prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Europski tjedan programiranja u Osnovnoj školi Hugo Badalić

Učenici Osnovne škole Hugo Badalić iz Slavonskog Broda su različitim aktivnostima i ove godine obilježili Europski tjedan programiranja. Društvena inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i da razviju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni.

Učenici osmih razreda su aktivnošću programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja. Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača), elemente izbjegavanja, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove i pozadinu igrice. Još jedan zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu.
Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola (na različite načine, slijedom naredbi, ponavljanjem naredbi, različitim uvjetima) i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Provedena aktivnost je jedna od aktivnosti međunarodnog eTwinning projekta pod nazivom “Code an AI”.
Učenici šestih razreda su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo. Čitali su i tumačili programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. Provedena aktivnost je jedna od aktivnosti međunarodnog eTwinning projekta pod nazivom “Code 4 Europe”.
Učenici petih razreda su na mrežnoj stranici Lightbot programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, učenici nisu odustajali. Provedena aktivnost je jedna od aktivnosti međunarodnog eTwinning projekta pod nazivom “Let`s Code Together”.
Učenici trećih razreda su se upoznali s mikroračunalima micro:bit-ovima. Prije početka rada s micro:bit-ovima morali su sami spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Koristili su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit i izradili su prvi program koji su pohranili na micro:bit i izvršili. Provedena aktivnost je jedna od aktivnosti međunarodnog eTwinning projekta pod nazivom “Micro circuits for Mega solutions”.