U digitalnom vremenu kada tehnologija preoblikuje način na koji učimo i komuniciramo, ovaj projekt predstavlja inovativnu inicijativu koja promiče međukulturalno razumijevanje i razvoj digitalnih kompetencija među učenicima. Projekt je inspiriran neobičnom pričom o Kipekee, žirafi rođenoj bez uobičajenih pjega, što je poslužilo kao metafora za istraživanje jedinstvenosti i raznolikosti.
Cilj projekta je obogatiti znanje učenika o povijesti, kulturi i jeziku zemalja sudionica kroz primjenu digitalnih alata. Žirafa Kipekee krenula je na digitalno putovanje iz zoološkog vrta Brights u Tenesseeju, SAD, gdje je rođena 31. srpnja 2023. godine. Na tom putu je usvajala nove spoznaje o Portugalu, Turskoj, Finskoj, Japanu i Hrvatskoj te je na taj način simbolično prikupljala digitalne pjegice koje su joj u prirodi izostale.
Projekt je započeo u listopadu 2023. godine, a u školi ga provode učiteljice Alenka Taslak i Mirjana Šutalo Vulić. Planiran je i integriran u školski kurikulum za školsku godinu 2023./2024. Kroz različite projekte aktivnosti ostvarili su se pojedini odgojno-obrazovni ishodi za peti razred iz nastavnog predmeta Engleski jezik, koji pripada jezično-komunikacijskom području kurikuluma, te iz međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj i Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.
Projekt je započeo izradom prezentacije o pravilima pristojnog ponašanja na internetu („Nettiquette“), postavljajući temelje za etičku suradnju učenika u digitalnom prostoru. Učenici su se upoznali s važnošću digitalnog identiteta kreirajući svoje avatare pomoću alata Microsoft Copilot. Na eTwinning forumu učenici su podijelili detalje o svojim interesima i načinu provođenja slobodnog vremena. Postavljali su pitanja svojim vršnjacima i odgovarali na njihove upite te tako razvili konstruktivan dijalog na engleskom jeziku.
Koristeći online alat Padlet uz opciju „Ne znam crtati“, učenici su uspoređivali svoje interese i hobije s interesima i hobijima vršnjaka iz drugih zemalja, vizualno obogaćujući svoje izraze slikama koje je kreirala umjetna inteligencija. Božićni običaji predstavljeni su pomoću alat Canva, koji je učenicima također omogućio korištenje vizualnih materijala kreiranih umjetnom inteligencijom, ali i uključivanje svojih osobnih fotografija i videozapisa. Na taj način su podijelili dio svoje kulture i tradicije. Ovo iskustvo je obogatilo njihovo razumijevanje globalne raznolikosti.
Učiteljica iz Portugala uglazbila je pjesmu o žirafi Kipekee, a hrvatski su je učenici otpjevali uz veseli ples. Pozdravi i osnovne fraze na jezicima zemalja sudionica projekta snimani su u aplikaciji Microsoft Sway. Avatari kreirani u Microsoft Copilotu oživjeli su u aplikaciji ChatterPix kako bismo snimili intervju s Kipekee i završne dojmove o projektu, dodatno personalizirajući iskustva učenika.
Suradnja u realnom vremenu ostvarena je kroz Skype video pozive, koji su doprinijeli unaprjeđenju komunikacijskih vještina na engleskom jeziku. Izuzetno poučan bio je Skype video poziv s predstavnicima Udruge za očuvanje žirafa iz Namibije („Giraffe Conservation Foundation“), u kojem su aktivno sudjelovali i učenici iz Turske i Portugala. Svi učenici su pokazali veliki interes za međunarodnu komunikaciju na engleskom jeziku, postavljajući brojna dodatna pitanja i proširujući svoje znanje.
Završna faza projekta obilježena je rješavanjem interaktivnog online kviza, poznatog kao „lov na blago“. Učenici su na mrežnoj stranici odgovarali na pitanja o kulturi i povijesti zemalja sudionica projekta, dok su naučeno znanje o jeziku pokazali snimanjem pozdrava i osnovnih izraza na portugalskom, turskom, hrvatskom, japanskom i finskom jeziku u aplikaciji Goose Chase. Evaluacija projekta pokazala je značajan napredak učenika u digitalnim vještinama, kreativnom izražavanju i komunikaciji na engleskom jeziku.
Tijekom sljedećih dana, zajedno s učenicima, analizirat će povratne informacije prikupljene pomoću evaluacijskog obrasca. Te će informacije biti temelj za provedbu aktivnosti u budućim eTwinning projektima koje učenici željno iščekuju.