Inovativne metode poučavanja uključuju aktivnog i angažiranog učenika koji istražuje i svoje znanje dijeli s drugim učenicima. Nastavnice Josipa Erhardt i Tomislava Karačić Šoljić uspješno provode razne inovativne metode poučavanja kroz projektnu nastavu u svojim učionicama sudjelujući u raznim neglazbenim međunarodnim eTwinningovim projektima.
Holistički pristup, koji u radu s učenicima rado koriste nastavnice, promatra učenje kao cjelinu, uzimajući u obzir fizičke, emocionalne, mentalne i duhovne aspekte.
Sviranje instrumenta je složena aktivnost koja uključuje različite aspekte. Nema veze je li u pitanju početnik ili profesionalac dok se izvodi bilo koja skladba pri sviranju koristimo fizičku interakciju, emocionalni izraz, kreativnost, tehničku vještinu, preciznost i kontrolu, teorijsko znanje, slušanje, komunikaciju, disciplinu i strpljenje. Sve ovo potrebno je pri svakoj izvedbi ili sviranju bilo u učionici, kod kuće, na javnom nastupu ili koncertu.
Proces učenja sviranja i usvajanja ovih zahtjevnosti puno je zabavniji uz razne projektne aktivnosti koje su osmislile njihove nastavnice ili sami učenici u kojima uključuju brigu o svom mentalnom zdravlju, svijest o kulturnoj baštini, igrifikaciju, razna istraživanja o načinima učenja sviranja i navikama vježbanja ali i čitanje nota, poteze gudala, tehnika sviranja, stilova i svega drugog vezanog uz učenje sviranja instrumenta.
Raznim vođenim istraživanjima kroz projektne aktivnosti koje su provodili učenici, puno su naučili o svom stilu i načinu učenja. Analizom i refleksijom svojih radnih navika, načina vježbanja i organizacije vremena, uz korisne savjete svojih nastavnica, učenici su poboljšali svoje svakodnevne aktivnosti i njihovu kvalitetu.
Nastavnice ovih mladih glazbenika za cilj imaju znanje koje njihovi učenici dobiju na nastavi instrumenta pretočiti u svakodnevni život i učenje. Raznim projektnim aktivnostima povezale su kritičko mišljenje, načine vježbanja i organizaciju vremena kako bi učenici bili uspješniji u općeobrazovnoj školi, ali i postali cjeloviti mladi ljudi.
U eTwinningovim projektima “Me, Myself & I”, “Igrom do znanja i zabave 2”, “Virtual Museum Night”, “Pet koraka do istine”, “Gudalom se služim i ljestvice kužim” za razne projektne aktivnosti izradile su niz nastavnih materijala koji su javno dostupni svim nastavnicima glazbenih škola. Navedene stručne nastavne materijale, kroz koje nastavnici mogu od samih početaka objediniti učenje i čitanje nota, tehniku instrumenta, učiti kako učiti vježbati i svirati instrument kroz igru, osvještavati brigu i potrebu za svoje tijelo, svoje mentalno zdravlje, kako uspješno javno nastupati i aktivno slušati glazbu, mogu se pronaći na mrežnoj stranici edutorij.e-skole.hr.