prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Europski tjedan programiranja

Povodom Europskog tjedna programiranja, u Gimnaziji Vukovar organiziran je niz aktivnosti osmišljenih kako bi se potaknuo interes učenika za programiranje, tehnologiju i digitalnu pismenost. Organizirane su radionice, natjecanja i projektne aktivnosti u kojima su učenici razvijali tehničke, kreativne i analitičke vještine.

U sklopu radionice „Od ideje do modela – uvod u 3D ispis”, grupa učenika upoznala je osnove 3D modeliranja radeći u alatu Tinkercad. Kroz korake dizajniranja i izrade svojih prvih modela, naučili su kako proces izrade započinje digitalnim modelom, a završava stvarnim objektom izrađenim na 3D pisaču. Ovom su aktivnošću učenici razvijali prostorno razmišljanje i vještine rješavanja problema te stekli uvid u praktičnu primjenu moderne tehnologije.Aktivnost - šah

U tehnički orijentiranoj radionici „Arduino semafor”, učenici su uz pomoć Arduina izrađivali model semafora koristeći LED diode, otpornike i osnovni programski kod. Kroz ovu su radionicu naučili kako povezati elektroničke komponente te programirati Arduino za simulaciju rada semafora. Ova praktična aktivnost omogućila je učenicima razvoj osnovnih znanja o elektronici, programiranju i logičkom razmišljanju. Jedna od važnih tema današnjice, „Big Data”, predstavljena je u sklopu radionice koja je učenike uvela u svijet velikih podataka. Promišljajući o tome kako se veliki podaci koriste u industriji, oglašavanju i umjetnoj inteligenciji, učenici su se dotakli etičkih pitanja, poput zaštite privatnosti i pravilnog rukovanja podacima. Ova je aktivnost potaknula kritičko razmišljanje o ulozi podataka u suvremenom društvu, a učenici su istraživali na koji način veliki podaci oblikuju njihove svakodnevne digitalne aktivnosti i odluke. Za ljubitelje logičkog razmišljanja i strateških igara, organizirano je i školsko natjecanje u šahu. U sklopu ove zanimljive aktivnosti, učenici su uspješno povezali strategiju šaha s konceptom algoritama. Šah, kao igra koja zahtijeva predviđanje poteza i precizno planiranje, pruža savršenu priliku za razumijevanje algoritamskog razmišljanja. Učenici su analizirali poteze, razmatrali optimalne strategije te uspoređivali svoje razmišljanje s računalnim algoritmima koji rješavaju složene probleme. Osim što su razvijali svoje analitičke i problemske vještine, istovremeno su uživali i u izazovu natjecanja.

Provedena je i radionica lemljenja, u sklopu koje su učenici stjecali praktična znanja o lemljenju elektroničkih komponenti. Kroz aktivnost su učili osnove sigurnog rukovanja alatima i materijalima te razvijali vještine potrebne za izradu jednostavnih elektroničkih sklopova.Aktivnost - lemljenje

U sklopu radionice „Pametni senzori”, učenici su koristili Arduino i senzore kako bi mjerili okolišne uvjete poput temperature i vlažnost zraka te razine CO₂. Ova je radionica potaknula učenike na razmišljanje o tehnologiji koja može pomoći u praćenju i očuvanju okoliša. Učenici su stekli osnovna znanja o senzorima i njihovoj primjeni, razvijajući pri tom tehničke i analitičke vještine. Učenici su istraživali i potencijal Internet of Things (IoT) tehnologije kroz radionicu „Povezani svijet”, u sklopu koje su izrađivali i programirali bežično upravljanu kameru koristeći Arduino. Kroz ovu su aktivnost naučili kako povezati IoT uređaje te upravljati njima na daljinu, čime su stekli uvid u jednu od najnovijih tehnoloških grana koja spaja svakodnevne uređaje i internet u jedinstven ekosustav. Proveden je i niz kratkih unplugged aktivnosti koje su učenicima omogućile da na kreativan način istraže programiranje bez korištenja računala pri čemu je ostvareno povezivanje s drugim školama kroz savez Code Week 4 All s ciljem novih suradnji i zajedničkog rada na promicanju digitalne pismenosti.

Cijeli prvi tjedan Europskog tjedna programiranja bio je ispunjen entuzijazmom i kreativnošću. Učenici su imali priliku upoznati razne aspekte programiranja i tehnologije, steći vrijedna znanja te unaprijediti vještine koje će im biti korisne u budućnosti. Raznoliki sadržaji i teme omogućili su svakom učeniku sudjelovanje u aktivnostima koje odgovaraju njihovim interesima, čime su tehnologija i programiranje postali dostupni svima.