice koje predstavljaju sva četiri segmenta svoga života u jedan oblik koji njima ima smisao. Dobrovoljci su podijelili s razredom svoje izbore, objasnili zašto su baš odabrali te vrijednosti, kako oni sebe vide, kako misle da ih vide njihovi prijatelji i kako ih vidi njihova obitelj. Ostali učenici su ih sa zanimanjem slušali, uvažavali njihove izbore i doznali nešto o svojim razrednim kolegama što nisu do tada znali.
U veljači će obilježiti Dan sigurnijeg interneta, a u travnju Dan planeta Zemlje. Svibanj je rezerviran za Europski tjedan mentalnog zdravlja. U lipnju slijedi zajednički sastanak i prezentacija radova, dojmova i evaluacija projekta.
4. Prednosti projekta
Odrađene aktivnosti objedinit će u digitalnom alatu Canva. Nadaju se bogatoj kolekciji materijala na temu emocionalne inteligencije koju će koristiti učitelji i stručni suradnici u radu s učenicima. Učenicima će pomoći u školi i u svakodnevnom životu jer znamo da rad na emocionalnoj inteligenciji određuje naš životni uspjeh.