prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “Safer Internet Day 2024: The AI Ethical Adventure for Young Netizens”

Učenici I. osnovne škole Varaždin i Osnovne škole Petrijanec u sklopu nastave Informatike sudjeluju u eTwinning projektu “Safer Internet Day 2024: The AI Ethical Adventure for Young Netizens” čiji je cilj osnažiti nastavnike i učenike u učenju o važnosti etičke prakse u umjetnoj inteligenciji i njihove ključnu ulogu u poticanju sigurnog online okruženja.  

Projekt je započeo u studenom 2023. godine, a u svojim školama projekt provode učiteljice informatike mr. sc. Tamara Ređep i Jasminka Belščak. Planiran je i integriran u godišnji izvedbeni kurikulum za nastavni predmet Informatika, a kroz različite projektne aktivnosti ostvarili su se pojedini odgojno-obrazovni ishodi za određeni razred.

Nakon uvodnog webinara projektni partneri predstavili su svoje gradove, škole te sebe putem Padlet ploče. No, učenici I. OŠ Varaždin i OŠ Petrijanec za predstavljanje izradili su video uz pomoć umjetne inteligencije (eng. Artificial Intelligence) koristeći alate Fliki AI i Hour One. Na ovaj način unoseći samo tekst u alate pokazali su praktičnu primjenu AI, a ujedno su zaštitili svoje osobne podatke obzirom da su u video uključili avatare.

U sklopu projekta učenici su mogli preko dostupnih online izvora proučavati edukativne materijale o etičkim pitanjima AI koji su primjereni dobi učenika od 12 do 15 godina, te su na taj način prošili svoje znanje, ali i istraživačke vještine. Učenici su također sudjelovali u radionici “AI for Oceans“ dostupnoj na stranici Code.org, u sklopu koje su trenirali modele strojnog učenja te su tako učili o strojnom učenju i etičkoj upotrebi AI. Svoju kreativnost pokazali su i razvijali primjenjujući generativne alate AI za stvaranje različitih digitalnih sadržaja.

Prva takva aktivnost uključivala je izradu logotipa projekta, kojeg su učenici I. OŠ Varaždin i OŠ Petrijanec izradili u programu Microsoft Bing image creator. Potom su slijedile suradničke aktivnost, a prva je bila stvaranje podcasta o etici AI. Svaka škola je odabrala neku od ponuđenih tema, pa su tako učenici I. OŠ Varaždin izrađivali video o tome kako AI utječe na naše svakodnevne živote, od pametnih domova do osobnih asistenata, a učenici OŠ Petrijanec o tome može li AI stvoriti umjetnost. Slijedeća suradnička aktivnost uključivale je izradu zajedničke prezentacije u alatu Canva. Učenici I.OŠ Varaždin prezentaciju su nadopunili temom o AI i obrazovanju, dok su učenici OŠ Petrijanec svoje slajdove stvarali na temu AI i svakodnevnog života. 

Iako je projekt još uvijek u tijeku, njegov temeljni cilj je ostvaren. Učenici su sudjelujući u različitim projektnim aktivnostima stekli razumijevanje osnovnih koncepata umjetne inteligencije, njezine primjene i utjecaja na svakodnevni život.  Također, naučili surađivati u online okruženju, ali i razvijati kritičko mišljenje te sposobnost kritičke analize etičke primjene umjetne inteligencije.