Iz iskustva je poznato da je Vlak u snijegu omiljena knjiga učenika svih generacija. U različitim zadacima i aktivnostima je interpretirano ovo lektirno djelo za cjelovito čitanje. Svaki učenik dobio je lokomotivu i jedan vagon sa stvaralačkim zadacima. Spojili su lokomotivu s vagonima i tako dobili vlak s rješenjem problema. Korelacija s drugim predmetima istaknula je važnost integriranja nastavnih sadržaja, ali i potaknula učenike na kreativnost i maštovitost pri ostvarenju odgojno-obrazovnih ishoda. Tako su na satu Likovne kulture slikali motiv vlaka u snijegu, a iz Glazbene kulture naučili pjevati pjesmu Himna zadrugara. Nakon pročitanog djela i analize filma, okušali su se u kreativnom zadatku izrade društvenih i digitalnih igara na obrađenu temu.
Novi izazov projektnih partnera za veljaču i ožujak bio je Svjetski dan pripovijedanja bajki i Noć s Andersenom. Svjetski dan pripovijedanja bajki trećaši su obilježili interpretirajući bajke Bijeli jelen i Hrvatske narodne bajke. Bijeli jelen su pripovijedali uz pomoć lektire u vrećici, a Hrvatske narodne bajke prema pripovjednoj vrpci. Ovi zanimljivi zadaci inspirirali su ih za pisanje vlastitih bajki. Bilo im je uzbudljivo upoznati nove nestvarne likove i zamisliti se u novim nestvarnim događajima, borbama dobrih i loših likova, čarobnih riječi. I u bajkama trećaša, dobro je pobjeđivalo zlo.
Dan sigurnijeg interneta obilježili su razgovorom o sigurnosti na internetu, naučili što su mediji i kako se dijele. U tome im je pomogla i Slikovnica o medijima. Imali su zadatak ispuniti listić sa zadanim pitanjima u kojima se željelo saznati koliko vremena provode na internetu, jesu li ikada doživjeli kakve neugodnosti i koliko ih roditelji u svemu tome kontroliraju. Nakon obrade podataka, posebno im je ukazano na pravila ponašanja na internetu kako ne bi doživjeli neugodna iskustva. Na kraju su usamoprocjeni saznali služe li se medijima na primjeren način. Na pokladni utorak, kostimirani učenici imali su zadatak opisati svoju masku. Pisali su i o pokladnim običajima u svome kraju. Povodom Međunarodnog dana materinskog jezika interpretirali su pjesmu D. Ivaniševića “Hrvatska” a u stvaralačkom zadatku pisali sastavak na temu Moj jezik. U mjesecu ožujku obilježeni su važni nadnevci. Povodom Svjetskog dana voda interpretirali su pjesmu M. Kopjara “Čudovišna kiša”, a potom se stvaralački izražavali na temu Da sam oblak. Uz Svjetski dan kazališta pisali su vlastite igrokaze vezane za najveći kršćanski blagdan Uskrs. Učenici su glumili u razrednom kazališnom kutiću. Snimke predstava postavljene su na Twinspaceu projekta.
Trećaši su pokazali koliko imaju razvijenu empatiju za druge izrađivanjem i pisanjem čestitki prijateljima u potresom pogođenim područjima. Obogaćeni novim prijateljstvom, s velikom radošću i uzbuđenjem, pisali su čestitke ohrabrenja i podrške uz najljepše želje vršnjacima iz Petrinje.
Kako mjesec travanj obiluje brojnim značajnim danima vezanim za knjigu poput Međunarodnog dana dječje knjige, Dana hrvatske knjige i Svjetskog dana knjige i autorskih prava, zajednička aktivnost projektnih partnera bila je prezentirati jednu knjigu po izboru učenika. Trećaši su se spojili putem videokonferencije i predstavili svoje najdraže knjige. Učenici 3. a prezentirali su “Dnevnik Pauline P.” Sanje Polak. Istaknuli su da su oduševljeni načinom na koji je napisana jer su se i sami pronašli u pojedinim situacijama. Interpretirali su je putem različitih kreativnih zadataka: dio priče napravili su u obliku stripa, predstavljali se zamišljajući da su jedan od likova, osmislili TV reklamu i izradili novu naslovnicu. Prema temi i sadržaju, osmisli su i novi naslov. Ipak, od svih zadataka najdraži im je bio talk show gdje je učenica u ulozi razredne novinarke ugostila likove iz knjige. Učenici 3. c predstavili su omiljenu knjigu “Pripovijest o dr. Dolittleu” Hugha Loftinga uz pomoć društvene igre koju su samostalno izradili. Tako su trećaši na zabavan način putovali s dr. Dolittleom kroz različite izazove i avanture.
Povodom obilježavanja desete godišnjice postavljanja “Plavog stabla” na križanju Ulice slobode i Mažuranićevog šetališta u Splitu i 90-te godišnjice rođenja Vaska Lipovca, 3. a je ugostio književnicu Anitu Kojundžić Smolčić. Upoznali su slikovnicu “Priča o plavom stablu” koja je tek izašla iz tiska. To je priča o poznatoj skulpturi Vaska Lipovca u Splitu, a ilustrirala ju je Hana Lukas Midžić. U literarnoj radionici proslavili su Vaskov rođendan i rođendan “Plavog stabla”.
Za mjesec lipanj osmišljena je zanimljiva čitalačka aktivnost za projektne partnere. Trebalo je dodati u foto album na Google prezentaciji fotografije na temu “Knjiga i ja”. Tako su nastale vrlo kreativne fotografije na kojima je prikazano kako učenici čitaju omiljene knjige ukućanima, plišancima, kućnim ljubimcima na različitim mjestima, u stanu ili u prirodi. Ovaj foto album lijepa je uspomena na čitalačke aktivnosti učenika projektnih partnera. Miris mora i borova bio je najljepši poticaj za pisanje literarnih radova na temu ljeta. Zbog ljubavi prema knjizi i čitanju, trećaši su stvarali predivne literarne i dramske uratke s kojima su se prijavljivali na različite natječaje. Ostvarili su odlične uspjehe tijekom ove neobične školske godine. Povodom promocije knjige “Znaš, volim te” Zvjezdane Čagalj, učenici 3. c nastupali su s istoimenom dramsko-scenskom igrom u Gradskoj knjižnici Marka Marulića u Splitu. Na kraju su sretni i zadovoljni zaplovili u ljetne praznike što pokazuju smajlići koje su obojali za evaluaciju projekta “Uz čitanje riječi rastu”.