“Mladi društvene mreže najčešće koriste u svrhu socijalizacije i komunikacije s vršnjacima. Konkretnije, kao motive vezane uz ovu potrebu mladi ističu činjenicu da većina njihovih prijatelja koristi društvene mreže, pa ih stoga i oni koriste. Isto tako, društvene im mreže omogućavaju da u bilo kojem trenutku stupe u kontakt sa svojim prijateljima, da održavaju kontakt s onima koje ne vide često te da komuniciraju s članovima obitelji. Također, one im pružaju priliku za stvaranje novih odnosa. Uz pomoć društvenih mreža zaista možemo barem djelomično zadovoljiti svoju potrebu za bliskošću, ljubavlju i pripadanjem.” Ovaj odlomak iz edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje” govori o nekim dobrobitima korištenja društvenih mreža za bliske odnose.
Uz to, važno je uzeti u obzir i potencijalno negativne utjecaje korištenja digitalnih medija na odnose koje djeca i mladi ostvaruju s osobama u svom okruženju, uključujući zanemarivanje tih odnosa uslijed pretjeranog korištenja interneta. Također, povezivanje s drugima (samo) putem interneta nosi i brojne rizike, kao što su vršnjačko nasilje, isključivanje, ili pak lažno predstavljanje.
“Odnosi i prijateljstva – online i offline” tema su filmskog natječaja koji u sklopu ovogodišnjih, 6. Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez.
Cilj natječaja je potaknuti djecu i mlade na promišljanje, dijeljenje iskustava i izražavanje putem filma, kako bi svima nama približili svoj doživljaj njihovih odnosa s vršnjacima i drugim osobama u virtualnom okruženju, kako ti odnosi na njih djeluju, kako se razlikuju od odnosa uživo, ali i po čemu su slični, ili se međusobno nadopunjuju, te koje pozitivne i negativne strane online komunikacije primjećuju.
6. Dani medijske pismenosti održat će se od 24. do 30. travnja, a rok za prijavu na filmski natječaj je 7. travnja 2023. godine.
Mladi autori – osnovnoškolci i srednjoškolci, odnosno njihovi mentori, mogu prijaviti igrane, dokumentarne, animirane, ekperimentalne ili hibridne filmove, TV reportaže, video spotove ili namjenske filmove u trajanju do 3 minute. Prijave se odvijaju putem prijavnice na portalu medijskapismenost.hr u koju se treba staviti i poveznica na film (na WeTransferu, Vimeu, YouTubeu ili nekoj drugoj platformi s koje ga je moguće preuzeti).
Komisija sastavljena od predstavnika organizatora odabrat će najbolje filmove u dvije kategorije: osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj. U svakoj će nagraditi tri filma, a prve nagrade će biti edukacije iz područja medijske pismenosti za jednu osobu – sudjelovanje na Ljetnoj filmskoj radionici za djecu i mlade, ili na Školi medijske kulture “Dr. Ante Peterlić”, sa svim pokrivenim troškovima.
Odabrani filmovi koristit će se u edukacijske svrhe i u svrhu promoviranja Dana medijske pismenosti, te medijske i filmske pismenosti općenito, na različitim platformama i događanjima u organizaciji UNICEF-a, Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog filmskog saveza.
- Pročitajte Uvjete sudjelovanja na filmskom natječaju
- Prijavite svoj film na natječaj “Prijateljstva i odnosi – online i offline”
Za sve dodatne informacije obratite se na e-mail: medijskapismenost@aem.hr.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost.