12. izdanje Festivala prava djece fokusirano je na temu mentalnog zdravlja djece. Mentalno zdravlje kod djece i mladih doprinosi lakšem školovanju, gradi otpornost na stres, pruža samopouzdanje za samostalno traženje pomoći, stoga je važan čimbenik u djetetovoj uspješnosti i u kasnijoj dobi. Međutim, problemi s mentalnim zdravljem većinom nastaju u mladosti, i to tijekom razdoblja školovanja.
Djeca i mladi iz filmskih družina i klubova diljem Hrvatske sudjelovali su u stvaranju filmova koji progovaraju o temama koje su njima važne, bliske i poznate. Ovogodišnji filmovi birani su iz programa Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, jedine manifestacije u Hrvatskoj posvećene isključivo filmskom stvaralaštvu osnovnoškolaca.
Učenici su najprije upoznati s ciljem aktivnosti i s onim što se od njih očekuje nakon aktivnosti.
CILJ | Ukazati na prednosti, ali i opasnosti koje nam je donijelo korištenje interneta. |
ISHODI | OČEKIVANI ISHODI:
Učenik razgovara i govori u skladu s komunikacijskom situacijom.
Učenik izdvaja važne podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi.
Učenik razlikuje elektroničke medije primjerene dobi i interesima učenika.
Razvija komunikacijske kompetencije.
Razlikuje sigurne od nesigurnih situacija u zajednici i opisuje kako postupiti u rizičnim situacijama.
3. Kreativno mišljenje Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema.
Ponaša se u skladu s ljudskim pravima u svakodnevnom životu.
Razlikuje vrste komunikacije.
Prepoznaje i procjenjuje vršnjačke odnose.
Razlikuje vrste nasilja i načine nenasilnoga rješavanja sukoba.
Opisuje zdrave životne navike.
Prepoznaje opasnosti od pretjeranoga korištenja ekranom.
Učenik se odgovorno i sigurno koristi programima i uređajima.
Učenik opisuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš. |
KORELACIJE | Nastavni predmeti: Sat razrednika, Informatika
Međupredmetne teme: GOO, OiSR, UIiKT |
UZRAST | Učenici 4. b razreda |
IZVORI | EU Kids Online istraživanje u Hrvatskoj |
POTREBNI MATERIJALI | računalo, zvučnici, projektor, internetska mreža, papiri i flomasteri |
TRAJANJE | listopad – studeni 2020. |
Tijek aktivnosti:
Učenici su prije ovog sata napravili intervju sa svojim starijim ukućanima. Istraživali su kako je izgledao život prije računala, smartphonea i interneta. Učenici su se u intervjuu fokusirali na dva pitanja:
- Što nam je suvremena tehnologija donijela, a da ti je žao da toga nije bilo tijekom tvog odrastanja?
- Što nam je suvremena tehnologija donijela, a da ti je drago da toga nije bilo tijekom tvog odrastanja?
Stariji ukućani (roditelji, bake i djedovi, starija braća i sestre…) uz svoje odgovore su priložili i neke fotografije i druge dokaze (npr. leksikon, spomenar, Tamagotchi…) Nakon odrađenoga zadatka učenici su svoje materijale priložili u Wakelet i tako je nastala mala istraživačka kolekcija.
Nakon što su zajednički prokomentirali uratke, u nastavku su se fokusirali na opasnosti koje je donijela suvremena tehnologija – točnije korištenje interneta, pametnih telefona i računala. Zatim su pogledali film “Naš online život, o kojem roditelji trebaju znati” koji je snimila Medijska grupa Osnovne škole Dalj.
Nakon odgledanog filma s učenicima se komentiralo o opasnostima na internetu, neprimjerenim sadržajima, izloženost vršnjačkom kiberzlostavljanju i pretjeranoj upotrebi interneta…
Nakon komentiranja, učenici su pristupili online anketi.