Prošivajući odrednice predmetnih kurikuluma provedene su aktivnosti kojima su ostvareni odgovarajući ciljevi i ishodi predmeta primarno zastupljenih tema, a to su Priroda i društvo kao predmet te Održivi razvoj kao međupredmetna tema:
Priroda i društvo
Ciljevi: učenik upoznaje svijet oko sebe i povezanost čovjeka s prirodom, uspostavlja svoj odnos sa prirodom te stvara pozitivan stav u suodnosu, razvija odgovornost prema prirodi i okolišu te kritički razmišlja o svojim postupcima i postupcima čovjeka prema prirodi.
Ishodi: PID OŠ A.1.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi opažajući neposredni okoliš. PID OŠ B1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opsuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje.
Održivi razvoj
Ciljevi: učenik usvaja znanja o prirodi i razumijevanju odnosa između ljudi i okoliša, spoznaje posljedice ljudskog djelovanja na prirodu, kritički razmišlja o vlastitoj i društvenoj odgovornosti za održivi razvoj te razvija svijest o održivom razvoju kao bitnog temelja života u budućnosti.
Ishodi: odr A.1.2. Opisuje raznolikosti u prirodi i razlike među ljudima, odr A.1.3. Uočava povezanost između prirode i zdravog života, odr B.1.1. Prepoznaje važnost dobronamjernog djelovanja prema ljudima i prirodi, odr C.1.1 Identificira primjere dobrog odnosa prema prirodi.
Tijek aktivnosti
PowerPoint prezentacijom učenici su ponovili svoje spoznaje o žitaricama pri čemu je posebnu pažnju privukao podatak o prosu, zrnu koje do sada učenicima nije bilo poznato. U slobodnom razgovoru u kojem su učenici iznosili svoje spoznaje o žitaricama zaključili su da je proso vrsta žitarice o kojoj se ne zna mnogo. Istražujući ponuđene članke o prosu učenici su u svojim bilješkama zapisali različite zanimljivosti. Posebno zanimljiv podatak bio je o velikom broju vrsta prosa koji se može pronaći. Usmjerenost na zdravu prehranu i potrebu čovjeka da brine o svome zdravlju, učenici su proso upoznali kao posebno vrijednu namirnicu. Primjeri pripreme prosa za prehranu čovjeka kao i primjeri dobrobiti za ljudsko zdravlje bilo je novo iskustvo za učenike.
Utjecaj čovjeka na prirodu od velike je važnosti za uzgoj biljaka. Učenici su navodili primjere negativnog djelovanja čovjeka na okoliš i posljedice koje zbog toga nastaju. Spoznali su da je proso puno otpornija biljka od onih žitarica koje uobičajeno sijemo iz razloga što podnosi sušu bolje od ostalih žitarica. Iz tog razloga pogodna je za uzgoj i u vrijeme nastalih klimatskih promjena. Učenici su proučavali i uspoređivali ponuđene različite vrsta žitarica koje su trebali na osnovu prepoznavanja razvrstati u određene posude te usporediti s prosom koje je po obliku i veličini zrna drugačije od kukuruza, raži, ječma, riže, heljde, pšenice, zobi i sl.
Kako bi proso promovirali kao izuzetno pogodnu žitaricu za uzgoj, a visokovrijednu za ljudsko zdravlje, učenici su u poduzetničkom duhu izradili promotivni letak o prosu. S obzirom da je proso biljka koja u potpunosti zadovoljava kriterije samoodrživosti učenici su čitali basnu Mrav i zrno prosa. Pouka basne poučila nas je kako i tako sitno zrno poput prosa može biti vrlo vrijedno, od samo jednog zrna nastaje ih mnoštvo. Slikovno su prikazali razvoj biljke od sjemena do ponovnog rasijavanja te usvojili pojam samoodrživosti. U završnom dijelu posijali su sjemenke prosa te će u narednom vremenu pratiti njegov rast i razvoj.
Učenici prvih razreda svojom aktivnošću i zanimanjem pokazali su da razumiju važnost očuvanja prirode kao osnovu samoodrživosti te neiscrpnog izvora za dobrobit čovjeka. Ovom radionicom učenici su shvatili da nema opstanka prirode ni čovjeka ako priroda i čovjek ne budu dobri i vjerni prijatelji.