prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning radionica u Istanbulu i nastava na otvorenom

Pomalo nevjerojatno zvuče rezultati znanstvenih istraživanja koji otkrivaju da više od 60% školske djece radije izabire gledanje televizijskog programa ili igranje video igrica nego odlazak na svježi zrak. U Velikoj Britaniji trećina djece uzrasta od 6 do 15 godina nikad se nije verala po drveću, četvrtina se nikad nije kotrljala niz nizbrdicu, a mnoga djeca nikad nisu puštala zmaja.

Veliki problem modernog društva je taj što djeca previše sati provode u virtualnom svijetu, a igre u prirodi su poprilično zanemarene. Pola ispitane djece nisu nikada pravila lančić od tratinčica, najčešće zato što moderne obitelji nemaju dovoljno vremena ili motivacije za aktivnosti na svježem zraku (http://rachelhenwood.wordpress.com/2011/08/01/ ili  http://www.dailymail.co.uk/news/article-2012435/1-3-children-climbed-tree-figures-60-watch-TV.html).

Da bi se suprotstavili takvim negativnim trendovima, Europska komisija i turski eTwinning tim organizirali su stručnu radionicu na kojoj su prezentirane dobre prakse i alati (web 2.0) kojim se učenike i njihove roditelje može zainteresirati da češće sudjeluju u aktivnostima na otvorenome. Konferencija pod naslovom „Integrating Outdoor Activities with eTwinning Projects – eTwinning Professional Development Workshop“, održana je u Istanbulu od 21. do 23. svibnja 2014.

Susret je otvorio Mustafa Hakan BÜCÜK, koordinator eTwinning projekata u Turskoj, a glavne radionice „Computers are not everything!“ te „Dissemination of Your Outcomes“ vodila je Claire Morvan, CSS Outreach koordinatorica pri projektima European Schoolnet, Bruxelles.

Zanimljive ideje predstavili su i Buğra İNAL- eTwinning ambasador pod naslovom „Web 2.0 tools for effective collaboration and communication with students, colleagues, headmasters and families in eTwinning Projects (Hands-on)“, kao i Murat Yatağan, Ayşe Saylık te Adil Tuğyan – eTwinning ambasadori „Planning and Preparing new eTwinning projects with outdoor activities (Hands-on)“.

Završnu radionicu kao primjer dobre prakse eTwinning projekta držali su İnci Aslan, Signe Bøtter-Jensen, Kirstine Brøndgaard i Arif Bozkurt.

Polaznicima radionica prezentirane su osnove računalnih programa kao što su realtimeboard, asana, powtoon i slični, koji bi mogli atraktivno povezati školske prezentacije i ostvariti idealnu sinergiju među projektnim partnerima.
Više o navedenim programima moguće je pronaći na:
https://realtimeboard.com/
https://asana.com/
http://www.powtoon.com/edu-home/
https://todaysmeet.com/
https://padlet.com/my/account
https://tricider.com/en/getMyTricider/

Šest profesora iz Hrvatske sudjelovalo je na radionicama povezujući iskustva sa svojim kolegama iz Turske, Italije, Danske, Španjolske, Portugala, Belgije, Poljske i gotovo svih ostalih zemalja Europske Unije. Radeći u manjim grupama, polaznici su istraživali kako usavršiti prakse koje već koriste u svom radu te kako aktivnosti na otvorenome uklopiti u kurikulume, lokalne i internacionalne projekte.

Ovaj susret urodio je zbližavanjem mnogih škola pa se Osnovna škola Vladimira Nazora Zagreb i Osnovna škola Zapruđe spremaju uključiti i podržati internacionalni eTwinning projekt zmajarenja („Great Heights with e-Kites“) organizirajući zajedničku manifestaciju izložbe i puštanja zmajeva u Zagrebu.

Također, vrlo je izvjesno da će suradnja partnera iz Turske, Italije, Poljske, Francuske i Hrvatske (Osnovna škola Vladimira Nazora Zagreb) prerasti u ozbiljan e-Twinning projekt o proučavanju rasta biljaka koje će učenici zabilježiti tehnikom stop-animacije.

Škola Vladimira Nazora već je desetljećima uključena u niz stručnih terenskih nastava na kojima se proučavanju životinjske vrste, kvaliteta i kemijska analiza vode, zaštićena područja, nacionalni parkovi, parkovi prirode… a ideja ornitoloških radionica koju je na istanbulskoj konferenciji predstavio profesor Marin Marinović naišla je na veliko zanimanje stranih kolega, pa su se mnogi novi (budući) internacionalni projekti poveli za gotovom idejom koju je škola Vladimira Nazora za ovu godinu poslala kao koordinator na Erasmus plus natječaj zajedno s partnerima iz Portugala, Španjolske, Italije, Slovenije i Grčke. 

Škola Vladimira Nazora ove je godine surađivala s udrugom Sindikat biciklista – gdje je zajedničkim prezentacijama učenika, roditelja i članova udruge bio propagiran zdrav život bez ispušnih i otrovnih plinova. Učenici su u prezentacijama predstavljali svoja iskustva u biciklističkom životu u gradu, kao i biciklističke izlete u Šćitarjevo, Sisak, Velebit i Šibenik, a na nastavu su došli na svojim dvokolicama i rolericama.