Projekt je započeo u studenom 2023. godine, a u svojim školama projekt provode učiteljice informatike mr. sc. Tamara Ređep i Jasminka Belščak. Planiran je i integriran u godišnji izvedbeni kurikulum za nastavni predmet Informatika, a kroz različite projektne aktivnosti ostvarili su se pojedini odgojno-obrazovni ishodi za određeni razred.
Nakon uvodnog webinara projektni partneri predstavili su svoje gradove, škole te sebe putem Padlet ploče. No, učenici I. OŠ Varaždin i OŠ Petrijanec za predstavljanje izradili su video uz pomoć umjetne inteligencije (eng. Artificial Intelligence) koristeći alate Fliki AI i Hour One. Na ovaj način unoseći samo tekst u alate pokazali su praktičnu primjenu AI, a ujedno su zaštitili svoje osobne podatke obzirom da su u video uključili avatare.
U sklopu projekta učenici su mogli preko dostupnih online izvora proučavati edukativne materijale o etičkim pitanjima AI koji su primjereni dobi učenika od 12 do 15 godina, te su na taj način prošili svoje znanje, ali i istraživačke vještine. Učenici su također sudjelovali u radionici “AI for Oceans“ dostupnoj na stranici Code.org, u sklopu koje su trenirali modele strojnog učenja te su tako učili o strojnom učenju i etičkoj upotrebi AI. Svoju kreativnost pokazali su i razvijali primjenjujući generativne alate AI za stvaranje različitih digitalnih sadržaja.
Prva takva aktivnost uključivala je izradu logotipa projekta, kojeg su učenici I. OŠ Varaždin i OŠ Petrijanec izradili u programu Microsoft Bing image creator. Potom su slijedile suradničke aktivnost, a prva je bila stvaranje podcasta o etici AI. Svaka škola je odabrala neku od ponuđenih tema, pa su tako učenici I. OŠ Varaždin izrađivali video o tome kako AI utječe na naše svakodnevne živote, od pametnih domova do osobnih asistenata, a učenici OŠ Petrijanec o tome može li AI stvoriti umjetnost. Slijedeća suradnička aktivnost uključivale je izradu zajedničke prezentacije u alatu Canva. Učenici I.OŠ Varaždin prezentaciju su nadopunili temom o AI i obrazovanju, dok su učenici OŠ Petrijanec svoje slajdove stvarali na temu AI i svakodnevnog života.
Iako je projekt još uvijek u tijeku, njegov temeljni cilj je ostvaren. Učenici su sudjelujući u različitim projektnim aktivnostima stekli razumijevanje osnovnih koncepata umjetne inteligencije, njezine primjene i utjecaja na svakodnevni život. Također, naučili surađivati u online okruženju, ali i razvijati kritičko mišljenje te sposobnost kritičke analize etičke primjene umjetne inteligencije.